Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et hjertesukk.. Det blir verre og verre å gå tilbake til jobb etter ferie og avspasering. Jobben spiser meg helt opp, og jula har gått med til å grue meg. Sover dårlig, spiser dårlig og finner ingen glede i å være sosial med familie og venner, selv om jeg selvsagt deltar. Vil bare være i fred og ha det stille. Er det galskap å si opp en fast jobb i disse usikre tider? Jeg har barn og økonomiske forpliktelser, som folk flest. Hvordan vekter dere trivsel og fornuft, folkens?

Anonymkode: c1e78...7a8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med jobben som "spiser deg opp"? Er det jobben i seg selv, eller det at du må bruke tiden din på jobb?

Og hva har du tenkt å gjøre hvis du ikke jobber? 

Ville aldri sagt opp jobben i første omgang, og du må jo ha råd til å slutte å jobbe. Hvis det kun er at du ikke har lyst å jobbe, så er det urettferdig hvis f.eks. mannen din må jobbe og betale for alt, mens du går hjemme og "koser" deg. 

Anonymkode: 6b6bc...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer pengene fra om du sier opp? Kan du ta andre grep? Snakk med lederen din, de vil nok hjelpe deg om det er så galt.

Anonymkode: d6484...f32

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ikke trivdes i forrige jobb, følte jeg det slik du beskriver. Jeg bestemte meg for å søke nye jobber og var heldig, det tok ikke lang tid før jeg fikk et tilbud. Jeg forsøkte å holde ut oppsigelsestiden, men de siste 5 ukene ble jeg sykemeldt. Var så utslitt at jeg hadde konstant hjernetåke, fungerte rett og slett ikke verken på jobb eller hjemme. Da jeg startet i ny jobb var det litt krevende først, men jeg trives godt her og har det mye bedre nå. Jeg blir fremdeles sliten av og til, men hverdagen er god likevel.

Anonymkode: 98c22...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her....håper på ufør. Arbeidslivet er et helvete uansett hvor man jobber, alt er målt i tid er penger. Valgte å hoppe av, er på AAP nå. Roteres rundt i NAV-sentrifugen.

Anonymkode: 465d6...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si, det kommer an på hva planen din i så fall er. 

Hvor lenge har du hatt det slik? Hvor mange jobber har du søkt på? Hvordan er arbeidsmarkedet der du ønsker jobbe? 
Om du sier opp og ikke får ny jobb før oppsigelsestiden, har du råd til å vente ut karantenetiden uten inntekt? Og vil du klare deg på 64% av dagens lønn som dagpenger vil være? 

Jeg verdsetter trivsel høyt, men jeg vet også at økonomisk utrygghet ikke øker min trivsel generelt. Da vil jeg heller ha en kjip jobb. Jeg har tidligere sagt opp fast jobb pga trivsel, men da var jeg i en posisjon at jeg kunne ta hva som skulle dukke opp av jobb. Jeg var ikke avhengig av noe spesielt lønnsnivå, og jeg kunne pakke sammen å flytte på kort varsel, i tillegg til at alle arbeidstider passet meg. 
Nå eier jeg bolig, jeg er ikke like fleksibel på arbeidstider og ønsker ha god nok lønn til å beholde boligen, så nå hadde jeg ikke sagt opp uten å ha en veldig god plan. 

Anonymkode: 4eabd...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke finn på å si opp en fast jobb uten å ha fått en ny jobb, da risikerer du å stå helt uten rettigheter.

Anonymkode: b41f2...b24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 12.30):

Samme her....håper på ufør. Arbeidslivet er et helvete uansett hvor man jobber, alt er målt i tid er penger. Valgte å hoppe av, er på AAP nå. Roteres rundt i NAV-sentrifugen.

Ei jeg kjenner har vært 17 år i Nav-sentirifugen (diffuse plager), jeg slapp unna etter 2 1/2 år på AAP før jeg fikk ufør etter at alt av behandling og tiltak var utprøvd. 

Anonymkode: 66577...472

AnonymBruker
Skrevet

Ikke si opp fast jobb før du har funnet noe nytt. Hva jobber du med i dag og hva kunne du tenke deg i fremtiden?

Anonymkode: 9fb6c...450

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 12.30):

Hvordan kunne du velge å «hoppe av»? Må vel ha en lege som sykemelder av en årsak?

Spør fordi jeg blir mentalt syk (klinisk deprimert faktisk) av jobben, gruer meg hver dag og gråter på jobben. Vil gjøre alt jeg kan for å slippe, men er alene med barn så har et økonomisk ansvar.

Anonymkode: c11c4...918

AnonymBruker
Skrevet
On 1/2/2024 at 12:30 PM, AnonymBruker said:

Så jeg må jobbe hardere og antagelig lengre før jeg kan pensjonere meg fordi du er lat? Takk skal du ha. 

Anonymkode: 4d5cf...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...