AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har bank i bordet aldri hatt Omgangssyken som jeg kan huske. Og foreldrene mine sier de heller ikke kan huske at jeg har hatt det. I barnehagen, barneskolen og oppover har jeg bare fått forkjølelse eller Influensa når jeg har blitt syk. Har kastet opp et par ganger som jeg husker, det var på grunn av at jeg hadde spist noe dårlig, og bivirkning av medisin. Kan man være immun mot dette viruset og andre virus som gir Omgangssyke? Er det flere her inne som meg? Er flere i familien min som også er sånn. Anonymkode: f6f9f...a7d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Har lest på kg at man kan ha et gen, blodtype eller noe som gjør en veldig resistent mot den type viruser. Håper i såfall jeg har det genet. Hadde omgangssyke 1 gang da jeg var liten, ellers aldri hatt det. Min samboer hadde det i julen og hverken jeg eller sønnen vår fikk det heldigvis! Anonymkode: 704e1...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Går an å ha veldig bra imunforsvar hvertfall! Jeg jobber i barnehage og det eneste jeg har hatt er covid en gang. Det har vært mannefall pga all slags smitte flere ganger men det biter ikke på meg. Så om det er gen eller blod så har jeg sterk motstand mot slik. Flaks å ha slik! Anonymkode: 882a3...814 2
jordbær86 Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Ja, har hørt man kan ha en genmutasjon som hindrer viruset i å trenge inn.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har heller aldri hatt det. Kan bli litt kvalm og rar i magen, men kaster aldri opp eller får diaré, så mulig det er nocebo-effekten. Dog litt kjipt å være den som alltid må vaske og varte opp når resten av familien ligger flatt ut og det renner ut av alle åpninger Anonymkode: f3b96...43e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har ikke hatt det siden jeg gikk i barnehagen. Men, nå har vi ei frøken som nylig har startet i barnehagen, så vi får se 😂 Anonymkode: bbd26...f80 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Ja det er en mutasjon som gjør det. Ganske mange er immun faktisk. Anonymkode: 083c6...f20 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 Jeg er 56 og har aldri hatt omgangssyke/spysyke. Det samme med min voksne sønn. Anonymkode: 0e879...a24 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 Ja, jeg kan ikke noe om det, og vet ikke årsaken, men jeg kjenner flere som ikke blir smittet av omgangssyke, og ikke kan huske at de har hatt det. Det inkluderer moren og mormoren min. Mamma var på besøk og bodde hos oss noen dager da, første det ene barnet mitt og så resten av oss etter tur lå rett ut og kastet opp, og sa bare at det var jammen flaks hun var her, for da kunne hun hjelpe oss hun som ikke ble smittet av sånt. Hun hadde rett. Jeg har ikke arvet hva det enn er som gjør at noen slipper unna, jeg blir som regel smittet når det går på jobb (barnehage) eller barna mine får det. Jeg pleier å få det som oppkast, og kan ikke huske å ha hatt diaré ifbm. omgangssyke selv om de fleste rundt får det. Diaré har jeg kun opplevd når jeg har fått matforgiftning på reise. Anonymkode: 4b6b4...3f7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Aldri hatt det, ikke engang når alle rundt meg ligger med omgangssyke. Selv om jeg har opplevd matforgiftning én gang, så slipper jeg alltid billigere unna enn andre jeg er på reise med. Anonymkode: 31b86...e95
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 Ca 25 % av befolkningen har visstnok en gentype som gjør at man som regel ikke blir syk av slike magevirus som gir oppkast og/eller diaré. Anonymkode: 7dbb7...bc8
snurk Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 Er det serriøst mulig å være immun mot dette møkkaviruset?? Jeg tror jeg aldri har vært så missunnelig i hele mitt liv 🥲🥲 1
Minya Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 4 hours ago, snurk said: Er det serriøst mulig å være immun mot dette møkkaviruset?? Jeg tror jeg aldri har vært så missunnelig i hele mitt liv 🥲🥲 Jeg blir ikke påvirket av noro-viruset, eller, ikke mer enn at jeg kanskje blir en tanke løsere i magen, men har hatt rota-viruset to ganger.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har lest på kg at man kan ha et gen, blodtype eller noe som gjør en veldig resistent mot den type viruser. Håper i såfall jeg har det genet. Hadde omgangssyke 1 gang da jeg var liten, ellers aldri hatt det. Min samboer hadde det i julen og hverken jeg eller sønnen vår fikk det heldigvis! Anonymkode: 704e1...b1f Ja det stemmer. Veldig sjeldent men vet det forekommer. På samme måte som enkelte har et gen som gjør at de aldri får Corona. Du er heldig🤗 Anonymkode: bf09d...857
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #15 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ca 25 % av befolkningen har visstnok en gentype som gjør at man som regel ikke blir syk av slike magevirus som gir oppkast og/eller diaré. Anonymkode: 7dbb7...bc8 Så mange?!😳 Anonymkode: bf09d...857
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #16 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 56 og har aldri hatt omgangssyke/spysyke. Det samme med min voksne sønn. Anonymkode: 0e879...a24 Herlighet så heldig dere er. Skulle ønske jeg var immun. Anonymkode: 02b38...386
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #17 Skrevet 2. januar 2024 Jeg tror det. Jeg har hatt omgangssyke totalt 2 ganger i mitt liv, og det var som barn. Mine barn har hatt den én gang da de gikk i barnehagen. Eldstemann går nå på videregående. Jeg hadde en samboer der han og hans barn hadde en runde med omgangssyke nesten hver vinter. Mine barn og jeg ble aldri smittet. Mine foreldre har heller ikke hatt omgangssyke i voksen alder. Anonymkode: c070f...84e
jordbær86 Skrevet 2. januar 2024 #18 Skrevet 2. januar 2024 I fjor vinter fikk jeg bittelitt mageknip, nesten som luftsmerter. Fikk veldig løs mage og kastet opp to ganger. Jeg var ikke kvalm en gang, det bare kom. Aner ikke om det var Norovirus. Men var ikke spesielt syk.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #19 Skrevet 2. januar 2024 Leste at det er indikasjoner for at de med blodtype 0 har mindre sjans for å bli smittet. Dette stemmer for meg, flere? Anonymkode: f3b96...43e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #20 Skrevet 2. januar 2024 Har heller aldri hatt omgangssyken og er over 50 år. Ble aldri smittet av barnet mitt som hadde det ofte i oppveksten. Ofte lurt på hvorfor jeg slapp unna i alle år. Da er jeg nok en av de heldige med dette genet. Har blodtype A+. Anonymkode: 14f4e...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå