AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Sluket var tett og tok i Plumbo i kveld. Det bruste og kokte godt i vasken og ved siden av stod tannbørsten. Da jeg pusset tennene i sted smakte tannbørsten merkelig og fikk litt svie i munnen. Har smaken enda i munnen. Kan jeg ha fått rester av Plumbo på tannbørsten? Anonymkode: 59639...dfe
Gjest SeriousSlurp Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Tannkosten din kan ha fått en bobblesprut med natriumhydroxid på seg ja, muligens i kombinasjon med whatever else som samstundes løste seg opp nedi dær..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 SeriousSlurp skrev (5 minutter siden): Tannkosten din kan ha fått en bobblesprut med natriumhydroxid på seg ja, muligens i kombinasjon med whatever else som samstundes løste seg opp nedi dær.. Skylte den før bruk men det smaker rart. Farlig? Ts? Anonymkode: 59639...dfe
KnekkeBørre Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Tenker Karius & Baktus får kjørt seg nå.. 1
Minya Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 Kast tannbørsten, skyll munnen din ekstra godt, det har garantert hoppet en dråpe opp på tannbørsten. Neste gang flytter du bare bort alt sånt før du kjører Plumbo. Siden du skylte tannbørste før bruk, er det nok ikke livsfarlig, men det er ikke helt heldig heller. Plumbo er basisk, du kan nøytralisere det ved å skylle munnen med og drikke noe syrlig, feks sitronsaft eller noe lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 Plumbo et absolutt farlig å få i seg. Man blr ha vett på skylle den kjempelenge i kaldt vann og så koke den etter det. Jeg ville droppet tannpussen og kjøpt ny i morgen. Anonymkode: 1d518...f56
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 Jeg pusset tennene men skylte børsten først men har nå vondt i magen😐 Ts Anonymkode: 59639...dfe
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg pusset tennene men skylte børsten først men har nå vondt i magen😐 Ts Anonymkode: 59639...dfe Tror magevodten kun kommer av bekymring. Drikk noe syrlig Anonymkode: cc115...cb7 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tror magevodten kun kommer av bekymring. Drikk noe syrlig Anonymkode: cc115...cb7 Tror ikke det i om med at jeg fremdeles har en rar smak i munnen som jeg fikk etter tannpussen i går kveld. Syrlig som i juice? Har mandariner, kan prøve å spise det? Ts Anonymkode: 59639...dfe
Gjest SeriousSlurp Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 Den rare smaken du har i munnen nå kan umulig ha noe med Plumbo å gjøre, slik du har beskrevet dette er det bare snakk om minimale mengder ut-tynnet bobblesmitte da tannkosten sto i nærheten av sluket, mengden er ikke i nærheten av noe som helst. https://www.fishersci.com/msdsproxy%3FproductName%3DP2503%26productDescription%3DPOT%2BHYDROXIDE%2BCERT%2BACS%2B3KG%26catNo%3DP2503%26vendorId%3DVN00033897%26storeId%3D10652 Ld50 er oppgitt å være 333mg/kg hos rotter, ergo, ikke farlig.. Eneste kanskje om der er bakteriekulturer som har blitt med i vesken fra bobblesmitten, men det har ingenting med natriumhydroxid å gjøre 👌
Gjest SeriousSlurp Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Plumbo et absolutt farlig å få i seg. Man blr ha vett på skylle den kjempelenge i kaldt vann og så koke den etter det. Jeg ville droppet tannpussen og kjøpt ny i morgen. Anonymkode: 1d518...f56 Se innlegg over 👍
Snublefot62 Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 Det rare er at vi har noe som heter Giftinformasjonssentralen her i Norge..... 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Det rare er at vi har noe som heter Giftinformasjonssentralen her i Norge..... Jeg ringte Giftinformasjonssentralen i dag tidlig og beskrev symptomene mine, og hun mente jeg hadde fått Plumbo på tannbørsten og at smaken og prikkingen jeg har i munnen kom derfra. Magesmertene visste hun ikke kunne knyttes til Roarlumbo men siden jeg har mageså og veldig sensitive slimhinner, kan det nok hende at jeg har vondt på grunn av det. Á drikke noe syrlig har de gått bort ifra, da det er gamle råd sa hun, så jeg må nok bare ta tiden til hjelp. Ts Anonymkode: 59639...dfe
Snublefot62 Skrevet 2. januar 2024 #15 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ringte Giftinformasjonssentralen i dag tidlig og beskrev symptomene mine, og hun mente jeg hadde fått Plumbo på tannbørsten og at smaken og prikkingen jeg har i munnen kom derfra. Magesmertene visste hun ikke kunne knyttes til Roarlumbo men siden jeg har mageså og veldig sensitive slimhinner, kan det nok hende at jeg har vondt på grunn av det. Á drikke noe syrlig har de gått bort ifra, da det er gamle råd sa hun, så jeg må nok bare ta tiden til hjelp. Ts Anonymkode: 59639...dfe Og etter å ha snakket med de som er spesialister på faget så tenkte du å drive med selvbehandling via KG? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå