AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Hei.. jeg jobber som helsepersonell på en korttidsavdeling. Vi fikk en vikarierende gruppeansvarlig for ca 4 mnd siden (hun som egentlig har funksjonen er i permisjon). Denne vikarierende er ganske nyutdannet og nyansatt. Hun var ganske dårlig likt fra før av pga sin væremåte. I løpet av tiden hun har vært vikarierende gruppeansvarlig har hun blitt økende maktsyk, brautende og verdensmester.. Hun korrigerer sykepleiere som har jobbet der i flere år, har alltid en kommentar, blander seg inn i saker som ikke angår hennes gruppe, står noen og snakker sammen så overhører hun samtalen og blander seg inn, hun er frekk og nedlatende. Vi er mange som nå føler oss uvel av å skulle jobbe med henne fordi hun oppfører seg som hun gjør. Sjefen gjør lite med dette. hvordan takle slike personer? 😔 Anonymkode: 54e14...651
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Det beste er vel bare å ignore henne, så lenge hun ikke er din leder. Anonymkode: 04c07...552 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det beste er vel bare å ignore henne, så lenge hun ikke er din leder. Anonymkode: 04c07...552 Men hun er jo per nå leder på sin gruppe. Og når jeg tar vakter der så jobber jeg med henne. Pluss at de som jobber der fast lider virkelig også. 😔 Anonymkode: 54e14...651
lillevill Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Dere lider når hun sier sin mening? Er det ikke like greit å si takk for at du deler og så gå videre? 🤔 3
tånegla Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Om dere har konkrete saker så sender dere varsel. Om ikke så er dere voksne nok til å ta vedkomende til side og sier at dere ikke liker lederstilen. Hun vet muligens ikke hvordan hun påvirker arbeidsmiljøret, og noen ganger kan det være greit å si " jeg liker ikke å være djevelens advokat her men....... ditt og datt"
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Men hvis de gjør feil og småslurver må hun jo kunne si ifra uten at noen griner? Hun skal jo ha oversikt. Anonymkode: 94c83...c74 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Hei.. jeg jobber som helsepersonell på en korttidsavdeling. Vi fikk en vikarierende gruppeansvarlig for ca 4 mnd siden (hun som egentlig har funksjonen er i permisjon). Denne vikarierende er ganske nyutdannet og nyansatt. Hun var ganske dårlig likt fra før av pga sin væremåte. I løpet av tiden hun har vært vikarierende gruppeansvarlig har hun blitt økende maktsyk, brautende og verdensmester.. Hun korrigerer sykepleiere som har jobbet der i flere år, har alltid en kommentar, blander seg inn i saker som ikke angår hennes gruppe, står noen og snakker sammen så overhører hun samtalen og blander seg inn, hun er frekk og nedlatende. Vi er mange som nå føler oss uvel av å skulle jobbe med henne fordi hun oppfører seg som hun gjør. Sjefen gjør lite med dette. hvordan takle slike personer? 😔 Anonymkode: 54e14...651 For meg virker det som om dere reagerer på at plutselig ting ikke blir gjort «som alltid». Hva så om hun korrigerer på ansatte som har vært der i flere år? Dere er voksne. Suck it up. Anonymkode: 5a21e...b73 3
Blueberrymuffin Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei.. jeg jobber som helsepersonell på en korttidsavdeling. Vi fikk en vikarierende gruppeansvarlig for ca 4 mnd siden (hun som egentlig har funksjonen er i permisjon). Denne vikarierende er ganske nyutdannet og nyansatt. Hun var ganske dårlig likt fra før av pga sin væremåte. I løpet av tiden hun har vært vikarierende gruppeansvarlig har hun blitt økende maktsyk, brautende og verdensmester.. Hun korrigerer sykepleiere som har jobbet der i flere år, har alltid en kommentar, blander seg inn i saker som ikke angår hennes gruppe, står noen og snakker sammen så overhører hun samtalen og blander seg inn, hun er frekk og nedlatende. Vi er mange som nå føler oss uvel av å skulle jobbe med henne fordi hun oppfører seg som hun gjør. Sjefen gjør lite med dette. hvordan takle slike personer? 😔 Anonymkode: 54e14...651 Dette var ambivalent. Jeg synes det blir litt dumt å beskylder henne for å være nedlatende og frekk mot dere, men så er du ganske nedlatende og frekk selv i måten du snakker om henne på. Sikker på at dette ikke lyser av deg når du er på jobb? Kan godt hende hun føler seg uvel av deg, eller føler du er en nedlatende bedreviter. For når du har disse tankene om henne, og du går rundt og irriterer deg over det, så skal jeg love deg at det skinner i gjennom. Så kanskje du heller skal fokusere på deg selv. Så gir du og kollegaene dine heller denne nye jenta er sjanse, kanskje hun til og med viser seg å være superhyggelig om dere faktisk er litt rause tilbake. 2
anonym482 Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Kjenner meg igjen. Hun er bedreviter helt klart. Kjedelig
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Kan dere ikke slutte å dra opp gamle tråder? Jeg legger ofte ikke merke til det før jeg har svart og det er bortkasta og engasjere seg i en tråd der ts kan være død og begravet! Anonymkode: 1f029...a87
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan dere ikke slutte å dra opp gamle tråder? Jeg legger ofte ikke merke til det før jeg har svart og det er bortkasta og engasjere seg i en tråd der ts kan være død og begravet! Anonymkode: 1f029...a87 Men tenk om det er andre i samme situasjon som kan ha nytte av at ytterligere meninger blir sagt i tråden? Du overlever nok om du svarer på et par tråder hvor TS kan være død. Noe TS kan være i de fleste tråder, når man tenker seg om. Anonymkode: e4118...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå