Gå til innhold

Familiebilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndterer dere familiebilder? Vi har et tonn bilder på dataen som man aldri går igjennom, og dette er litt trist. Lagde fotobøker med barnas bilder fra babytiden. Det er koselig å ha, men jeg tviler på om det er lurt med flere fotobøker (type hvert år, "årets beste bilder"). 

Har dere andre lure løsninger? En digital fotobok, kanskje, eller noe lignende?

Anonymkode: 9d472...ee1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dropbox. Har alt organisert etter år eller anledning 😊 Veldig enkelt å laste opp direkte fra mobilen.

Anonymkode: b0b5e...b44

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker dropbox. Har alt organisert etter år eller anledning 😊 Veldig enkelt å laste opp direkte fra mobilen.

Anonymkode: b0b5e...b44

Vi har lignende system) Men går dere gjennom bilder? Føler at de blir bare liggende i cloud... Føler av og til at det var bedre "i gamle dager", med noen få gode bilder i album fremfor noen hundre hvert eneste år 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har laget fotobok til hvert av barna, for hvert år (ikke årstall, men fra de fyller år til neste), type «Stine 4år». Dette har jeg laget til ca 6/7år. Det blir tatt mye mer bilder av barna når de yngre her i huset, etter skolealder er de ikke like glad i å tatt bilde av hele tiden. 
Nå når alle barna er over skolealder, lager jeg mer familiealbum for hvert år. Eldste på nå 16, er kanskje på noen få bilder i de siste albumene, da hun ikke vil være med på bilder ;)

Anonymkode: 8d13d...f11

Skrevet

Sortere bildene jevnlig slik at man får luket ut de dårlige. Vi har årlige fotobøker (for hele familien, hvis man har for hvert barn får man fort huset fullt av fotobøker).

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Arkana said:

Vi har årlige fotobøker (for hele familien, hvis man har for hvert barn får man fort huset fullt av fotobøker).

Høres koselig ut) Går dere gjennom bøkene i ettertid? Er litt bekymret at slike bøker kan fort bli stående på hylla... kanskje tar jeg feil!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres koselig ut) Går dere gjennom bøkene i ettertid? Er litt bekymret at slike bøker kan fort bli stående på hylla... kanskje tar jeg feil!

Ja, vi ser gjennom dem med ujevne mellomrom, men det er jo ikke veldig ofte. Kanskje et par ganger i året? Det er uansett langt oftere enn vi så gjennom bildene da de bare lå på datamaskinene så det å lage fotobøker gjorde at man fikk plukket ut de beste og de blir faktisk sett på. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...