AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #21 Del Skrevet 13. januar 2024 Vi har brukt Medicus i Trondheim og vært svært fornøyde med de. Anonymkode: 9a6bc...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #22 Del Skrevet 1. april Dytter denne, lurer på om det finnes flere erfaringer med private klinikker i Oslo-området?😊 Anonymkode: e6308...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheLibrarian Skrevet 1. april #23 Del Skrevet 1. april Jeg er ny i IVF-gamet, men har fått et veldig godt inntrykk av Aleris! Føler meg ivaretatt og har aldri følt meg teit de gangene jeg har tatt kontakt med små ting jeg har lurt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #24 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 9.50): Jeg snakkeg faktisk med flere jeg kjente som jeg etterhvert(etter jeg posta her) fikk vite hadde bært gjennom ivf. De hadde brukt Hauskem selv. Jeg skal i allefall prøve, mer prøve å være flink å si i fra om jeg føler de stresser osv. Jeg holder dere oppdatert Anonymkode: 05f69...892 Og hva er en cirka pris på privat ivf med medisiner? Anonymkode: f012a...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #25 Del Skrevet 1. april TheLibrarian skrev (2 timer siden): Jeg er ny i IVF-gamet, men har fått et veldig godt inntrykk av Aleris! Føler meg ivaretatt og har aldri følt meg teit de gangene jeg har tatt kontakt med små ting jeg har lurt på. Takk for svar! Skal sjekke de ut. Og lykke til med videre prosess 😊 Anonymkode: e6308...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #26 Del Skrevet 1. april Vi går til Medicus i Oslo, hos Inger, og er veldig fornøyde - til tross for at det ikke har blitt barn av det enda. Anonymkode: 61526...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #27 Del Skrevet 1. april Nå ser det ut til at du har fått gode svar og mye tilbakemelding. Tror det viktigste er å ta seg litt tid før du velger, om jeg får komme med et tips. Vi ble anbefalt Hausken, og de er dyktige og ærlige, lokalene er for det meste hyggelige, men det ble etterhvert feil for oss. De har treforsøkspakker, men bare hvis de er fornøyd med prøveresultatene, og tenker det skal gå på første eller andre forsøk. Jeg følte de la litt press på at vi skulle avslutte forsøkene nesten før vi hadde fått prøve, og vurdere eggdonasjon. Da vi byttet til en Dansk klinikk fikk vi benytte trepakkeordningen, og det gir en helt annen ro. Tror det er lurt å snakke med klinikken, og se an hva dere kan få, og hva som kjennes riktig for dere der dere er i løypa. Lykke til!💗 Anonymkode: c3da3...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #28 Del Skrevet 6. april Har vært hos Medicus og er veldig fornøyde. Føler at jeg har blitt godt fulgt opp, fått raskt svar på spørsmål og mulighet til å komme med ønsker. Gravid på første forsøk med ICSI, er nå i uke 25. Var til presamtale på OUS, men fikk en dårlig følelse der, så tok heller kontakt med en privat klinikk. Kommer til å gå til Medicus igjen for søskenforsøk senere 🥰 Anonymkode: 3f490...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #29 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vært hos Medicus og er veldig fornøyde. Føler at jeg har blitt godt fulgt opp, fått raskt svar på spørsmål og mulighet til å komme med ønsker. Gravid på første forsøk med ICSI, er nå i uke 25. Var til presamtale på OUS, men fikk en dårlig følelse der, så tok heller kontakt med en privat klinikk. Kommer til å gå til Medicus igjen for søskenforsøk senere 🥰 Anonymkode: 3f490...446 Takk for at du deler din erfaring og gratulerer så mye med baby på vei ❤️ Medicus er en av klinikkene vi er i kontakt med og har fått et godt inntrykk. Anonymkode: e6308...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:04 #30 Del Skrevet mandag kl 16:04 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 16.25): Har vært hos Medicus og er veldig fornøyde. Føler at jeg har blitt godt fulgt opp, fått raskt svar på spørsmål og mulighet til å komme med ønsker. Gravid på første forsøk med ICSI, er nå i uke 25. Var til presamtale på OUS, men fikk en dårlig følelse der, så tok heller kontakt med en privat klinikk. Kommer til å gå til Medicus igjen for søskenforsøk senere 🥰 Anonymkode: 3f490...446 Ble også gravid hos Medicus på første forsøk med ICSI, klumpen er 6 måneder nå. Anonymkode: 38e87...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:31 #31 Del Skrevet onsdag kl 07:31 Har nettopp hatt uttak til ICSI hos Medicus i Oslo (innsett denne uka), og blir SÅ oppmuntra av å lese om alle som blir gravide på første ICSI hos dem (dette er vårt første IVF/ICSI ever) 🤩 5 befrukta egg på dag 2, så det er spennende! Vi var innom der på én IUI for noen år siden, men ble spontant gravid før vi rakk flere forsøk. Har ikke vært på Riksen eller andre steder, så vet ikke helt hva jeg kan forvente eller sammenligne med. Har vært fornøyde med behandlingen stort sett, men alt det merkantile er ett eneste kaos 😂 Blodprøver som ikke er bestilt når man kommer på Fürst (flere ganger), en gang venta mannen 40 min på venterommet (etter å ha meldt sin ankomst) for sin donasjon fordi de ikke klarte å komme og hente ham ("vi visste ikke at du var her" - han ble ikke etterspurt heller der han satt og så ut som et spørsmålstegn), glemte å innhente ID mens vi var der sånn at vi måtte komme tilbake, fikk tilsendt ufullstendig journal, satt opp til undersøkelse i Trondheim når man skal til Oslo osv osv. Forsåvidt ikke store ting, men MYE tilsammen. Følger ikke hygienerprosedyrer ved blodprøvetaking, og ja jeg har også fått samlebåndsfølelse ved UL-undersøkelser. Lite info og forklaringer hvor det virker som legen forventer at jeg vet alt, - og det gjør jeg jo ikke som helt fersk i gamet. Ikke lett å vite hva man skal spørre om heller. Men portalen (kommunikasjonssystemet) virker flott, og der får man raske svar og god oppfølging. Fikk også veldig godt inntrykk av embryologen ved uttak. Lite fokus på annet enn akkurat prosedyren, vet f.eks ingenting om hva støttebehandling er og når det kan være aktuelt. Så det kan jeg jo ta med meg til evt senere runder.. Anonymkode: 95846...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:57 #32 Del Skrevet onsdag kl 08:57 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 16.16): Og hva er en cirka pris på privat ivf med medisiner? Anonymkode: f012a...f05 Prisene varierer noe for IVF avhengig av klinikk og hvilke tilleggstjenester du benytter. De fleste har prisliste. Medisinene vil variere stort i forhold til dose, men du kan få refusjon inntill tre forsøk (ett forsøk er ett innsett, som er veldig bra!) pr. barn. Egenandelen er på rundt 21.000. Vi hadde tre stimuleringer (ett forsøk) i Norge, og der endte prisen på 80.000 kr for medisiner alene, noe som var på grunn av høye doser 450IU. Dette tror jeg er mer enn gjennomsnittet. Vi bruker mindre på medisiner ifm. stimuleringer via dansk klinikk, da de setter 300IU/350IU som maks dose. De mener alt over dette er overmedisinering, som ikke endrer resultatet. Hvis du vet hvilke medisiner du skal ta kan du sjekke prisen på nett, og regne deg frem til hvor mye det vil bli ift. dose og stimulering. tipper 15.000-25.000 for medisiner + 36.000-46.000 pr IVF-forsøk+ev ekstratjenester og sjekker. Ang. refusjon må man følge litt med selv, for det må søkes før 6mnd har gått siden kjøp av medisiner. Vi gikk glipp av en del fordi vi trodde første forsøk var egenandel, men vi hadde overskredet egenandelen allerede etter en stimulering. Anonymkode: c3da3...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå