Populært innlegg Glufseguri Skrevet 2. januar 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 2. januar 2024 (endret) https://www.nrk.no/innlandet/politiet-etterforsker-alvorlig-hendelse-i-elverum-1.16698239 Hvor mange saker som denne på Elverum må vi fortsatt ha før det blir påbudt med omvendt voldsalarm for personer som ikke klarer å la noen være i fred?! «Kortvarig forhold for et år siden»; for en type. Endret 2. januar 2024 av Glufseguri 49 3 17
Proaktiv Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Glufseguri skrev (40 minutter siden): https://www.nrk.no/innlandet/politiet-etterforsker-alvorlig-hendelse-i-elverum-1.16698239 Hvor mange saker som denne på Elverum må vi fortsatt ha før det blir påbudt med omvendt voldsalarm for personer som ikke klarer å la noen være i fred?! «Kortvarig forhold for et år siden»; for en type. Jeg mener det er viktig at vi innser at politikere og byråkrater ikke kommer til å hjelpe noen, Politikerne snur ryggen til dette problemet mens politiet skylder på ressurser. Hadde f.eks politikerne pålagt politiet å lage en liste ihht Istanbul konvensjoinen Kap. II Art.13, Pkt kunne alle som lever med trusler klart mye selv. Hadde kommunene linket til en slik liste (ref Kommunehelseloven § 3-3-a) ville det også løst en hel del. Det ville dessuten frigjort politiets ressurser som kunne blitt brukt til noe annet. I 2021 ble samfunnskostnadene pga vold og overgrep beregnet til 93 milliarder (idag sikkert bover 100 milliarder). Men for politikere og politi er dette bare tall. De vil ikke se menneskene bak tallene fordi de egentlig er politikere for å hjelpe seg selv og ikke befolkningen. Men det skjer ikke En Statsminister sa for noen få år at "vi må snakke om det". Hvem f... tror at en drapsmann vil unngå drap om en ber om det ?? En må være politiker eller Politi for å tro at noen kan snakkes fra det,. Derfor er omvendt voldsalarm et alternativ i disse tilfellene. Nå finnes det også andre løsninger som ikke krever politiets godkjenning (ikke så effektivt som omvendt voldsalarm men mer effektivt en vanlig voldsalarm) 11 1 2
Populært innlegg O Rakel Skrevet 2. januar 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 2. januar 2024 Jeg blir så opprørt av det jeg leser om Elverum-drapet! Her har Tingretten prioritert denne mannens ve og vel fremfor offeret. Å tro på at «han har forstått alvoret» som Tingretten slo fast i høst, i steden for å hensynta kvinnens frykt og at han gjentatte ganger hadde vist grenseoverskridende atferd (som bl.a. å plassere sporing på bilen hennes) er så idiotisk at jeg ikke har ord. Den tingrettsdommeren som besluttet dette, burde ikke beholde sin beslutningsfullmakt, men personlig stå frem i media, tre av og si unnskyld til familien hennes. 61 3 34
Gjest Atheena Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Ja det er horribelt og hun er heller ikke alene. Finnes flere tusen kvinner som er livredde og gjentatte gange ber politiet om hjelp. Terskelen for omvendt voldsalarm bør virkelig være lavere. Tror jeg leste at han hadde satt på sporingsutstyr på bilen hennes fire ganger.
I Grosny Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 (endret) slettet Endret 2. januar 2024 av I Grosny
Gjest issoras Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 7 minutter siden, Atheena said: Ja det er horribelt og hun er heller ikke alene. Finnes flere tusen kvinner som er livredde og gjentatte gange ber politiet om hjelp. Terskelen for omvendt voldsalarm bør virkelig være lavere. Tror jeg leste at han hadde satt på sporingsutstyr på bilen hennes fire ganger. Jepp. Han var også dømt for trusler mot en tidligere kjæreste, som han også fikk besøksforbud mot. Hvorfor skulle noen tro at han hadde forbedret seg?? Jeg forstår det ikke.
