AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Hei dere som har gått det private løpet for IVF. Har dere noen anbefalinger til steder? og har dere erfart noe forskjell på behandlerene på stedet? Håper på litt tips i denne jungelen :) Anonymkode: 05f69...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Anbefaler klinikk Hausken på det varmeste. Veldig flinke og profesjonelle mennesker med en genuin interesse for å hjelpe. De har latt meg være med på å bestemme mye av behandlingen og er intr i å høre på hva jeg selv tror, noe jeg ikke har opplevd tidligere. Hatt fem aborter tidligere, men aldri fått noe støttemedisiner av riksen. Hausken spurte meg hva jeg selv tror kan hjelpe meg, fikk dette og er nå gravid. Vet ikke om det går bra enda, men har kommet lenger enn tidligere. Anonymkode: f4ed9...da4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Del Skrevet 2. januar Vi var megafornøyd med Livio. De fulgte opp veldig tett, kunne ringe til dem når som helst med «dumme» spørsmål, følte meg så godt ivaretatt og de fulgte opp til og med etter fødsel. Anonymkode: 34728...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar Jeg slenger meg på med samme spørsmål. Jeg er akkurat ferdig med siste runde på Rikshospitalet, og har ingen erfaring med private. Hva anbefaler dere i samme område? Bor nord for Oslo, men ikke så langt at Trondheim er noe alternativ. Vi har vært veldig fornøyde med hvordan vi har blitt møtt på Rikshospitalet selv om vi til tider har savnet info om hvilke vurderinger som gjøres og det har vært litt vanskelig med kommunikasjon over telefon/meldinger pga lite kapasitet. Anonymkode: a5e89...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler klinikk Hausken på det varmeste. Veldig flinke og profesjonelle mennesker med en genuin interesse for å hjelpe. De har latt meg være med på å bestemme mye av behandlingen og er intr i å høre på hva jeg selv tror, noe jeg ikke har opplevd tidligere. Hatt fem aborter tidligere, men aldri fått noe støttemedisiner av riksen. Hausken spurte meg hva jeg selv tror kan hjelpe meg, fikk dette og er nå gravid. Vet ikke om det går bra enda, men har kommet lenger enn tidligere. Anonymkode: f4ed9...da4 Hva fikk du? Prednisolon? Hvilken dose? Anonymkode: 996dc...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva fikk du? Prednisolon? Hvilken dose? Anonymkode: 996dc...30d 20mg prednisolon fra syklusdag 1, trappet ned til 10mg ved innsett. + klexane, albyl-e og prolutex Anonymkode: f4ed9...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 20mg prednisolon fra syklusdag 1, trappet ned til 10mg ved innsett. + klexane, albyl-e og prolutex Anonymkode: f4ed9...da4 Takk for svar. Jeg har fått beskjed om å ta 10mg Predisolon, 20mg er jo dobbelt så mye. Vet du hvorfor du skal gå på såpass høy dose? Jeg gikk på 10mg sist også og opplevde MA/blighted ovum. Lurer på om jeg skal spørre etter større dose. Anonymkode: 996dc...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Jeg har fått beskjed om å ta 10mg Predisolon, 20mg er jo dobbelt så mye. Vet du hvorfor du skal gå på såpass høy dose? Jeg gikk på 10mg sist også og opplevde MA/blighted ovum. Lurer på om jeg skal spørre etter større dose. Anonymkode: 996dc...30d Har endel autoimmune sykdommer, så regner med at det er derfor. Anonymkode: f4ed9...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #9 Del Skrevet 2. januar Vi er fornøyd med medicus.. Svarer kjapt i portalen og følte vi kunne velge litt selv når vi ville sette igang. Ble gravid på første forsøk og er nå 16 uker. (Icsi) Anonymkode: c90dd...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #10 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi er fornøyd med medicus.. Svarer kjapt i portalen og følte vi kunne velge litt selv når vi ville sette igang. Ble gravid på første forsøk og er nå 16 uker. (Icsi) Anonymkode: c90dd...ec1 Gratulerer! Var du innom offentlig først? Anonymkode: a5e89...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Del Skrevet 10. januar Dytt 🙂 Anonymkode: a5e89...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar Hausken er internasjonalt kjent og drar masse kunder fra UK. Det er sannsynligvis en grunn til såpass til rykte. Anonymkode: 856f2...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar Har bestilt hos Hausken og fikk time i slutten av januar så takk dere. Anonymkode: 05f69...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 18.57): Gratulerer! Var du innom offentlig først? Anonymkode: a5e89...a88 Nei Anonymkode: c90dd...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #15 Del Skrevet 11. januar Ser at TS har fått svar, men siden det er flere som lurer på det samme så kan jeg si at vi er veldig fornøyde med Hausken. Var på Rikshospitalet før og var jo ikke direkte misfornøyd der og da, men opplevde at de sjekket det meste mye grundigere på Hausken. Blant annet kunne de fortelle oss mye om behandlingen vi fikk på Riksen som de aldri sa til oss (blant annet at kvaliteten og utviklingen til eggene som ble befruktet og satt våre aldri var optimal). Til syvende og sist ble det eggdonasjon på oss og da i utlandet siden dette var før ny bioteknologilov, men føler virkelig at Hausken gjorde alt de kunne, og ikke minst så orienterte de oss om hvordan det faktisk stod til, slik at vi hadde et realistisk utgangspunkt da vi skulle finne ut av veien videre. Anonymkode: 93339...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #16 Del Skrevet 11. januar Takk til alle som deler, hilsen ikke-ts 🙂 Anonymkode: a5e89...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #17 Del Skrevet 11. januar Jeg har blandede erfaringer med Hausken på Lysaker. Det har vært mye rot med timene mine, leger som ikke vet hvorfor vi kommer til time, og forskjellig behandler hver eneste gang nesten. Følte og at noen av legene var stressa og ville ha meg ut kjapt. Hadde bare lest positivt om dem før, men etter disse opplevelsene googlet jeg litt dypere, og fant mange med lignende erfaringer. Kanskje det har mye å si hvem du kommer til. De er hyggelige da, og ting gikk jo bra, så er fornøyd med resultatet. Anonymkode: efc01...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Del Skrevet 12. januar On 1/2/2024 at 6:40 PM, AnonymBruker said: Vi er fornøyd med medicus.. Svarer kjapt i portalen og følte vi kunne velge litt selv når vi ville sette igang. Ble gravid på første forsøk og er nå 16 uker. (Icsi) Anonymkode: c90dd...ec1 Jeg er også gravid på første forsøk med ICSI hos Medicus. Hadde jeg gått i det offentlige ville de prøvd IVF og ikke ICSI, og hos Medicus dyrket de blasto til 5-dagers. Jeg fikk inntrykk av at embryologene der var ekstremt flinke, og lurer på om jeg hadde blitt gravid like fort i det offentlige. Det blir bare spekulering, men. Det eneste jeg var misfornøyd med var ultralydene. De gikk veldig kjapt og der fikk jeg samlebåndsfølelse. Jeg ble også mildt overstimulert, noe det ikke ble snakket så mye om. Det er f. eks veldig viktig å drikke mye vann etter egguttak, noe jeg ikke gjorde. Anonymkode: 38e87...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 12. januar #19 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har blandede erfaringer med Hausken på Lysaker. Det har vært mye rot med timene mine, leger som ikke vet hvorfor vi kommer til time, og forskjellig behandler hver eneste gang nesten. Følte og at noen av legene var stressa og ville ha meg ut kjapt. Hadde bare lest positivt om dem før, men etter disse opplevelsene googlet jeg litt dypere, og fant mange med lignende erfaringer. Kanskje det har mye å si hvem du kommer til. De er hyggelige da, og ting gikk jo bra, så er fornøyd med resultatet. Anonymkode: efc01...733 Det var rot når jeg var på Hausken også. Altså, jeg er fornøyd nok jeg, vi hadde lite behov for ekstra oppfølging og fikk den hjelpen vi trengte. Men første avtale hadde de sendt oss feil tid, så vi kom en time før vi skulle. Etter denne undersøkelsen så sendte de ikke inn papirene som de skulle før etter to purringer (og nesten en måned). Har også hatt ulike behandlere samtlige ganger jeg har vært på time der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Del Skrevet 13. januar Jeg snakkeg faktisk med flere jeg kjente som jeg etterhvert(etter jeg posta her) fikk vite hadde bært gjennom ivf. De hadde brukt Hauskem selv. Jeg skal i allefall prøve, mer prøve å være flink å si i fra om jeg føler de stresser osv. Jeg holder dere oppdatert Anonymkode: 05f69...892 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå