Gå til innhold

Rosa utflod etter samleie under EL?

Tjente31

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg googlet meg fram og tilbake og mer jeg googler så kommer det bare frem at man kan ha kreft osv.. :blackeye: Så nå håper jeg at noen her kan hjelpe meg image.gif.1f76b1dd77aeeb4149cb4f108f1cc305.gif🙉

Jeg hadde eggløsning natt til 31 desember (kom en dag tidligere enn forventet)

og dagen før, altså den 30 des. så spottet jeg litt blod med slim, noe jeg har gjort noen ganger tidligere, da jeg kan kjenne på kroppen at eggløsningen er på vei.

natt, altså natt til 1 Januar så tok jeg ny eggløsningtest, bare for å sjekke, og der hadde streken så klart blitt mye svakere enn den var dagen før, men vi hadde sex, noe som gjorde litt ubehagelig.

Kjente ut som at han traff noe oppi der, og når jeg gikk på do så kom det rosa slimete utflod på papiret, og det har jeg nå hatt i 1 døgn.. 

Er det noen med erfaringer om dette?
Sjekket celleforvandlingene mine i januar 2023 og dem var fine, og det kan vel ikke vært ei rift heller, for det var langt ifra tørt oppi der :smiley-ashamed005:smiley-ashamed004

Endret av Tjente31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen opplever at de spotter små mengder blod regelmessig rundt EL. Kan skyldes så mye - aller mest helt uskyldige årsaker. Det er snakk om små mengder når det "bare" er rosa utflod. 

Det kan komme litt blod fra folliklene når egget slipper, det kan være et lite blodkarr som har sprukket, det kan være ømfintlige slimhinner..   Og det er helt normalt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa sporblødning kan være festeblødning. Slapp av og ta en graviditetstest om du ikke får mensen.

Anonymkode: 479de...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Rosa sporblødning kan være festeblødning. Slapp av og ta en graviditetstest om du ikke får mensen.

Er ikke festeblødning 1 dag etter eggløsning.. 

Anonymkode: f604a...89a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (25 minutter siden):

Noen opplever at de spotter små mengder blod regelmessig rundt EL. Kan skyldes så mye - aller mest helt uskyldige årsaker. Det er snakk om små mengder når det "bare" er rosa utflod. 

Det kan komme litt blod fra folliklene når egget slipper, det kan være et lite blodkarr som har sprukket, det kan være ømfintlige slimhinner..   Og det er helt normalt. 

Okei, så da kan jeg prøve å slappe litt av 🙂 Overtenker og analyserer jo hver minste ting etter man startet å prøve.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Man kan vel ikke få festeblødning dagen etter eggløsning?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjente31 skrev (Akkurat nå):

Okei, så da kan jeg prøve å slappe litt av 🙂 Overtenker og analyserer jo hver minste ting etter man startet å prøve.. 

Helt normalt det også 😉  Bare husk at Google er ikke din bestevenn - uansett hva man googler av symptomer kan man ha kreft eller andre stygge sykdommer. 

Man legger bare merke til veldig mye mer når man prøver. Aldri kjent syklusen min så godt som før vi ble prøvere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjente31 skrev (1 minutt siden):

Man kan vel ikke få festeblødning dagen etter eggløsning?😊

Jo, det fester seg 1-3 dager etter befruktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forskjell på 1 dag etter Eggløsning og 1 dag etter befruktning.. Og fremdeles så er 1-3 dager feil.   5 - 8 dager etter el fester egget seg. 1 døgn etter eggløsning er ikke egget kommet ned i livmoren en gang. 

Anonymkode: f604a...89a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Etter befruktning går egget igjennom en prosess med celledeling som tar mer enn 3 dager. En festeblødning kan man oppleve tidligst 6 dager etter eggløsning, har jeg lest flere steder. I gjennomsnitt fester egget seg i livmoren på dag 8.

Det TS opplever ville jeg tolket som spotting fra EL, selv om det skjer et par dager på rad. Eventuelt kan det være en rift, siden hun kjente noe under sex.

Jeg blør aldri under EL men har opplevd å ha slimete utflod noen dager etter EL. Spesielt når jeg er lat og ikke beveger meg så mye.

Anonymkode: 9a910...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt. Hvis du følte noe som var ubehagelig, kan han ha kommet borti livmorhalsen. Det kan være alt fra ubehagelig til smertefullt, og det kan gi blødninger i varierende grad. Jeg opplever det i visse sexstillinger, blant annet bakfra om det går litt for dypt. Da kan jeg få rosa utflod etterpå, eller faktisk også blø litt. 

Anonymkode: 55891...dd2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er normalt. Hvis du følte noe som var ubehagelig, kan han ha kommet borti livmorhalsen. Det kan være alt fra ubehagelig til smertefullt, og det kan gi blødninger i varierende grad. Jeg opplever det i visse sexstillinger, blant annet bakfra om det går litt for dypt. Da kan jeg få rosa utflod etterpå, eller faktisk også blø litt. 

Anonymkode: 55891...dd2

Okei det kan nok forklares da 🙂 Da ble jeg litt roligere, så takk for det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg ble faktisk gravid den mnd, men det endte i kjemisk 🥲

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...