AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Hvilke hobbyer har dere, eller frivillig arbeid har dere, der dere har fått gode bekjentskaper eller venner? Eller der det er sosiale sammenkomster og man føler seg som en del av ett fellesskap? Anonymkode: 4bfc1...179 1
Tabris Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 For min del var det hovedsaklig gjennom hund og hundetrening. Traff folk på kurs, ble kjent gjennom ukentlige fellestreninger osv. Nå har jeg i ettertid blitt utdannet hundeinstruktør og fått flere venner/gode bekjentskaper gjennom hundeskolen jeg jobber for. I tillegg har jeg også fått meg venner/bekjentskaper gjennom hobbyer som brettspill og kortspill. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Feil tilnærming. Velg noe du er genuint interessert i eller har lyst til. Ikke bli med på ting for å få venner, men fordi du er interessert i aktiviteten. Folk flest deltar ikke for å få venner. Men du får muligheten til å bli kjent med mennesker på en arena der en deler interesser. Så du får gratishjelp i å bli kjent med nye mennesker, og øker sjansen for at det kan bli bekjentskap og kanskje vennskap. Når det er sagt, noen av de fineste opplevelsene for fellesskapsfølelse har vært når jeg stilte opp som frivillig for ulike festivaler. Vært med både å sjaue, stå i bar og generelt rydde og holde orden. Da jobber en sammen mot et felles mål. Pleier også å være egne fester eller arrangement for de frivillige, egne messetelt for frivillige og folk bryr seg om hverandre. Men du må jo uansett tørre å snakke med folk. Anonymkode: 21a6b...689 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Kampsport, klatring, hest, hund. Anonymkode: 52457...bc9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feil tilnærming. Velg noe du er genuint interessert i eller har lyst til. Ikke bli med på ting for å få venner, men fordi du er interessert i aktiviteten. Folk flest deltar ikke for å få venner. Men du får muligheten til å bli kjent med mennesker på en arena der en deler interesser. Så du får gratishjelp i å bli kjent med nye mennesker, og øker sjansen for at det kan bli bekjentskap og kanskje vennskap. Når det er sagt, noen av de fineste opplevelsene for fellesskapsfølelse har vært når jeg stilte opp som frivillig for ulike festivaler. Vært med både å sjaue, stå i bar og generelt rydde og holde orden. Da jobber en sammen mot et felles mål. Pleier også å være egne fester eller arrangement for de frivillige, egne messetelt for frivillige og folk bryr seg om hverandre. Men du må jo uansett tørre å snakke med folk. Anonymkode: 21a6b...689 Så sant! Poenget er at du får bekjentskaper med samme interesse som deg. Du får et sosialt fellesskap der og da. Men er du for mye på for å treffes utenom og bli venner fort vil det virke mot din hensikt. Anonymkode: 02338...f04 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Skrevet 3. januar 2024 Håndball, politisk arbeid, isbadegruppe. Anonymkode: b7109...835
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Den "hobbyen" jeg har fått mest venner gjennom er å være med venner. Gjennom venner har jeg truffet flere venner. Opprinnelig venners venner altså. Mange slike er nå bedre venner enn de opprinnelige nå er. De opprinnelige er ikke kuttet ut, men er gjerne i annen livsfase med andre prioriteringer. Traff forøvrig en god venn på et slankekurs. Vi ble ikke slankere noen av oss, men vi ble venner. Gjennom den vennen er også min krets økt. På siste feiring jeg hadde var det også fire venner jeg har fått bare gjennom den slankevennen. Så å treffe en venn ble fem nye venner. Når man finner noen man trives med har de gjerne andre man også trives med, fordi samme type mennesker samler på samme type mennesker. Anonymkode: ed9c8...8da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå