Gå til innhold

Vild unge hos husvert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier en sokkelleilighet, og husverten bor rett over oss i sin hoveddel av huset. De er gamle folk, og i høytidene har de ofte besøk av barn og barnebarn. Problemet er at barnebarnet, en jenteunge på ca 4-5 år, er enormt høylytt. Springer rundt som en gal elefant og hopper hardt opp og ned på stuegulvet som dekker både vår stue og soverom.
Det er såpass gale at det rister i leiligheten, og man hører det i for eksempel glass/kopper og kar i vår leilighet når hun er på besøk og herjer villmann. Hun er seriøst ikke rolig i ett sekund.
Burde vi si noe til husverten? Det er ett mareritt når hun er på besøk oppe. Umulig å få sove eller nyte høytidene (desverre alltid når vi prøver å kose oss med julemiddag etc så skal alt rundt oss riste som det er dommedag).

Anonymkode: 04f82...deb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal dere ikke si noe. Pris dere lykkelig over at hun ikke bor der fast. 

Anonymkode: fd453...cb0

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig skal dere ikke si noe. Pris dere lykkelig over at hun ikke bor der fast. 

Anonymkode: fd453...cb0

Dette dessverre 

Anonymkode: 8fad3...1b3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan si noe, men i utgangspunktet er dere i husvertens nåde uansett.. lei aldri sokkel og helst ikke privat!

Anonymkode: a937a...140

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! Det er fristende å komme med enn eller annen krass kommentar om det, men vi får bare holde ut. Forhåpentligvis ikke mange måneder igjen før vi får kjøpt oss eget hus.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt det gå, men eneste måten jeg kunne ha tatt det opp på er å spørre om de drivet med oppussing i helgen, da det har vært mye bankende og risting.. 

Anonymkode: 38569...f73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal dere si fra. Husverten hadde neppe godtatt at dere bråkte så mye at de ikke fikk nyte middag eller søvn i fred. Dette går begge veier når man deler hus. Dere betaler for å bo der, dere bor ikke på nåde og begge parter må sørge for at den andre har levelige forhold i hjemmet sitt. 

Anonymkode: 93231...a13

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takker for svar! Det er fristende å komme med enn eller annen krass kommentar om det, men vi får bare holde ut. Forhåpentligvis ikke mange måneder igjen før vi får kjøpt oss eget hus.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde latt det gå, men eneste måten jeg kunne ha tatt det opp på er å spørre om de drivet med oppussing i helgen, da det har vært mye bankende og risting.. 

Anonymkode: 38569...f73

Problemet er at det aldri høres så ille ut oppe som det gjør nede hos oss som bor sånn. Min forrige huseier fikk sjokk når han kom ned til meg for å høre hvordan det høres ut når noen går over gulvet oppe. Jeg har selv gått over gulvet der mens en venninne satt nede og hun sa hun trodde taket kom ned. Mens oppe var det knapt en lyd. Så ungen lager sikkert litt lyd der oppe, men alle vibrasjoner og støt blir kraftig forsterket på vei nedover. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, derfor jeg alltid er klinkende klar med mine leietakere, vi har 3 barn under 7 år. Det kommer til å bråkes MYE i etasjen over. 

Anonymkode: ef6dc...55e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Huff, derfor jeg alltid er klinkende klar med mine leietakere, vi har 3 barn under 7 år. Det kommer til å bråkes MYE i etasjen over. 

Anonymkode: ef6dc...55e

Håper du tar redusert leie? Jeg skjønner egentlig ikke at en leier ut leilighet under seg når man VET det blir så ille.. du er jo klar over det og selv om du advarer så tror jeg ikke folk kan forestille seg at de vil høre det aller meste dere foretar dere hele deres våkne tid. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...