AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Jeg blir dessverre nødt å flytte ila året, og er usikker på hva som skjer med resterende 130k som ikke er nedskrevet. Jeg fikk dette tilskuddet til EK som vanskeligstilt(sykdom og uførhet). Er det mulig å ta med seg til kjøp av ny bolig? Er på grensen økonomisk allerede, har også studielån(har fått slettet en god del etter at jeg ble ufør). Anonymkode: 77204...292
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Nei det kan du dessverre ikke. Ta kontakt med kommunen og forhør deg om muligheten for nytt startlån. I utgangspunktet får du det bare en gang, men skader jo ikke å spørre. Hvis begrunnelsen din for hvorfor du må flytte er svært god, så hender det de gjør unntak. Anonymkode: 7eb32...064
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei det kan du dessverre ikke. Ta kontakt med kommunen og forhør deg om muligheten for nytt startlån. I utgangspunktet får du det bare en gang, men skader jo ikke å spørre. Hvis begrunnelsen din for hvorfor du må flytte er svært god, så hender det de gjør unntak. Anonymkode: 7eb32...064 Jeg har aldri hatt startlån, kun lån gjennom banken min☺️Men vet at det er 2 års botid i den nye kommunen. Det er helsemessige grunner til at jeg flytter, så skader ikke å høre om jeg får det med. Men tør vedde på avslag🫣(som det meste annet). Anonymkode: 77204...292
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Du må se på vilkårene i tilskuddsvedtaket ditt Anonymkode: 9adc9...57a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå