Gå til innhold

Ok at mannen nekter å spise ved felles måltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har begynt å trene, og vil nå 1) ikke spise middag med oss- da han ofte spiser når det passer han, og det passer ikke med familien og 2) ikke vil spise visse varer som feks pasta (vi har bare fullkornpasta) fordi dette er usunt. Dette sier han foran barna også. 

jeg syns dette ikke er ok, men mannen syns jeg urimelig. Jeg er redd for å gi usunne verdier til barna. Man kan fint spise litt pasta til maten, alt i moderasjon. 

Anonymkode: f6fe1...9ee

• Liker 8
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bør ihvertfall sitte ved bordet sammen med dere. Spiseplikt bør det ikke være. 

Anonymkode: 7dba4...c7b

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han bør ihvertfall sitte ved bordet sammen med dere. Spiseplikt bør det ikke være. 

Sender ikke også dette er rart signal til barna? 

ts

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor vil han ikke spise med dere? Pga han skal trene ? Hva med at dere lager middag sammen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt ok. Jeg holder på med vektnedgang og spiser ikke med familien da jeg ikke spiser samme mat eller samme tidspunkt som dem. Men jeg snakker ikke negativt om matvarer som pasta. Det må han slutte med, men ellers er min mening at det er greit å ikke spise med familien så lenge man er sammen ellers.

Anonymkode: c3338...30c

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mannen har begynt å trene, og vil nå 1) ikke spise middag med oss- da han ofte spiser når det passer han, og det passer ikke med familien og 2) ikke vil spise visse varer som feks pasta (vi har bare fullkornpasta) fordi dette er usunt. Dette sier han foran barna også. 

jeg syns dette ikke er ok, men mannen syns jeg urimelig. Jeg er redd for å gi usunne verdier til barna. Man kan fint spise litt pasta til maten, alt i moderasjon. 

Jeg hadde minnet ham om at han er en del av en familie og et forbilde for barna. Hysteri mht. pasta uttalt foran barna er usunt. Så lenge han ikke er landslagsutøver innen sin idrett, må han være så god og spise sammen med familien sin. Makan.

Anonymkode: 89883...85d

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Hvorfor skulle det det?

• Liker 3
Gjest Sprite
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts

Hva mener du? Er det spiseplikt? Isåfall skjønner jeg godt at han ikke orker å sitte med dere

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke greit. Middag er mer enn mat her. Vi snakker, roer ned, forteller om dagen vår, ser hverandre  ..og spiser. Et godt måltid. Hadde mannen min ikke skulle deltatt, så hadde han liksom meldt seg ut av mer enn mat.

Anonymkode: 07f81...284

• Liker 41
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er langt fra overvektig. Men har ikke lenger eight pack, men litt mer fett. Så vet dere hvordan ståa er, han var tidligere topptrent, og er bare nå over gjennomsnitt. Som noen andre skrev over er middag mer enn et måltid. Dessuten viser vi barna at man spiser maten som er servert og er takknemlig for at noen har laget middag. 

ts

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at du og han finner ut av hva både han og barna kan spise, og så lager dere en middag han også kan være en del av? 

Istedenfor at du skal bestemme at fullkornspasta er greit, og at det er det dere skal ha til middag. 
Alternativt kan dere jo ha middag med forskjellige alternative tilbehør, og så får alle velge det de har lyst på. 
(Litt som taco, der alle kan ha på det de liker.) 

Men det er ikke greit å snakke ned andres mat. Det kan bare læres for både barn og voksne med en gang. 

Anonymkode: 4cd9d...505

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han bestemmer selv hva og når han spiser. Hvis han ønsker å kutte ut pasta (sannsynligvis pga karbohydrater) så må han selvfølgelig kunne gjøre dette. Men han bør kunne klare å time måltidene sine slik at han kan sitte ned med familien å spise NOE under felles måltider.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å be han stå for middagen? Da får han lage den middagen han mener failien skal spise og så er det kompromiss..

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle det det?

Fordi pasta er helt vanlig mat for eksempel og om man er på noe treningsregime så er det tøvete å si til barna at enkelte helt normale varer er usunt bare fordi far i huset har trykket fetthølet fullt eller er hva som er greia

Anonymkode: 3b1b8...55b

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi pasta er helt vanlig mat for eksempel og om man er på noe treningsregime så er det tøvete å si til barna at enkelte helt normale varer er usunt bare fordi far i huset har trykket fetthølet fullt eller er hva som er greia

Anonymkode: 3b1b8...55b

Akkurat det er jeg enig i, man snakker ikke ned mat. Men at han deltar i middagen uten å spise ser jeg ingen problemer med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk ikke greit. Middag er mer enn mat her. Vi snakker, roer ned, forteller om dagen vår, ser hverandre  ..og spiser. Et godt måltid. Hadde mannen min ikke skulle deltatt, så hadde han liksom meldt seg ut av mer enn mat.

Anonymkode: 07f81...284

Må man spise for å få delta i samtalene?

AnonymBruker
Skrevet

Han kan lage egen mat og sitte ved bordet og spise. Det går over etter en stund. Menn kan ha fikse ideer.

Anonymkode: d1f61...90e

• Liker 8
Skrevet

Ironisk siden idrettsutøvere spiser masse pasta.

Trist fordi det sender helt feil signaler til barna.

Helt unødvendig siden vi i vår tid er veldig opplyste.

• Liker 17
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...