Forvirret23 Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 2016 da barnet mitt var under 1 år så ble jeg kronisk syk, og jeg ble tvunget til å være på mørkt soverom store deler av livet mitt. Fra den tiden har jeg kjempet og kjempet for å komme meg tilbake i livet, har fått i tillegg store depresjoner og mitt sosialtliv har blitt veldig begrenset. Det tok mange år før jeg ble henvist riktig sted, og jeg begynte på nytt hele tiden med ny lege. De siste to årene har det skjedd en utvikling, og jeg har noen måneder innimellom der jeg er smertefri, og kan nyte livet. Jeg klarer derimot ikke helt å finne balansen så jeg smeller på veggen titt og ofte. Når jeg gjør det kjenner at jeg synker inn i en negativ spiral der jeg tenker hva er vitsen, stakkars barn, minsten min vet ikke engang hvordan jeg egentlig er at jeg egentlig er en tålmodig, morsom mor. Er som håpe bare forsvinner fordi jeg får litt tilbakeslag og klarer ikke å se at vet du i 2023 hadde jeg fire måneder smertefrie, jeg blir tatt alvorlig nå, jeg får hjelp, jeg er ikke alene. For det er jo egentlig kjempe positivt Så startet dette året med sterke smerter, hele dagen har vært i et mørkt rom og jeg kjenner tankene blir mørke. Men jeg prøver å snu denne negative spiralen og prøve å finne håp. Så du som kanskje kjenner deg igjen, klarer du å tenke positivt og hva gjør du for å holde humøret og håpet oppe? Noen som er gode på dette med å snu negative tanker? 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Ja det er absolutt håp❤️ Anbefaler denne podcasten : https://podcasts.apple.com/no/podcast/doktor-fives-podcast/id1675742131?i=1000636868697 Det er lett å bli motløs og få tunge tanker i en sånn situasjon. Det har faktisk en betydning å øve seg på å snu tankene. Som, du tenker at alt kommer til å gå til helvete, da skal du snu og si til deg selv, kanskje alt blir bra. Skriv gjerne ned også og minn deg selv på det gode. Let etter to positive ting når det tunge kommer. Anonymkode: efd36...caf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Men du har vært her før. Og erfaringen du har med å være deg gjør at du vet det blir bedre. Fokuser på det du kan (selv om det er lite) og det du har gjort som sikkert var litt for mye bra (og det var jo skikkelig bra, selv om det ble litt mye). Så finner du noen lyspunkt akkurat nå (stearinlys? En håndkrem som lukter godt?) og prøver å tenke mest på det, og ikke sammenligne med hvordan du skulle ønske at du var. Anonymkode: 5e94f...913
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Føler med deg ❤️ Har du noen som tar seg av barnet ditt? Er det me du har? Anonymkode: 76fe0...069
Forvirret23 Skrevet 1. januar 2024 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja det er absolutt håp❤️ Anbefaler denne podcasten : https://podcasts.apple.com/no/podcast/doktor-fives-podcast/id1675742131?i=1000636868697 Det er lett å bli motløs og få tunge tanker i en sånn situasjon. Det har faktisk en betydning å øve seg på å snu tankene. Som, du tenker at alt kommer til å gå til helvete, da skal du snu og si til deg selv, kanskje alt blir bra. Skriv gjerne ned også og minn deg selv på det gode. Let etter to positive ting når det tunge kommer. Anonymkode: efd36...caf Takk for link og tips! Den skal jeg høre på, trenger noe sånt for det er liksom ikke bare å si nå skal jeg snu det. Men det hjelper litt å ta i bruke sånne hjelpemidler. Og har lurt på dette å skrive en slags dagbok der jeg skriver om de bra dagene, vet du det tror jeg at jeg skal gjøre AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men du har vært her før. Og erfaringen du har med å være deg gjør at du vet det blir bedre. Fokuser på det du kan (selv om det er lite) og det du har gjort som sikkert var litt for mye bra (og det var jo skikkelig bra, selv om det ble litt mye). Så finner du noen lyspunkt akkurat nå (stearinlys? En håndkrem som lukter godt?) og prøver å tenke mest på det, og ikke sammenligne med hvordan du skulle ønske at du var. Anonymkode: 5e94f...913 Du har nok et poeng der for på de tunge dagene sammenligner jeg meg slik jeg var før. Den er jeg ikke lenger, det er lenge siden jeg var det. Jeg skal øve meg på å se de små tingene, det er jo lyspunkt. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Føler med deg ❤️ Har du noen som tar seg av barnet ditt? Er det me du har? Anonymkode: 76fe0...069 Jeg har ikke me, og barna mine har heldigvis en far🥰 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå