Gå til innhold

Hvordan bruke skylleballong i øret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :)

Hvordan skal jeg bruke den skylleballongen i øret? Til og få ut ørevoks. Har fullt den helt opp med lunkent vann. Skal jeg trykke hardt? Og må tuppen gå helt inn i ørekanalen?

Anonymkode: be854...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei :)

Hvordan skal jeg bruke den skylleballongen i øret? Til og få ut ørevoks. Har fullt den helt opp med lunkent vann. Skal jeg trykke hardt? Og må tuppen gå helt inn i ørekanalen?

Anonymkode: be854...e6b

Står kanskje tips i bruksanvisning? Men poenget er å spyle så godt som mulig helt inn i ørekanalen. Tuppen behøver ikke å føres veldig langt inn. Mange gjentatte spylinger kan være nødvendig før alt kommer løs/ut. Ikke vær redd for å spyle med den kraften du får til med en slik ballong. Den er ment å være sikker til denne bruken. 

Regner med at du først har brukt noe for å mykgjøre/løse opp ørevoksen?

Hvis det er potte tett kan det være ganske mye som har samlet seg. Jeg hadde dette (helt tett) for noen år siden, og det tok litt tid før alt hadde løst seg opp så det lot seg spyle ut. Gikk over et døgn med litt prøving og feiling, enda moren min har jobbet i mange tiår på legekontor og hun kom med tips og råd.

For å løse opp/mykgjøre proppen før skylling, kan man bruke en vegetabilsk olje fra kjøkkenet, eller væsken fra flasken i øreskyllesettene fra apoteket.  Dette må kanskje virke en hel natt i noen tilfeller. Da går det an å prøve å bruke en ørepropp, bomull e.l. etter at det er dryppet inn olje,  for at oljen ikke skal renne ut i løpet av natten. Eller dagen.

Og så skylling.

Håper det løser (!) seg!

Anonymkode: 7cebd...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...