Gå til innhold

Kan tilskudd til EK fra kommune tas med til ny kommune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dessverre nødt å flytte ila året, og er usikker på hva som skjer med resterende 130k som ikke er nedskrevet. Jeg fikk dette tilskuddet til EK som vanskeligstilt(sykdom og uførhet). Er det mulig å ta med seg til kjøp av ny bolig? Er på grensen økonomisk allerede, har også studielån(har fått slettet en god del etter at jeg ble ufør).

Anonymkode: a8444...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis ikke.

Anonymkode: f24da...586

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: ed866...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Høyst tvilsomt. 

Det er begrenset hvor mange ganger du kan få kommunalt lån også. Trodde det bare var 1, men er usikker. 

Anonymkode: d5918...786

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Høyst tvilsomt. 

Det er begrenset hvor mange ganger du kan få kommunalt lån også. Trodde det bare var 1, men er usikker. 

Anonymkode: d5918...786

Man kan få det flere ganger. 

Anonymkode: 7516a...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Uff. Da må jeg leie og oppnå 2 år botid før jeg kan søke husbanken; men da også startlån.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun et lite tilskudd til EK, men ikke startlån. Den eneste banken som gir meg lån nærmer seg 7% nå.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir dessverre nødt å flytte ila året, og er usikker på hva som skjer med resterende 130k som ikke er nedskrevet. Jeg fikk dette tilskuddet til EK som vanskeligstilt(sykdom og uførhet). Er det mulig å ta med seg til kjøp av ny bolig? Er på grensen økonomisk allerede, har også studielån(har fått slettet en god del etter at jeg ble ufør).

Jeg tror det er best om du ringer kommunen og spør. Jeg fikk 200.000 i tilskudd og det var noe med at jeg må bo i leiligheten i 10 år for at det ikke skal bli omgjort til lån, men husker ikke helt detaljene på det. Har inntrykk av at det er varierende praksis rundt omkring i Norge. 😅

Anonymkode: 7516a...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...