Gå til innhold

Kan tilskudd til EK fra kommune tas med til ny kommune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dessverre nødt å flytte ila året, og er usikker på hva som skjer med resterende 130k som ikke er nedskrevet. Jeg fikk dette tilskuddet til EK som vanskeligstilt(sykdom og uførhet). Er det mulig å ta med seg til kjøp av ny bolig? Er på grensen økonomisk allerede, har også studielån(har fått slettet en god del etter at jeg ble ufør).

Anonymkode: 77204...292

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det kan du dessverre ikke. Ta kontakt med kommunen og forhør deg om muligheten for nytt startlån. I utgangspunktet får du det bare en gang, men skader jo ikke å spørre. Hvis begrunnelsen din for hvorfor du må flytte er svært god, så hender det de gjør unntak.

Anonymkode: 7eb32...064

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei det kan du dessverre ikke. Ta kontakt med kommunen og forhør deg om muligheten for nytt startlån. I utgangspunktet får du det bare en gang, men skader jo ikke å spørre. Hvis begrunnelsen din for hvorfor du må flytte er svært god, så hender det de gjør unntak.

Anonymkode: 7eb32...064

Jeg har aldri hatt startlån, kun lån gjennom banken min☺️Men vet at det er 2 års botid i den nye kommunen. Det er helsemessige grunner til at jeg flytter, så skader ikke å høre om jeg får det med. Men tør vedde på avslag🫣(som det meste annet).

Anonymkode: 77204...292

AnonymBruker
Skrevet

Du må se på vilkårene i tilskuddsvedtaket ditt

Anonymkode: 9adc9...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...