Gå til innhold

Kan ikke være influensa dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

For 2 dager siden fikk jeg vondt i hodet på kvelden og påfølgende natt kløe/tørr følelse i halsen. Tørrhosten har tatt seg opp, og i dag natt sov jeg med 2 tepper og dyne.

Våknet i dag og følte at det verket noe i leddene, spesielt foran på leggene, og utover dagen har verket nådd hele kroppen. 

Har kun målt 38 i maks temp i dag, og nå i kveld får jeg vondt i hodet av å vri hodet.

Tørrhosten og muskel vondten sitter i og jeg har ingen matlyst. 

Har nå «bare» 37,7 i temp. Virker som allmenn tilstanden er dårligere. 
tok influensa vaksinen for 1,5 mnd siden. 

Anonymkode: dd753...c95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt hende du er smittet av en variant vaksinen ikke dekker. Eventuelt covid. 

Anonymkode: 5843e...9ed

AnonymBruker
Skrevet

Sjelden hoste og sår hals ved influensa, covid derimot har de symptomene du beskriver. Flere på jobb med akkurat de symptomene som har testet seg (jobber i helsevesenet), de har hatt covid.

Anonymkode: 5302a...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjelden hoste og sår hals ved influensa, covid derimot har de symptomene du beskriver. Flere på jobb med akkurat de symptomene som har testet seg (jobber i helsevesenet), de har hatt covid.

Anonymkode: 5302a...847

Ok! Takk for svar. Få ta en korona test i morgen. Veldig rar følelse fordi det føles som en mild influensa variant…! 
Men ville tro at feberen var høyere…? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Faren min ble testet på sykehus, hadde influensa A. Både jeg og broren min ble syke samtidig, og vi hadde alle 3 hoste, og sannsynligvis samme sykdom. Men ikke sår hals. Jeg hadde dog kløe på utsiden av halsen. 

Tror også moren min hadde det samme, men noe lettere symptomer. Hun hadde tatt influensavaksine. 

Anonymkode: e71ff...747

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faren min ble testet på sykehus, hadde influensa A. Både jeg og broren min ble syke samtidig, og vi hadde alle 3 hoste, og sannsynligvis samme sykdom. Men ikke sår hals. Jeg hadde dog kløe på utsiden av halsen. 

Tror også moren min hadde det samme, men noe lettere symptomer. Hun hadde tatt influensavaksine. 

Anonymkode: e71ff...747

Ts her

ser jeg var litt uklar rundet det ned halsen. Den er ikke sår, men klør, kjennes tørr. Så visste en del tørrhoste. Ikke tett i nesa eller sår hals som jeg har ved feks forkjølelse.

AnonymBruker
Skrevet

Samme symptomer som jeg hadde med covid før jul. Tørr i halsen og vondt i kroppen og nedsatt allmenntilstand. 

Anonymkode: 886e5...189

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei.

For 2 dager siden fikk jeg vondt i hodet på kvelden og påfølgende natt kløe/tørr følelse i halsen. Tørrhosten har tatt seg opp, og i dag natt sov jeg med 2 tepper og dyne.

Våknet i dag og følte at det verket noe i leddene, spesielt foran på leggene, og utover dagen har verket nådd hele kroppen. 

Har kun målt 38 i maks temp i dag, og nå i kveld får jeg vondt i hodet av å vri hodet.

Tørrhosten og muskel vondten sitter i og jeg har ingen matlyst. 

Har nå «bare» 37,7 i temp. Virker som allmenn tilstanden er dårligere. 
tok influensa vaksinen for 1,5 mnd siden. 

Høres mest ut som covid, men ta en test, så finner du ut det.

Endret av Grüner
AnonymBruker
Skrevet

Samme som influensaen her i hus.. utvikler seg sakte, og blir værre etter 3-4 dager.. påvist på to i husstanden som har tatt vaksine.

Anonymkode: 235ef...bc0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

tatt corona test nå i ettermiddag som er negativ. …Muskelverket kommer snikende tilbake men kroppen er helt kjørt. Hodet, når jeg snur fram/tilbake, får jeg vondt i hele hodet.

Hoster støtt og stadig. 

merkelig virus og selvfølgelig har skole/barnehage planleggingsdag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ts her.

tatt corona test nå i ettermiddag som er negativ. …Muskelverket kommer snikende tilbake men kroppen er helt kjørt. Hodet, når jeg snur fram/tilbake, får jeg vondt i hele hodet.

Hoster støtt og stadig. 

merkelig virus og selvfølgelig har skole/barnehage planleggingsdag. 

Har noe lignende, men vet ikke hva det er. Startet med hodepine. Det verker og svir i muskler. Blir fort støl. Kommer og går. Lav til ingen feber. 

Anonymkode: 3b380...385

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ok! Takk for svar. Få ta en korona test i morgen. Veldig rar følelse fordi det føles som en mild influensa variant…! 
Men ville tro at feberen var høyere…? 

ts

Det gir jo veldig mye mening at du får en mild influensa siden du er vaksinert.

Anonymkode: a03ef...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har noe lignende, men vet ikke hva det er. Startet med hodepine. Det verker og svir i muskler. Blir fort støl. Kommer og går. Lav til ingen feber. 

Ts her

kan jeg spørre hvor lenge du har hatt det/har det? 
Kjenner jeg er litt stressa og har ikke tid til å være syk pga en del jobb frister denne mnd….! 
(ja, jeg tenker på jobb fra senga…) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts her

kan jeg spørre hvor lenge du har hatt det/har det? 
Kjenner jeg er litt stressa og har ikke tid til å være syk pga en del jobb frister denne mnd….! 
(ja, jeg tenker på jobb fra senga…) 

Siden midten av oktober 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...