Gå til innhold

Hvor lenge skal man stå i det uten endring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer krangler alltid om de samme tingene.
Jeg er for det meste den som er våken om natt med barn, lager frokost, pakker sekk, planlegger middager, lager middager, vasker og legger sammen tøy, passer på at barna har riktig tøy i riktig størrelse for sesongen, rydder og vasker, betaler regninger, ordner med lege/tannlegeavtaler, er på foreldremøter osv. Jeg må spørre om det er greit at jeg tar en dusj eller går på butikken alene. Jeg føler at jeg aldri får en pause. Samtidig ser jeg jo at samboer tar seg av mer praktiske ting med bil/ute osv, så han gjør ikke «ingenting». 

Nå har det vært en lang periode med fryktelig lite søvn for min del, noe som har gitt utslag som fysisk sykdom. Det er i perioder som denne at vi ender opp med å krangle så busta fyker, fordi jeg ikke føler meg sett, og samboer synes jeg er en sur kjerring. Det er den samme diskusjonen hver gang. Og ting endrer seg ikke. Hvor lenge skal man vente på/håpe på at ting kan bli bedre, at arbeidsfordelingen blir mer jevn i huset? Han vet godt hva det er jeg trenger, men responderer alltid med å si at jeg ikke ser hva han gjør fordi jeg bare er sur. 

Vi har to barn, og er i starten av 30-årene. Er det sånn livet skal være resten av dagene med barn boende hjemme? Er det noen som har stått i samme situasjon som kan fortelle hvordan det endte? 

Anonymkode: 99f9a...1f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at denne havnet feil. Kan moderator flytte til samliv?

Anonymkode: 99f9a...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...