Gjest Atheena Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 issoras skrev (3 minutter siden): Jepp. Han var også dømt for trusler mot en tidligere kjæreste, som han også fikk besøksforbud mot. Hvorfor skulle noen tro at han hadde forbedret seg?? Jeg forstår det ikke. Kvinner blir rask sett på som hysteriske og å overdrive.
Populært innlegg O Rakel Skrevet 2. januar 2024 Populært innlegg #8 Skrevet 2. januar 2024 I Grosny skrev (31 minutter siden): Hun hadde nok undervurdert faren, men om hun (eller pappa) hadde kommet han i forkjøpet og snikmyrdet han så kunne de ha risikert lang fengselsstraff. Hun undervurdert faren? Hun var jo redd og hadde bedt om voldsalarm, omvendt alarm og anmeldt ham! Hva mer kunne hun gjøre? Hun visste selvsagt ikke at han sporet henne ned og ventet på henne utenfor sykehuset. Slutt å blame henne. Det var tingretten som undervurderte faren. 51 1 9
O Rakel Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 Atheena skrev (23 minutter siden): Kvinner blir rask sett på som hysteriske og å overdrive. Ja nettopp, og det gjør meg SÅ opprørt. Fyren var jo beviselig syk i hodet og likevel måtte hun gå rundt som fritt vilt. 33 2 2
Pantoten Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 Ærlig talt, hvor mange slike drap må skje før omvendt voldsalarm blir standard? Når skal det bli sånn at voldsutøver bærer byrden og ikke den utsatte? 24 2 14
I Grosny Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 (endret) O Rakel skrev (18 minutter siden): Hun undervurdert faren? Hun var jo redd og hadde bedt om voldsalarm, omvendt alarm og anmeldt ham! Hva mer kunne hun gjøre? Hun visste selvsagt ikke at han sporet henne ned og ventet på henne utenfor sykehuset. Slutt å blame henne. Det var tingretten som undervurderte faren. slettet Endret 2. januar 2024 av I Grosny 2
Silva Pluvialis Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 Ja, hva skal man si? Jeg har selv vært utsatt for voldtekt og vold i nære relasjoner. Personen er nå anmeldt for tredje gang, pga oppsøkende atferd. Jeg har bedt om besøksforbud og hemmelig adresse, men blir ikke tatt på alvor. Straffesaken som omhandler vold og overgrep er nå henlagt for andre gang uten at politiet har gjort jobben sin slik det er forventet i alvorlige saker. Det som kanskje provoserer meg mest er at enheten som jobber med beskyttelse i politiet kaller seg "forebyggende enhet". Det er null forebygging , kun beklagelser i etterkant når noe går til helvete. Og ingen konsekvenser for de ansatte. Stakkars kvinne og familie. Hvor mange sånne saker trenger vi før politiet begynner å ta ofre for vold og overgrep på alvor? 5 40 4
Clefable Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 Siktede her fikk også besøkelsesforbud mot en klassekamerat av meg for typ 15 år siden. Han har altså alltid vært sånn... og så går det ikke an å gjøre mer for å beskytte kvinnene han forfølger. Helt tragisk, føler sånn med familien hennes. 32 7 1
O Rakel Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 Silva Pluvialis skrev (11 minutter siden): Ja, hva skal man si? Jeg har selv vært utsatt for voldtekt og vold i nære relasjoner. Personen er nå anmeldt for tredje gang, pga oppsøkende atferd. Jeg har bedt om besøksforbud og hemmelig adresse, men blir ikke tatt på alvor. Straffesaken som omhandler vold og overgrep er nå henlagt for andre gang uten at politiet har gjort jobben sin slik det er forventet i alvorlige saker. Det som kanskje provoserer meg mest er at enheten som jobber med beskyttelse i politiet kaller seg "forebyggende enhet". Det er null forebygging , kun beklagelser i etterkant når noe går til helvete. Og ingen konsekvenser for de ansatte. Stakkars kvinne og familie. Hvor mange sånne saker trenger vi før politiet begynner å ta ofre for vold og overgrep på alvor? Jeg ville tatt kontakt med politiet igjen og vist til denne saken, og spurt om de mener kvinner i slike situasjoner skal være rettsløse. 13 8 2
