AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Jeg har symptomer på urinveisinfeksjon som: må tisse hele tiden, ubehag ved tissing, ømhet i magen rundt blæren og eggstokkene og litt i ryggen. Men urinprøven hos legen gir ikke utslag på UVI. Har gått med dette en måned nå. Noen som har lignende erfaring? Anonymkode: cae54...e59
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Prøven må kanskje dyrkes for flere enn de vanligste variantene? Hva sier legen? Anonymkode: 17328...c8b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Det kan jo være en hel masse annet også? Har du ikke blitt undersøkt for andre sykdommer? Anonymkode: 188b9...100
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøven må kanskje dyrkes for flere enn de vanligste variantene? Hva sier legen? Anonymkode: 17328...c8b Jeg har dyrket prøve en gang. Den viste ingenting. Tok ny prøve i dag som hun sa hun skulle dyrke på legekontoret. Anonymkode: cae54...e59
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jo være en hel masse annet også? Har du ikke blitt undersøkt for andre sykdommer? Anonymkode: 188b9...100 Jeg har tatt blodprøver og fått gynekologisk undersøkelse av fastlegen. Jeg kan også ta CT av underliv/mage. Hun sier at om de ikke finner noe må jeg bare slå meg til ro med at jeg har det ubehaget. Men det orker jeg ikke 😔 Anonymkode: cae54...e59
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har tatt blodprøver og fått gynekologisk undersøkelse av fastlegen. Jeg kan også ta CT av underliv/mage. Hun sier at om de ikke finner noe må jeg bare slå meg til ro med at jeg har det ubehaget. Men det orker jeg ikke 😔 Anonymkode: cae54...e59 Hva drikker du? Tisser du mye? Det kan være du har hatt uvi som har gått over og urinveiene er bare irritert nå. Har du prøvd: - Varmeflaske - Smertestillende - Sitte over vannbad? Anonymkode: aa88e...83d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Klamydia? Anonymkode: 4d432...8dc Ja, tenkte det samme. Hadde ei venninne som gjennomgikk flere antibiotikakurer for antatt uvi som viste seg å være klamydia Anonymkode: f15bb...d3b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva drikker du? Tisser du mye? Det kan være du har hatt uvi som har gått over og urinveiene er bare irritert nå. Har du prøvd: - Varmeflaske - Smertestillende - Sitte over vannbad? Anonymkode: aa88e...83d Jeg drikker bare vann stort sett. Kuttet ut kaffe, brus og alkohol. Varmeflaske hjelper om natten ja. Har ikke tatt smertestillende. Skal prøve Anonymkode: cae54...e59
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, tenkte det samme. Hadde ei venninne som gjennomgikk flere antibiotikakurer for antatt uvi som viste seg å være klamydia Anonymkode: f15bb...d3b Har tatt test. Negativ. Anonymkode: cae54...e59
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg drikker bare vann stort sett. Kuttet ut kaffe, brus og alkohol. Varmeflaske hjelper om natten ja. Har ikke tatt smertestillende. Skal prøve Anonymkode: cae54...e59 Du kan ha fått akutt irriterte urinveier og blære, lurt av deg å kutte ut kaffe og brus siden sure drikker og drikker med kullsyre kan gjøre det verre. Jeg har opplevd noe lignende som du, det som gjorde det verre hos meg var salt og sukker, kjente det ble verre etter å ha spist salt mat, og det varer noen dager. Samt å drikke urteteer som feks kamillete, veldig mildt for urinveier og blære. Dette er noe skikkelig dritt. Jeg tok ibux og paracet var så desperat og det lindret følte jeg. Anonymkode: 28622...1ba
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 Jeg vet ikke om det kan gi lignende smerter uvi, men nyrestein? Anonymkode: f15bb...d3b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 Det forskes for lite på dette.. og leger sier ofte at det ikke er UVI når det er en negativ test men man har symptomer. Men tror nok man kan ha UVI uten at det vises, og man kan kanskje ha en infeksjon men uten at det vises bakterier men heller blod, protein etc. De har jo ikke «oppdatert» testene noe særlig siden de ble oppfunnet. Så lenge en test viser negativ får man ikke hjelp og det er frustrerende. Prøv å kjøp «UrincurRFSU» eller prøv hiprex(må ha resept). Kanskje lurt å ta en blodprøve for å sjekke nyrene? Gå også til urolog. Anonymkode: a0703...066
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 Be om henvisning til urolog. Har du hatt gjentakende UVI i forkant så kan blæra og urinrøret være «irritert». Dersom du vasker deg med såpe, også intimsåpe/olje kan gi irritasjon i urinrøret. Det kan også være noe alvorlig så det bør absolutt utelukkes. Anonymkode: 0fb55...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå