Gå til innhold

Muggsopp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi har muggsopp på badet (sorte prikker), og det går ikke bort når jeg prøver å vaske det bort. Dette har vært siden vi overtok huset, vi er nøye på å ha god ventilasjon og å lufte. Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å få det bort?

Anonymkode: 08787...e6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hydrogenperoksid eller klor.

Anonymkode: be148...a33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvask med klor. Skaff en god luftavfukter som dere setter på hver gang dere dusjer/bader, og la den stå på til luftfuktigheten er nede på 50%-tallet igjen. (Jeg synes å huske at mugg vokser ved 75%, så unngå for all del å la badet stå med høy fuktighet for lenge. 

Anonymkode: d19c2...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men i det lange løp må dere renovere badet, eller i det minste bygge inn en bedre vifte for å få fukta vekk.

Anonymkode: d19c2...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for all hjelp og alle svar. Tror vifta er god, men at forrige eiere har vært dårlig å bruke den, og at de brukte boblebadet mye (det blir veldig fuktig i rommet da. Vi bruker det nesten aldri). Det har ikke  blitt noe verre etter vi har overtatt. Skulle gjerne revet og pusset opp nå, men må spare opp penger først.

Anonymkode: 08787...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Du må fjerne årsaken til muggsoppen. Hvis tidligere eier ikke har brukt ventilasjon så kan det være at det har blitt såpass infisert at materiale må byttes. Du kan prøve å vaske med klor først, evnt  hydrogenperoksid. Hvor er muggsoppen, i taket? 

Anonymkode: 5f994...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...