O Rakel Skrevet 2. januar 2024 #15 Skrevet 2. januar 2024 Clefable skrev (1 minutt siden): Siktede her fikk også besøkelsesforbud mot en klassekamerat av meg for typ 15 år siden. Han har altså alltid vært sånn... og så går det ikke an å gjøre mer for å beskytte kvinnene han forfølger. Helt tragisk, føler sånn med familien hennes. Det er som familien skriver, historien om et varslet drap.. 20 3
O Rakel Skrevet 2. januar 2024 #16 Skrevet 2. januar 2024 Nå er han visst død. Synd, nå slipper rettsvesenet å face sine feil i en rettssak. 12 3
Glufseguri Skrevet 2. januar 2024 Forfatter #17 Skrevet 2. januar 2024 (endret) Han er død av skadene, feige jævelen. https://www.nrk.no/innlandet/politiet-etterforsker-alvorlig-hendelse-i-elverum-1.16698239 Endret 2. januar 2024 av Glufseguri 17
Silva Pluvialis Skrevet 2. januar 2024 #18 Skrevet 2. januar 2024 (endret) O Rakel skrev (24 minutter siden): Jeg ville tatt kontakt med politiet igjen og vist til denne saken, og spurt om de mener kvinner i slike situasjoner skal være rettsløse. Jo, takk, tviler på at det nytter, dessverre. Politiet er inkompetente. Det er to gjerningspersonen i overgrepssaken. Den ene unnlot politiet å avhøre "fordi han så ikke i form ut", men ingen legeerklæring å underbygge dette på… Helt fullstendig latterlig. Det beste er å klare seg selv. For politiet gjør mange ganger bare vondt verre… (For øvrig har bistandsadvokat klaget for andre gang på de tåpelige henleggelsene rett før jul nå, men min tiltro til politiet? Null) 💔 Endret 2. januar 2024 av Silva Pluvialis 5 17
Drizzt Skrevet 2. januar 2024 #19 Skrevet 2. januar 2024 Jeg blir så f...n meg sint når jeg leser om Elverum-saken! Fy f...n for en tafatt Storting, et tafatt politi og alle andre som sviktet denne kvinnen! Han der burde vært sperret inne på livstid. Han har plaget også andre eks-kjærester og han har ikke respektert besøksforbudet gjentatte ganger. Det er OPPLAGT at det skal ende dårlig for kvinnen. Norge er et bakvendt land hvor den kriminelle har større rettsvern enn offeret. Sånn er det også i denne saken. Hadde jeg vært familien til kvinnen, ville jeg stevnet Norge i Strasbourg og dømt staten for å ikke ha beskyttet henne. Og krevd saftig erstatning. Det får henne ikke tilbake, men kanskje etter 6356362 slike saker lærer noen noe? SELVFØLGELIG skal dri...sekkens liv gjøres vanskelig. SELVFØLGELIG skal hans frihet begrenses innen 100m fra hvor han bor. Han må alltid gå med fotlenke som piper fælt og varsler politi og alle hver gang han tråkker et steg over de 100m han har. Hver gang han tråkker over grensen, må han i fengsel i 1 år. Og nå er jeg snill i mine forslag. Om noe bra kom ut av det hele, så er det at dri...sekken er død og vil aldri plage andre kvinner. 33 3
Silva Pluvialis Skrevet 2. januar 2024 #20 Skrevet 2. januar 2024 Glufseguri skrev (1 time siden): Han er død av skadene, feige jævelen. https://www.nrk.no/innlandet/politiet-etterforsker-alvorlig-hendelse-i-elverum-1.16698239 Død? Drepte han seg selv da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå