AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Hei, Trenger å få lufte denne. Min samboer var direkte beruset lenge før gjester kom på nyttårsaften. Søsteren komenterte dette flere ganger. Og våre felles barn la også merke til dette. Når jeg ba samboer om å roe litt ned fikk jeg bare to hender med midtfinger opp. Er dette grei oppførsel på en nyttårsaften? Jeg synes ikke det. Idag begynte samboer å drikke vin i 16 tiden, og gikk å la seg plutselig uten å si noe i litt før 2100. Har vi ett problem ? Jeg tror det. Men hvordan skal jeg ta opp dette uten at barnevern etc blir involvert? Anonymkode: 2104a...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Det er ikke greit eller normalt hverken nyttårsaften eller andre dager. Du må stille noen krav her når dere har barn. Det betyr ikke at barnevern blir involvert. Jeg hadde vært helt tydelig på at det ikke er aktuelt å drikke seg full med barn i huset og det er heller ikke ok oppførsel ovenfor deg. Anonymkode: 19eb8...d70 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Samboeren din? Du mener eksen din? Hvordan kan du lure på om dette er normalt? Bare de bekymrer meg oppriktig. Kom deg unna! Anonymkode: 668f6...1b2 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Hva var det med svigerfar oppi alt dette? -forøvrig synes jeg du skal droppe denne samboeren. Anonymkode: 0d771...106 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 Hva sa foreldrene hans? Hva har svigerfar med saken å gjøre? Anonymkode: 643f7...00b 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva var det med svigerfar oppi alt dette? -forøvrig synes jeg du skal droppe denne samboeren. Anonymkode: 0d771...106 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hva sa foreldrene hans? Hva har svigerfar med saken å gjøre? Anonymkode: 643f7...00b Tipper det ikke er et par svigers, men det er kun svigerfar. Hennes familie og svigerfar var med. Anonymkode: 668f6...1b2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tipper det ikke er et par svigers, men det er kun svigerfar. Hennes familie og svigerfar var med. Anonymkode: 668f6...1b2 Ja, men hva er poenget med å poengtere det? Svigerfar er jo ikke en del av problemstillingen... Anonymkode: 91fe8...69d 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men hva er poenget med å poengtere det? Svigerfar er jo ikke en del av problemstillingen... Anonymkode: 91fe8...69d Det er hans sønn som er beruset? Anonymkode: 668f6...1b2
Lucky_Jack Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er hans sønn som er beruset? Anonymkode: 668f6...1b2 Kan ikke se at kjønn er nevnt her
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 Just now, Lucky_Jack said: Kan ikke se at kjønn er nevnt her Beklager at jeg antok at Ts er kvinne og den berusede en mann. Sannsynligheten er nokså høy for det. Om det er feil, så er det en datter. Men hvorfor henge seg opp i hvorfor vedkommende har skrevet «familien og svigerfar»? Har du noe annet å bidra med? Anonymkode: 668f6...1b2
Mezzosoprena Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei, Trenger å få lufte denne. Min samboer var direkte beruset lenge før gjester kom på nyttårsaften. Søsteren komenterte dette flere ganger. Og våre felles barn la også merke til dette. Når jeg ba samboer om å roe litt ned fikk jeg bare to hender med midtfinger opp. Er dette grei oppførsel på en nyttårsaften? Jeg synes ikke det. Idag begynte samboer å drikke vin i 16 tiden, og gikk å la seg plutselig uten å si noe i litt før 2100. Har vi ett problem ? Jeg tror det. Men hvordan skal jeg ta opp dette uten at barnevern etc blir involvert? Anonymkode: 2104a...5c7 Skjønner ikke hva det er du trenger å lufte? Dette er da helt klart helt uakseptabelt!! "To hender med midtfingeren opp" - og du lurer på om dette er grei oppførsel på nyttårsaften? Det er ikke grei oppførsel noen aftener. "Har vi et problem?" - JA. 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 Det er absolutt ett problem. En advarsel er på sin plass,-neste gang er det på hue og ræva ut! Anonymkode: fc957...7f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #13 Skrevet 3. januar 2024 Veldig typisk Kvinneguiden-problem: Å velge å være sammen med de aller mest udugelige mannfolkene man klarer å finne, og deretter klage ovver dette her på Kvinneguiden. Men de kommer fremdeles til å være sammen med denne personen, og kanskje klage ved seinere anledninger også. Anonymkode: 69885...0b0 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #14 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig typisk Kvinneguiden-problem: Å velge å være sammen med de aller mest udugelige mannfolkene man klarer å finne, og deretter klage ovver dette her på Kvinneguiden. Men de kommer fremdeles til å være sammen med denne personen, og kanskje klage ved seinere anledninger også. Anonymkode: 69885...0b0 Og du er helt sikker på at TS er en kvinne. Som vanlig, typisk KG å trekke slutninger før man faktisk vet. Anonymkode: db51f...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #15 Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Veldig typisk Kvinneguiden-problem: Å velge å være sammen med de aller mest udugelige mannfolkene man klarer å finne, og deretter klage ovver dette her på Kvinneguiden. Men de kommer fremdeles til å være sammen med denne personen, og kanskje klage ved seinere anledninger også. Anonymkode: 69885...0b0 Det er også ganske typisk at en del av dere med begrenset refleksjonsevne antar at mennene var slik fra begynnelsen av og at kvinner som lever med slike menn, dermed bare kan skylde på seg selv. Anonymkode: 77969...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #16 Skrevet 3. januar 2024 51 minutter siden, AnonymBruker said: Og du er helt sikker på at TS er en kvinne. Som vanlig, typisk KG å trekke slutninger før man faktisk vet. Anonymkode: db51f...8e8 Det var nylig en tråd om en mann som drakk seg drita før han skulle passe barna sine. Ekke så vanskelig å trekke den konklusjonen. Anonymkode: 668f6...1b2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 Ts her, og jeg er faktisk mann og samboer er kvinne selv om jeg ikke syntes det var relevant. At Svigerfar ble nevnt var at jeg syntes det var ekstra nedrig at han skulle oppleve dette. Beklager så mye for det. Skjønner selvfølgelig at vi har et problem,men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det. Anonymkode: 2104a...5c7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Ts her, og jeg er faktisk mann og samboer er kvinne selv om jeg ikke syntes det var relevant. At Svigerfar ble nevnt var at jeg syntes det var ekstra nedrig at han skulle oppleve dette. Beklager så mye for det. Skjønner selvfølgelig at vi har et problem,men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det. Anonymkode: 2104a...5c7 Beklager at jeg antok omvendt. Jeg var påvirket av en annen tråd med noe samme tema. Har dere snakket noen om det i etterkant? Har hun sagt noe? Anonymkode: 668f6...1b2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 Drikker samboeren din ved andre andledninger? Kanskje du kan få råd og hjelp som pårørende til noen med et alkoholproblem. Det er kanskje bra at svigerfamilien var tilstede, så de også ser utfordringen og forhåpentligvis stiller opp for barnebarna. . Anonymkode: 9f395...1ce
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her, og jeg er faktisk mann og samboer er kvinne selv om jeg ikke syntes det var relevant. At Svigerfar ble nevnt var at jeg syntes det var ekstra nedrig at han skulle oppleve dette. Beklager så mye for det. Skjønner selvfølgelig at vi har et problem,men vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det. Anonymkode: 2104a...5c7 Men hvorfor stiller du spørsmål ved om oppførselen til samboeren din er grei eller ikke? Hva slags oppvekst er det du (og sannsynligvis samboeren din) er vant med, siden du ikke er helt sikker på om dette er ugrei oppførsel? Siden du virker så usikker og utrygg på egne tanker rundt det, bør du finne noen som kan veilede deg videre. Kanskje familievernkontoret kan hjelpe deg. Anonymkode: a07f9...d97 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå