Gå til innhold

Hvor kan man legge snøen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i enebolig med en felles parkeringsplass for alle i velforeningen. Har min egen plass og den er nå full av snø. Er egentlig ingen steder å legge snøen annet enn en gjesteplass. Er det innafor? 

Anonymkode: bed62...954

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med hagen? 

Anonymkode: 09af1...7cb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med hagen? 

Anonymkode: 09af1...7cb

Parkeringen er ikke i nærheten av huset dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke velforeningen noen retningslinjer? 
Og det er ingen grøfter, eller lignende rundt parkeringsplassene, altså det er en helt åpen parkeringsplass med flere rader og rekker? Hvor langt må du gå fra din parkeringslomme for å komme til en eller annen ende/utkant av den store parkeringsgplassen? 

Anonymkode: 028e5...f18

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke velforeningen noen retningslinjer? 
Og det er ingen grøfter, eller lignende rundt parkeringsplassene, altså det er en helt åpen parkeringsplass med flere rader og rekker? Hvor langt må du gå fra din parkeringslomme for å komme til en eller annen ende/utkant av den store parkeringsgplassen? 

Jeg tror ikke de har noen retningslinjer, vi er nyinnflyttede. Det er ingen grøfter rundt nei, bare masse parkeringsplasser, veien og nabohus som ikke hører til velforeningen. Gjesteplassen var delvis nedsnødd i utgangspunktet, og når det kommer sånne snøfall på kort tid er det kanskje forståelse for at man må gjøre det? Utkanten av parkeringen er på min plass, jeg kan ikke legge snøen på siden der, da får jeg ikke plass til bilen min. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke de har noen retningslinjer, vi er nyinnflyttede. Det er ingen grøfter rundt nei, bare masse parkeringsplasser, veien og nabohus som ikke hører til velforeningen. Gjesteplassen var delvis nedsnødd i utgangspunktet, og når det kommer sånne snøfall på kort tid er det kanskje forståelse for at man må gjøre det? Utkanten av parkeringen er på min plass, jeg kan ikke legge snøen på siden der, da får jeg ikke plass til bilen min. 

Men vil det si at når veien brøytes så kjører de med lastebil for å samle opp snøen, siden det ikke er grøftekanter eller brøytekanter der? Det er kun ett gjerde som skille veibanen og parkeringsplassene?
Når de brøyter parkeringsplassen så er det med lastebil for å fjerne snøen? 

Og hva gjør de andre som benytter samme parkeringsområde? Det er ingen andre som har problemer med snø på sine plasser? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke har skufle snøen helt inn på din parkeringsplass? At snuten på bilen stikker litt ut av oppmerket plass er ikke uvanlig når det er mye snø og lite plass til skuflet snø. Så lenge det fortsatt er plass for biler å passere

Anonymkode: 44baa...164

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Naboen min la alt midt i veien. Han kommer ut med bilen selv, men har effektivt sperret for alle andre 🙄

Mitt svar er: selvsagt kan du ikke legge det på en annen parkeringsplass. Det må finnes andre muligheter. 

Anonymkode: 3cd81...16d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men vil det si at når veien brøytes så kjører de med lastebil for å samle opp snøen, siden det ikke er grøftekanter eller brøytekanter der? Det er kun ett gjerde som skille veibanen og parkeringsplassene?
Når de brøyter parkeringsplassen så er det med lastebil for å fjerne snøen? 

Og hva gjør de andre som benytter samme parkeringsområde? Det er ingen andre som har problemer med snø på sine plasser? 

Jeg vet ikke, for vi er nyinnflyttet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er det brøytekanter er til. Jeg kjører skuffa opp på nærmeste brøytekant og slenger av snøen.

Anonymkode: 0e2e4...9ee

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Naboen min la alt midt i veien. Han kommer ut med bilen selv, men har effektivt sperret for alle andre 🙄

Mitt svar er: selvsagt kan du ikke legge det på en annen parkeringsplass. Det må finnes andre muligheter. 

😂 Han kan da ikke ha gjort det mer enn en gang?

Vi kaster det over på felles marka. Når det er mye snø så lager gubben vanligvis til en snøsofa som ungene elsker ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg vet ikke, for vi er nyinnflyttet. 

Det er ikke mulig å se hvor andre har gjort av snøen frem til nå? 
Eller er det ingen andre som har måket sine plasser, veien og parkeringsplassen ellers er ikke brøytet? 

Med å se seg litt rundt, så ser man ofte hvordan andre løser det... Det bør være mulig se en snøhaug eller lignende hvor andre har lagt fra seg snøen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (40 minutter siden):

Han kan da ikke ha gjort det mer enn en gang?

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet

over hodet 

Anonymkode: 39fa6...7dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva mener du?

At han må ha lært av reaksjonene han fikk på stuntet sitt første gang.. for dere gav han vel tilbakemelding på at det var uakseptabelt..?

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (1 time siden):

At han må ha lært av reaksjonene han fikk på stuntet sitt første gang.. for dere gav han vel tilbakemelding på at det var uakseptabelt..?

Jeg sa selvsagt fra, men han skjønte ikke problemet og mente at det ble for vanskelig for ham å gjøre det på andre måter. De andre naboene så en annen vei/gikk inn i husene sine. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har naboene dine måkt snøen fra deres parkeringsplass da?

Anonymkode: cbede...12d

Skrevet

Da ringer du på hos en av naboene og spør dem hva de pleier å gjøre med snøen. Har ikke de noe svar så spør du neste osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan jo selvsagt legge snøen på gjesteparkeringen dersom det ikke er noe annet sted å gjøre av snøen. De får klare seg uten gjesteparkering i en liten periode.

Anonymkode: 4f4f2...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snøen skal bringes til godkjent mottak, søk på kommunens hjemmesider. 

Anonymkode: c6d3d...cf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...