Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Før i tiden, så var matte bare brukt til å bygge enkle hus. I tommer, 2,5 cm. Uansett hvor liten du lager en linjal for eksempel, så kan den alltids lages mindre, så det er irrasjonelt. Folk som går på videregående skjønner dette også tidlig, men de ignorer det irrasjonelle så de består prøven, det er derfor de smarteste ikke fullfører videregående også, fordi de har ikke evnen til å være irrasjonelle. Du kan si, ja, man vi lager jo maskiner og verktøy fra matte; ja, men det er primitivt. Maskiner og verktøy, er primitivt, det er ikke noe man trenger for å leve. Jeg ville ha en fremtid selv, tok opp igjen fag fra videregående, fikk fem i naturfag, men kommer ikke videre på grunn av matte. Så da man må finne en annen måte å livnære seg på, underholdning, for eksempel, eller selvstending næringsdrivende. Jeg klager ikke, bare syns det er litt kjedelig at dere luker ut folk. Hva er din mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Det er den rareste formen for unnskyldning for egen dårlig mattekarakter jeg har sett. Anonymkode: 28c1b...0ef 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Del Skrevet 2. januar Hva med matte mener du er irrasjonelt? Anonymkode: 17cb0...8eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar Matte er det mest rasjonelle av alle fag. Er logisk deduksjon fra noen enkle satser. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med matte mener du er irrasjonelt? Anonymkode: 17cb0...8eb Jo, for når du prøver å måle avstand med et verktøy, så kan det alltids lages mindre. Si du måler avstanden mellom atomer også, så kan det også deles opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingentingjør Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar (endret) 2 Endret 10. juli av Ingentingjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar Ingentingjør skrev (Akkurat nå): Mener du at alle tall i praksis er irrasjonelle tall? Om en planke er 2.54cm eller 2.53945812...cm bred har jo ingen praktisk betydning. Jo, det har jo en praktisk betydning. Det er uendelige desimaler bak tallet, det går i det uendelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar Gratika85 skrev (4 minutter siden): Jo, det har jo en praktisk betydning. Det er uendelige desimaler bak tallet, det går i det uendelige Og så? Til slutt så blir det så små marginer at verken øyet vårt kan se det eller en maskin kan kutte på tusendedelsdesimalet. hva er poenget ditt egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingentingjør Skrevet 2. januar #9 Del Skrevet 2. januar (endret) o Endret 10. juli av Ingentingjør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 2. januar #10 Del Skrevet 2. januar Å herre min skaper... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #11 Del Skrevet 2. januar Ingentingjør skrev (1 minutt siden): Det har teoretisk betydning. ja. Det var derfor jeg brukte planke som eksempel, i praksis bruker man toleranser siden det er umulig å få til et eksakt mål på for eksempel en maskindel eller en planke. Man ignorerer jo heller ikke irrasjonelle tall, men det er hensiktsmessig å runde av, avhengig av bruken av tallet. pi er jo et kjent irrasjonelt tall, men det brukes i praktiske sammenhenger hele tiden. Godt svar, sympatisk. Du anerkjenner det irrasjonelle da, selv om du fortsetter å gjøre det. Det var ikke min hensikt å ta ifra dere gleden av å ha maskiner og verktøy da, syns samfunnet er helt greit å leve i jeg. Det er en annerledes livsstil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #12 Del Skrevet 2. januar Jeg mener det er dypt irrasjonelt å mene at matematikk er ulogisk fordi et måleinstrument kan gjøres lenger eller kortere. Her er det en logisk svikt jeg ikke klarer å følge med på. Hilsen en som kom veldig langt i utdanning ved å forstå matematikk. Anonymkode: d0fe3...5bf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #13 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener det er dypt irrasjonelt å mene at matematikk er ulogisk fordi et måleinstrument kan gjøres lenger eller kortere. Her er det en logisk svikt jeg ikke klarer å følge med på. Hilsen en som kom veldig langt i utdanning ved å forstå matematikk. Anonymkode: d0fe3...5bf Det er jo et lite tegn også, at dere som lærere, ikke klarer å forklare noe heller også. Alt må man skjønne selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #14 Del Skrevet 2. januar Virker som det har gått veldig inn på deg TS at du ikke gjorde de bra på eksamen i matematikk. Beklager at det har satt en stopper for en drøm du hadde. Men ikke gi opp! Jeg er helt sikker på at du kan få det til. Har du prøvd/har du råd til privatlærer? Er det noen du kjenner som kunne satt seg ned med deg og virkelig brukt tid på å lose deg igjennom faget? Anonymkode: 0bf26...7dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #15 Del Skrevet 2. januar Så det du sier, er at du er for smart til å lære deg matte? Anonymkode: b1efc...917 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #16 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så det du sier, er at du er for smart til å lære deg matte? Anonymkode: b1efc...917 Nja, ikke direkte. Det er mer at jeg ikke klarer å være irrasjonell. Satt lenge med matte jeg, prøvde å forstå det. Satt alene sammen med unge tenåringer og slet, forsto enkelte ting da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #17 Del Skrevet 2. januar 5 minutter siden, Gratika85 said: Det er jo et lite tegn også, at dere som lærere, ikke klarer å forklare noe heller også. Alt må man skjønne selv Jeg er ikke lærer, så ikke skyld på meg. Anonymkode: d0fe3...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #18 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke lærer, så ikke skyld på meg. Anonymkode: d0fe3...5bf Hehe, neida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #19 Del Skrevet 2. januar Du er bare rett og slett for dum Anonymkode: efaaf...84c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gratika85 Skrevet 2. januar #20 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er bare rett og slett for dum Anonymkode: efaaf...84c Einstein var dum, ga blaffen i at atombomba ville drepe massevis av folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå