AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Om jeg er ute i kaldt vær og kommer innom blir jeg ekstremt svimmel, jeg må som regel sette meg ned noen få minutter i gangen, eller ligge rett ut 20-30 min (av og til opp til 1 time om jeg er uheldig) for at det skal gi seg helt. Det er utrolig ubehagelig. Jeg får også ekstremt vondt i ørene, litt lignende smerter ved ørebetennelse, men også dette gir seg etter kanskje 30 min. Dette er uansett om jeg har kledd meg greit, eller bare vært ute i 10-15 minutter med hunden. Det blir selvfølgelig verre om jeg har glemt lua på de korte turene eller om det er veldig kaldt, men det skal egentlig ikk så mye til. Bare en litt kaldere sommerdag med kald vind, eller blitt litt for nedkjølt i badevannet på sommeren. Jeg har hatt det slik i hvert fall de siste ti årene (nå er jeg 28), og regner med det er ganske normalt, men ulike grader av det for folk. Lurer dog på hvorfor det er slik, og om man kan gjøre noe for å minske disse symptomene da det kan bli ganske ubehagelig. Anonymkode: 13908...95e
Gjest jegerrinne Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Jeg har slik. Fått beskjed jeg har kronisk ørebetennelse pga at ørebetennelse ikke ble behandlet når jeg var barn. At legene under medisinert når jeg var barn. Har ikke tall på hvor mange ganger trommehinnen sprakk flr lege reagerte
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 1 minutt siden, jegerrinne said: Jeg har slik. Fått beskjed jeg har kronisk ørebetennelse pga at ørebetennelse ikke ble behandlet når jeg var barn. At legene under medisinert når jeg var barn. Har ikke tall på hvor mange ganger trommehinnen sprakk flr lege reagerte Ja, det kan være en årsak, har hatt noen ørebetennelser. Går smertene dine vekk bare du har vært inne en stund? Anonymkode: 13908...95e
sommerfugl154 Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Jeg har det også sånn, bare mildere. Har lest at det er en slags «brainfreeze» via øregangen i form av at blodårene i øret kjøles ned og krymper. Dette er smertefullt for noen og kan påvirke balansesignalene til hjernen siden det forstyrrer cellene i øret. Vi er litt forskjellig skrudd sammen, noen får dette og andre ikke. Kanskje det handler om hvor tynn huden er/hvor nære overflaten blodårene er/utformingen på øregangen etc. Jeg løser det ved å bruke airpods/in ear headset kombinert med enten pannebånd eller hette hvis det er kaldt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 4 minutter siden, sommerfugl154 said: Jeg har det også sånn, bare mildere. Har lest at det er en slags «brainfreeze» via øregangen i form av at blodårene i øret kjøles ned og krymper. Dette er smertefullt for noen og kan påvirke balansesignalene til hjernen siden det forstyrrer cellene i øret. Vi er litt forskjellig skrudd sammen, noen får dette og andre ikke. Kanskje det handler om hvor tynn huden er/hvor nære overflaten blodårene er/utformingen på øregangen etc. Jeg løser det ved å bruke airpods/in ear headset kombinert med enten pannebånd eller hette hvis det er kaldt. Skal prøve å bruke ørepropper, jeg har noen sånne jeg kan sette under headsettet mitt. Takk! Anonymkode: 13908...95e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 Sjekk tennene.. kan være de å som er kronglete. Anonymkode: 89a2b...665
Gjest jegerrinne Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, det kan være en årsak, har hatt noen ørebetennelser. Går smertene dine vekk bare du har vært inne en stund? Anonymkode: 13908...95e Noen ganger. Kan og gå dager uten vondt, for så vondt igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå