AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Finn barn når jeg var nesten 40. Barnefar forlot oss da barnet var 8 år. Nå sliter jeg meg søvnproblemer ifb overgangsalder, og er veldig trøtt pp kveldene. Barnet går på mello trinnet, men trenger fortsatt en voksen ved legging bl.a grunnet angst. Barnet skla være i seng til kl 21, men det tar alltid leng tid å få sovnet grunnet angsten. Må trygges veldig mye, ha svar pp spm . Alt tiltross for faste rutiner. Jeg sliter mwd å holde meg våken når barnet skal legges, og kan oppleves sur. Opplever meg selv som en dårlig mor for tiden og lurer på hva jeg kan gjøre. Er bare oss 2, annen familie bor langt unna. Anonymkode: acfec...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Kan du ikke snakke med barnet hvis du føler du oppfattes som sur? Anonymkode: e784d...081
Jessic_a Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Du er ikke dårlig mor bare fordi du er sliten❤️ Men hvis barnet opplever deg sur så kan dere kanskje bli enige om pauser du kan ta? Og at leggetiden arrangeres annerledes? 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Kan dere legge dere sammen i din seng? Anonymkode: ce6ac...89e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan dere legge dere sammen i din seng? Anonymkode: ce6ac...89e Barnet har sovet i egen seng siden hen var 1 år...hvorfor endre det nå? Anonymkode: acfec...e0f
Motelvibes Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet har sovet i egen seng siden hen var 1 år...hvorfor endre det nå? Anonymkode: acfec...e0f Kanskje for å bedre barnets angst??? 3 1
Jessic_a Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Motelvibes skrev (7 minutter siden): Kanskje for å bedre barnets angst??? Enig. Hvis barnet er engstelig så må rutinene endres til hen er trygg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 Kan du legge deg samtidig på en madrass på barnets rom, eller at barnet sover på madrass hos deg? Vær ærlig og si at du også trenger søvn. Kanskje barnet vil føle at det er trygt at dere sover i samme rom? Anonymkode: 5a40d...e26 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 Enkleste problemet å løse! Vi har samme situasjon her. Råd fra hjelpende instans; la barnet legge seg sammen med deg, slik at verden får trygge rammer igjen. Når barnet får ei god natt med god søvn over tid, vil det forstå at det er trygt. og hvis du er innmari trøtt i tilleg, hadde jeg ikke mukka. Jeg hadde flytta barnet over i min seng og lagt meg samtidig. Barnet er også stort nok til å bli forklart at det må over på eget rom igjen etter ei stund. Regner med akkurat det ordner seg før konfirmasjonsalder da😂👍 Anonymkode: af272...bad 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finn barn når jeg var nesten 40. Barnefar forlot oss da barnet var 8 år. Nå sliter jeg meg søvnproblemer ifb overgangsalder, og er veldig trøtt pp kveldene. Barnet går på mello trinnet, men trenger fortsatt en voksen ved legging bl.a grunnet angst. Barnet skla være i seng til kl 21, men det tar alltid leng tid å få sovnet grunnet angsten. Må trygges veldig mye, ha svar pp spm . Alt tiltross for faste rutiner. Jeg sliter mwd å holde meg våken når barnet skal legges, og kan oppleves sur. Opplever meg selv som en dårlig mor for tiden og lurer på hva jeg kan gjøre. Er bare oss 2, annen familie bor langt unna. Anonymkode: acfec...e0f Har du vurdert hormonbehandling i forhold til overgangsplager? Jeg begynte med hormonplaster i en alder av 50 år, og ble sjokkert over hvor mange plager jeg egentlig hadde fra 40 års alderen uten å ane at det var premenopause. Mye av plagene forsvant nesten på dagen. Det vil kanskje gi deg mer overskudd til barnet ditt? Anonymkode: 0780a...e8e 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå