Gå til innhold

Kan jeg ha ENK med privatadressen skjult?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har et ENK i dag. Adressen hjem til meg står oppført på det på www.proff.no og på brreg.no 

På grunn av trakassering fra annen person så ønsker jeg å få gateadresse (og om mulig postnummer) fjernet fra disse nettsidene. Er det mulig å få til, hvordan går jeg fram i tilfelle? 

Anonymkode: a61f8...14b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det fortsatt postbokser? I så fall kan postboksadresse kanskje være et alternativ?

Anonymkode: d2250...41e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke mulig. Du er (heldigvis) nødt til å ha en fysisk besøksadresse, med gatenavn, nummer og postadresse. Postboksadresse er ikke lov.

Så skal det jo sies at firmaadressen ikke behøver å være din hjemmeadresse. Leier du kontor/lokale et sted så bruker du den adressen. Det henter jo at de offentlige får det for seg å sende brevpost, uten at jeg kan huske sist vi fikk noe slik...

Adresse endrer du enkelt gjennom samordnet registermelding.

Så kan en jo spørre seg hva du driver med som gjør det til et problem at du har din hjemmeadresse som forretningsadresse.

Du skriver "trakassering fra annen person". Hvis det er én person så vet jo vedkommende allerede din adresse. Mao så ønsker du å gjøre det minst mulig synlig for fremtidige kunder eller andre som "krysser din vei". OK, sounds legit....

Anonymkode: 0527a...f25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke mulig. Du er (heldigvis) nødt til å ha en fysisk besøksadresse, med gatenavn, nummer og postadresse. Postboksadresse er ikke lov.

Så skal det jo sies at firmaadressen ikke behøver å være din hjemmeadresse. Leier du kontor/lokale et sted så bruker du den adressen. Det henter jo at de offentlige får det for seg å sende brevpost, uten at jeg kan huske sist vi fikk noe slik...

Så kan en jo spørre seg hva du driver med som gjør det til et problem at du har din hjemmeadresse som forretningsadresse.

Du skriver "trakassering fra annen person". Hvis det er én person så vet jo vedkommende allerede din adresse. Mao så ønsker du å gjøre det minst mulig synlig for fremtidige kunder eller andre som "krysser din vei". OK, sounds legit....

Ehhh nei, hvordan det? 

Du mistenkeliggjør ts for ingenting. 

Anonymkode: 502ec...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg skal flytte nå, og tenkte da at den som trakasserer meg ikke skal få tak i den nye adressen. 

Anonymkode: a61f8...14b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ehhh nei, hvordan det? 

Du mistenkeliggjør ts for ingenting. 

Anonymkode: 502ec...2a3

Egentlig ikke, jeg har ingen grunn til å mistenkeliggjøre ts : Hvis ts faktisk trakasseres så kan det være en sak for politiet. Hvis ts "føler seg trakassert" fordi han eller hun har problemer med en eller flere kunder KAN det være at ts har ting å rydde opp i, i stedet for å gjøre mislykkede forsøk på å skjule adressen sin, eller hur?

Ut over det føler jeg at jeg kom med nyttig info som svar på det vedkommende spurte om . 😉

TS kan selvsagt også registrere hvilken som helst adresse hos venner/kjente/andre som adressen til ENK-et, så lenge dette er klarert med de som faktisk disponerer adressen. Men da må en også ta høyde for at den som låner deg adresse også får uønsket oppmerksomhet...

"Utfordringen" for ts er at når du driver ENK så vil enhver endring ligge søkbar som kunngjøringer for alle i f.eks. Proff og hos Brreg, også historisk! Alle tidligere adresser vil mao ligge tilgjengelig, og det er derfor ekstremt enkelt å nøste seg tilbake til utgangspunktet. Disse kunngjøringene kan heller ikke slettes.

AnonymBruker
Skrevet

En liten rettelse av meg selv: Kunngjøringer er vel så vidt jeg husker kun tilgjengelig hvis du er registrert i foretaksregisteret i tillegg til enhetsregisteret. Mao: er du kun registrert i enhetsregisteret er ikke historikken/kunngjøringene tilgjengelige.

Om du er nødt til å være registrert i foretaksregisteret avhenger av div faktorer. For folk flest er utslagsgivende kriterier at du har mer enn fem ansatte, eller at du selger varer som du kjøper inn for videresalg (mao varer som du ikke produserer selv).

Oppfyller du ikke dette kan du normalt nøye deg med å være reg i enhetsregisteret. Vi får fremdeles opp forretningsadressen din, men kan ikke spore den bakover i tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...