AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Hei dere! Jeg, som så mange andre, vil gjerne forsøke å legge til noen gode vaner på nyåret. Jeg vil gjerne komme i bedre form, og gå ned i vekt. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at økter på treningssenter er uaktuelt, så må ha noe jeg kan gjøre i stua hjemme. Hvilke øvelser er gode for forbrenningen og pulsen? Må være øvelser uten vekter etc, da jeg kun har en matte og kroppen min. Gjerne noe som ikke krever så mye av knær. Helst ikke burpees😅 Anonymkode: c2b5e...363 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Redusere stress, yoga, faste. Anonymkode: da2c1...4b2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Redusere stress, yoga, faste. Anonymkode: da2c1...4b2 Takk for svar! Mulig jeg har misforstått noe, men trodde yoga hadde lav forbrenningsrate. Er det noen spesielle yogaøvelser som er spesielt effektive? Anonymkode: c2b5e...363
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Snømåking 😅 Sånn ellers; jogging. Gratis og forbrenner vanvittig godt! Anonymkode: b190e...deb 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snømåking 😅 Sånn ellers; jogging. Gratis og forbrenner vanvittig godt! Anonymkode: b190e...deb Hehe, takk! Det blir nok mye jogging fra april/mai-tider. Snømåking er ikke aktuelt der jeg bor😅 Anonymkode: c2b5e...363
kiloijdh Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Redusere stress, yoga, faste. Anonymkode: da2c1...4b2 Du legger på deg av å faste, frøken
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 Intervalltrening for tungt? Hvis ikke sjekk ut Chloe Ting. Trenger kun matte for det meste. Men du finner sikkert også mindre intense ting å gjøre også rundt på youtube, også ting som ikke er for hardt for knærne(hun har litt burpees:P) Kjøp en stasjonær sykkel? Kjøpte en brukt, tråkker jeg på den mens jeg ser på en TV-serie. Sykler ute sommerstid. Mølle er også et alternativ, da kan du prøve 12-3-30(12% stigning, 3 miles/h(ca. 4,5-5km/t) i 30 min. Denne bruker jeg mye når jeg er lat:P Svømming forbrenner i bøtter og spann og er mildt mot kroppen:) Hva med å lære deg noe shuffle-dance? Gå på ski? Mini-innendørs trampoline? Hoppetau er kanskje for hardt for knærne? Anonymkode: bcd4c...01e 2
Adrenalina1 Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sex Anonymkode: 5f7b9...883 Det forbrenner ikke mye.Bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Nøkkelordet her er jo lat. Det er latskapet som gjør deg feit/overvektig. Hjelper lite med noen øvelser. Å gå ned i vekt er om mulig det enkleste man kan gjøre. For det er umulig å feile bare man gidder å gjennomføre. Det handler kun om å ikke spise dritt og ikke for mye, men heller ikke for lite. Også handler det om å se mindre på Netflix og være mer i aktivitet. Aller helst bør du trene styrke minst 3x i uka. Målet bør ikke være å slanke seg, men å redusere fettprosent og bygge muskler slik at du ser attraktiv ut. Anonymkode: 421ec...581
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Mulig jeg har misforstått noe, men trodde yoga hadde lav forbrenningsrate. Er det noen spesielle yogaøvelser som er spesielt effektive? Anonymkode: c2b5e...363 Det er det ikke. Yoga blir du ikke tynnere av. Du bør lese deg opp på hvordan kroppen fungerer. Forbrenning øker når intensiteten er høy, og spesielt ved styrketrening varer forbrenningen lengre enn ved jogging (ja styrke er bedre enn jogging for å bli mindre feit) fordi kroppen forbrenner for å restituere muskulaturen. Anonymkode: 421ec...581
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Hei dere! Jeg, som så mange andre, vil gjerne forsøke å legge til noen gode vaner på nyåret. Jeg vil gjerne komme i bedre form, og gå ned i vekt. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at økter på treningssenter er uaktuelt, så må ha noe jeg kan gjøre i stua hjemme. Hvilke øvelser er gode for forbrenningen og pulsen? Må være øvelser uten vekter etc, da jeg kun har en matte og kroppen min. Gjerne noe som ikke krever så mye av knær. Helst ikke burpees😅 Anonymkode: c2b5e...363 Hvorfor er treningsenter uaktuelt? Om du ikke kommer deg ut av døra vil du aldri klare å gjennomføre og å holde deg konsistent. Anonymkode: 421ec...581
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nøkkelordet her er jo lat. Det er latskapet som gjør deg feit/overvektig. Hjelper lite med noen øvelser. Å gå ned i vekt er om mulig det enkleste man kan gjøre. For det er umulig å feile bare man gidder å gjennomføre. Det handler kun om å ikke spise dritt og ikke for mye, men heller ikke for lite. Også handler det om å se mindre på Netflix og være mer i aktivitet. Aller helst bør du trene styrke minst 3x i uka. Målet bør ikke være å slanke seg, men å redusere fettprosent og bygge muskler slik at du ser attraktiv ut. Anonymkode: 421ec...581 Jeg er da verken feit eller overvektig. Er 170 cm og veier 60 kg. Men har gått opp noen kilo, og skal ned til idealvekta (55-56). Jeg spiser sunt, og har ikke behov for å legge om kostholdet. Men vil gjerne finne noen øvelser som kan forbrenne 200-300 kalorier daglig Ts Anonymkode: c2b5e...363 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 Styrketrening i kombinasjon med intervaller. Intervaller øker forbrenningen, evt høyintensive styrkeøvelser: som burpees, spens hopp, bulgarsk utfall, stjernehopp, Bjørnehopp. Andre styrkeøvelser: v ups, planken, sideplanlwn, innside lår øvelser(søk opp, tips fra pt Monica f.eks), ryggøvelser. Støtter den over angående yoga. Yoga blir du sterk av, forbrenner mye. Er bra for mentaliteten også. Sånn utover det, er det kostholdet som er viktigst hvis du f.eks skal slanke deg. Kombinerer du det med styrke og intervaller, så får du stramma opp kroppen skikkelig. Fokuser på øvelser for kjernemuskulaturen Anonymkode: c8f47...a4f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 Gå turer. Trenger ikke være mye oppover, men gå i litt raskere tempo. Hør på musikk, podcast eller lydbok. Etter hvert kan du vurdere å jogge enkelte stykker av turen eller bestemme deg for 3-4 spurt i løpet av turen (løp f.eks 3-5 lyktestolpe lenger bort). Cathrine Collins på Instagram har mye bra økter uten utstyr. Eller med lite utstyr som en vekt eller kettlebell. Flere økter er mellom 20-30min. Svømming Yoga. Kombinere rolig og aktiv yoga. Dans! Se på video og øv eller sett på musikk du liker. Pilates Dagligdagse aktiviteter i stedet for å sitte foran tv: gå til postkassen i stedet for å hente posten når du kjører, hagearbeid, husarbeid, oppussing, vindusvask, måking, gressklipping, gå til butikken, gå av bussen et-to stopp før, bruk trapper i stedet for heis. Anonymkode: 516e5...363
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #16 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er treningsenter uaktuelt? Om du ikke kommer deg ut av døra vil du aldri klare å gjennomføre og å holde deg konsistent. Anonymkode: 421ec...581 Er uaktuelt av flere årsaker. Er kostbart, liker ikke å trene foran folk, og er rett og slett ikke motivert nok til å bruke ressurser (økonomisk og tidsmessig) på dette. Jeg er ganske sikker på at jeg klarer å holde meg konsistent med hjemmetrening, så det er kun det som er aktuelt Ts Anonymkode: c2b5e...363
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #17 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er da verken feit eller overvektig. Er 170 cm og veier 60 kg. Men har gått opp noen kilo, og skal ned til idealvekta (55-56). Jeg spiser sunt, og har ikke behov for å legge om kostholdet. Men vil gjerne finne noen øvelser som kan forbrenne 200-300 kalorier daglig Ts Anonymkode: c2b5e...363 Jeg er 163 cm, og veier 60 kg. Jeg er skank og muskuløs. Blir du ikke beinmargen av å gå ned til 55 kg? Du burde fokusere på å stramme opp og få litt muskler Anonymkode: c8f47...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #18 Skrevet 1. januar 2024 Spis mere salat og grønnsaker. Anonymkode: 5a51c...bc0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #19 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det ikke. Yoga blir du ikke tynnere av. Du bør lese deg opp på hvordan kroppen fungerer. Forbrenning øker når intensiteten er høy, og spesielt ved styrketrening varer forbrenningen lengre enn ved jogging (ja styrke er bedre enn jogging for å bli mindre feit) fordi kroppen forbrenner for å restituere muskulaturen. Anonymkode: 421ec...581 Men yoga kan bidra til mindre stress og mer ro i kroppen. Kan hjelpe mot "stress"-spising, så da kan de kaloriene være spart. Hvis jeg merker søtsuget på kvelden tar jeg gjerne noen øvelser på gulvet. Så er kroppen rolig og jeg tenker ikke mer på det. Anonymkode: 516e5...363 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #20 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spis mere salat og grønnsaker. Anonymkode: 5a51c...bc0 Takk for svar! Kostholdet mitt er tipp topp, så behøver ingen endring der, heldigvis Anonymkode: c2b5e...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå