Gå til innhold

Å slutte med smokk gutt 2,5 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sønnen min blir tre år i mars. Han sover fortsatt på dagen og han elsker smokk.

I barnehagen bruker han faktisk ikke smokk når han skal sove, og han spør heller ikke etter den. Når han kommer hjem spør han veldig mye etter den og han trenger den for å sove. Han pleier å få smokk når han skal sove eller når han er litt fuzzy og trenger kos. Da er det smokk og nesten oppi genseren min som gjelder.

Jeg vil gjerne at han slutter med smokken fordi han begynner å bli stor. Ammingen var null problem å slutte med, men det var kanskje fordi han hadde smokk i bakhånd. Jeg forklarte bare at jeg ikke hadde mer melk og at jeg hadde vondt i puppen og da var det greit . Han våkna på natta og godtok forklaringen selv da..

Uansett, jeg vil gjerne at han slutter med smokk. Bør jeg slutte før eller etter han slutter med dupp?(hvis han ikke sover dupp, sovner han lettere på kvelden, men han trenger fortsatt dupp) eventuelt når det blir lysere og vi kan gi den til fiskebabyene eller klippe hull i smokken...?

Hvordan sluttet dere med smokk ?

Anonymkode: 875a7...79f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min unge sluttet av seg selv et par uker før 5-årsdagen. Han var også veldig glad i den, men hadde den bare på natta etter fylte to år.

Anonymkode: 9eafc...d66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min unge sluttet av seg selv et par uker før 5-årsdagen. Han var også veldig glad i den, men hadde den bare på natta etter fylte to år.

Anonymkode: 9eafc...d66

Tror ikke jeg skal vente så lenge, det står på nett at de bør slutte senest ved tre års alderen, så tenkte å følge det.. 

Anonymkode: 875a7...79f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldste sluttet på starten av sommeren før han ble 4. Vi hadde sagt at han måtte slutte i løpet av sommeren, men da han skada tanna si erklærte han på eget initiativ at han ikke kunne bruke smokk mer. 

Anonymkode: b2eb1...85d

AnonymBruker
Skrevet

Vår sluttet på julaften!

Holdt på siden 1 desember at når julaften kommer og nissen kommer skal hun gi de til nissen, så nissen kunne gi de til babyer som trenger de. Og så kunne hun velge seg en leke når butikkene åpent igjen.

Vi pakket dem inn sammen, og hun ga de til nissen. Litt sutring i tre dager, men det var det.

Nå brukte vår bare sutt på natten, og hun blir 3 nå i januar, kanskje litt "bedre" forutsetning enn dere. Men ville likevel satt en dato litt frem i tid, og gi de til smokkefeen/noen babyer dere kjenner/nissebabyer/whatever, og så gjennomføre.

Anonymkode: 31859...adb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sluttet også sent, var rett før han var tre år. Da var jeg så utrolig lei av smokkestyr! Dro på hytta uten smokk. Han hylgråt i to netter. Det var ille, men jeg hadde bestemt meg. Har ikke hørt noe om smukk etter det.

Anonymkode: b29f6...035

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...