Gå til innhold

Hotell i Bergen, dame som reiser alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket hotell i Bergen anbefaler dere for ei dame som reiser alene? Og hvilke områder bør jeg unngå? Jeg ankommer med båt eller buss (ikke bestemt ennå). Gangavstand til Grieghallen hadde vært greit. Fint om hotellet har restaurant eller ligger i nærheten av et greit spisested. Det er snakk om to overnattinger midt i uka, ikke helg. Pris har ikke så stor betydning, betaler gjerne litt ekstra for å føle meg trygg.

Anonymkode: 2dabf...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er glad i scandic byparken. Bruker det om jeg en sjelden gang skal overnatte i bergen (bor like utenfor). Kan stortsett få ok pris på rommet og frokosten er god. Det er veldig sentralt, ligger rett ovenfor bussknytepunkt og grieghallen er like bortenfor. Veldig sentralt mao. Det er dog ikke det koseligste hotellet eller har særlig særpreg. 

https://www.scandichotels.no/hotell/norge/bergen/scandic-byparken?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_Brand_Generic&utm_id=715529662&&cmpid=ppc_BH2d&s_kwcid=AL!7589!3!652699978318!e!!g!!scandic byparken&gclid=CjwKCAiA4smsBhAEEiwAO6DEjaWZogM-gznLa55vc-tholiVCRXKMdyVGwP_ynEAWcwj8GEoTncTSxoC1XUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Zander K👌🏻.

Anonymkode: bc7f6...3de

Takk for tips, skal sjekke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
neon_sun skrev (Akkurat nå):

Jeg er glad i scandic byparken. Bruker det om jeg en sjelden gang skal overnatte i bergen (bor like utenfor). Kan stortsett få ok pris på rommet og frokosten er god. Det er veldig sentralt, ligger rett ovenfor bussknytepunkt og grieghallen er like bortenfor. Veldig sentralt mao. Det er dog ikke det koseligste hotellet eller har særlig særpreg. 

https://www.scandichotels.no/hotell/norge/bergen/scandic-byparken?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_Brand_Generic&utm_id=715529662&&cmpid=ppc_BH2d&s_kwcid=AL!7589!3!652699978318!e!!g!!scandic byparken&gclid=CjwKCAiA4smsBhAEEiwAO6DEjaWZogM-gznLa55vc-tholiVCRXKMdyVGwP_ynEAWcwj8GEoTncTSxoC1XUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilket hotell i Bergen anbefaler dere for ei dame som reiser alene? Og hvilke områder bør jeg unngå? Jeg ankommer med båt eller buss (ikke bestemt ennå). Gangavstand til Grieghallen hadde vært greit. Fint om hotellet har restaurant eller ligger i nærheten av et greit spisested. Det er snakk om to overnattinger midt i uka, ikke helg. Pris har ikke så stor betydning, betaler gjerne litt ekstra for å føle meg trygg.

Hotell Puddikken 

Anonymkode: 50344...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Radisson Blu Royal Hotel, Bergen en gang. Fine rom og i nærheten til alt. Thon i Bergen er også supert, har ofte mange gode tilbud, i likhet med Scandic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ligger en Citybox rett over gaten for Grieghallen. Skal være rimelig og er svært nær Busstasjonen. Mange spisesteder i umiddelbar nærhet. Scandic Ørnen og hotell Terminus er også i samme området. Bergen sentrum er relativt trygt. Stedene som er ufyselig er Torgallmenningen med all sin ungdomskriminalitet i helgene, samt Vågsbunnen som er åpen russcene med mye kriminell aktivitet og mye ustabile personer.

Anonymkode: 66f94...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd på veldig mange ulike hoteller alene i Bergen, og ingen av dem har jeg følt meg utrygg på. 

Støtter Scandic Hotel byparken om du vil bo sentralt nær Grieghallen. Ellers liker jeg også Thon Hotel Bristol. 

Anonymkode: d0cde...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er en veldig trygg by. Bybanen går veldig fort inn til Bergen, koster bare en ordinær billett på Skyss, så du finner sikkert noen rimelige hoteller på den strekningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ligger en Citybox rett over gaten for Grieghallen. Skal være rimelig og er svært nær Busstasjonen. Mange spisesteder i umiddelbar nærhet. Scandic Ørnen og hotell Terminus er også i samme området

Hadde ikke anbefalt noen av disse. Og bystasjonen er da mye verre enn Torgallmenningen.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eg sov på Citybox i 2022 med mann og datter. Det var billig, ok. Vi spiste frukost i nærområdet. Kort avstand til Grieghallen. 

Men anbefaler gjerne Radisson Blu på bryggen. Nydelig rom, god mat og service. Frokosten der var heilt fantastisk. 

Anonymkode: 5be47...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bodd på veldig mange ulike hoteller alene i Bergen, og ingen av dem har jeg følt meg utrygg på. 

Samme her, jeg har bodd både på Citybox og ved Torgallmenningen og ikke følt meg utrygg. I hvert fall ikke før elsparkesyklene kom, man må seg seg litt ekstra for nå. 

Anonymkode: 61a9f...868

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, Hoia said:

Så lenge de har døgnåpen resepsjon er jeg fornøyd. 

Hva skal man med det, egentlig? Sist bodde jeg på et hotell uten resepsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal man med det, egentlig? Sist bodde jeg på et hotell uten resepsjon.

Så man kan få rettet opp i ting og tang. Feks har du badekar, men finner ikke proppen… 

Anonymkode: 50344...bc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...