Gå til innhold

Dåpsgave til mannens eks nye baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Hva ville dere gitt til den nye babyen til mannens eks? De skal døpe nå snart. 

Mannen og eksen har et barn sammen fra før. Usikker på hva som er ok sum å gi og evt. hva som kan være fin gave.

Anonymkode: 8035f...80b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

en bankkonto 

Anonymkode: a0614...ff7

Skrevet

Jeg ville kjøpt en fin billedramme jeg. De har fine på gullsmedbutikker. Forslaget om bankkonto over her synes jeg overhodet ikke passer ut i fra relasjonen dere har. Det passer bare for nære. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp den store eventyrboka f.eks, den koster under 500,- Fin gave. 

Anonymkode: 3c6dc...b5e

• Liker 6
Skrevet

Er det din manns barn med denne eksen eller har eksen fått barn med en ny mann? Om det er det siste ville ikke jeg gitt gave.

AnonymBruker
Skrevet

Om ikke barnet er felles (han og eksen) så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal gi noe i det hele tatt? :huh:

Anonymkode: 89f86...fa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om ikke barnet er felles (han og eksen) så skjønner jeg ikke hvorfor dere skal gi noe i det hele tatt? :huh:

Anonymkode: 89f86...fa7

Fordi babyen er halvsøsken til mannens barn vel. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

en bankkonto 

Anonymkode: a0614...ff7

Inflasjonen vil overgå rentene, så det er ikk noen økonomisk god idé å evt spare. Men supert med innskudd på konto dersom foreldrene kan bruke det til noe barnet trenger.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke kjøpt til eksens barn og de har ikke kjøpt gave til våre. Vårt felles barn gir gave til dåpsbarnet sammen med forelder og steforelder som holder dåpen, eller så ordner denne forelderen selv gave fra barnet. Om dere ønsker å gi fra barnet er det jo fint å la barnet velge noe.

Anonymkode: 0058d...8dc

Gjest Bella78
Skrevet

Jeg gav pengegave ( 1000,-) til mine barns nye søsken fra meg. Barna gav dåpstallerken, men det ordnet faren. Mange familier fordeler jo innbyrdes hvem som skal gi tallerken / album etc - og dersom de ikke opplyser at de ønsker å samle på et eller annet spesifikt syns jeg et tilskudd til barnas sparekonto er det greieste. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du barn med eks og et godt vennskap forhold til hverandre. Så holder det med teppe, baby plag, fotoalbum- masse fine på finn.no som er nye for billig penge for eks. 

liten sølv armbånd for under 400 kr
liten kurv med baby produkter, kluter, smokk 
eller penge gave. i konvolutt hilsen ifra barna og deg.

Gjør en liten innsats tror de hadde settet pris på det 😁 

Anonymkode: 0acb5...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Armbånd eller servise i porselen. Det blir vel også fra barnets halvsøsken 

Anonymkode: 42a08...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...