AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Har etter en gastric bypass gått ned 36 kilo det siste året. Er nå nede i ca 76 kilo. Dette har medført mye løs hud på overarmer, lår og mage. (Og rumpe osv, men dette er jo ikke noe som dekkes) Dere som har vært gjennom det samme, og fått fjernet denne huden - er dere fornøyde? Ble det et bra resultat? Eller er det fryktelig synlig hva som har blitt gjort? Og hvor lenge etter vektnedgang fikk du operasjon? Har hørt at etter en GB kan sykehuset som utførte inngrepet starte prosessen rundt søknad om å få dekket dette ca et par år etter operasjonen, og etter at vekta har vært stabil. Fastlegen kan gjerne gjøre dette et halvår tidligere. Men jeg vet ikke helt hvordan det egentlig fungerer. Spent på å høre om deres erfaringer! Anonymkode: b601f...8cb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Jeg fikk ned i overkant av 40 kg og hadde mye heng. Starta prosessen med vektnedgang i juli 2020 Ble henvist av fastlege i mars 22. Fikk operasjonen utført september 22. Veldig fornøyd med resultatet, har arr, men hele arret blir skjult av trusa. Anonymkode: 5cb9d...c87
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har gått ned i vekt ved endring av kostholdet og trening, så har ikke erfaring etter operasjon da. Anonymkode: 5cb9d...c87
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Opererte overarmene, var ikke fornøyd første gang, så fikk en andreoperasjon .fortsatt ikke fornøyd Anonymkode: 5476e...325
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 Gikk ned 30 kg og har tatt bukplastikk, lårplastikk og brystløft. Gikk til fastlegen da jeg hadde gått ned så mye jeg ønsket, fikk henvisning som jeg sendte til helseforsikringen min. Fikk komme inn allerede etter 14 dager, men valgte å utsette 3 mnd. Tok alle operasjonene i løpet av 10 mnd eller noe sånt tror jeg. Resultatet er veldig bra. Arrene på lårene ble ikke så pene i lysken pga bevegelse osv, men magen og brystene er pene. Har fått et barn til etter det også, og magen er fortsatt fin og flat 😊 Anonymkode: da896...ed6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 Gikk med 45 kilo etter trening og endret kosthold, men fikk dekket lår og armer. Mage også om jeg vil, men jeg får se det an. Lårene er jeg bare litt fornøyd med, det er fortsatt en del heng. Men det er vel noe med å ikke ta for mye. Armene opererte jeg i dag, så vet ikke ennå 😝 Arrene på lårene og i lysken er i tillegg veldig stygge. Tok og silikon og brystløft (dekket dette selv såklart), og samme der. Synlige arr 😕 Var vektstabil i et år før jeg fikk henvisning fra lege. Anonymkode: 6fc98...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå