Gå til innhold

Hver gang vi møtes - 2024

MissStiles

Anbefalte innlegg

Startet kl 20:00. Fant ingen tråd om det, så da starter jeg en ny.

Det starter med Matoma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette var en fin start.  En ganske spennende gjeng denne gangen, og det blir spennende å se hva slags hiter vi får nå. Matoma er jo en skjønn mann, og fint å få vie litt om bakhistorien og hvordan han begynte med musikk. Tror kveldens høydepunkt for meg var Ole Ivars sin versjon av "summer feeling" . Den likte jeg godt :)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker "hver gang vi møtes"- men det er et program som sees med mannen. I og med at vi er særboere passe det ikke helt ifølge sendeplan, men i dag så vi det sammen. *neste gang også*, men hvortid? Ingen som vet.  Derfor holder jeg meg litt unna denne tråden fra nå av.

Vi elsker begge den samiske musikken. Mari Boine har vi vært på konsert med og hun gir frysninger på en helt egen måte uansett hva! Jeg gleder meg at hun er der❤️ I dag var en bra dag, Matomba er jo bare herlig. Fin musikk.. jeg likte spesielt godt Odin Staveland sin, "all night" av hovedgjesten (mannen helt uenig dog😅)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å se på det i dag, men skal se programet da min mor er i familie med Mari Boine (Langt ute i slekta) og en av de unge som er med har jeg godt i klasse med på grunnskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete deltagelse. Matoma er DJ og Kristoffersen er bassisten til Ole Ivars, hvordan skal de løse dette?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke til å se, ingen av de er kjent for meg, så avstår. Forrige gang koste jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei nok gjeng, men irriterende med lyden. Det er jo åpenbart at ikke alle lydsporene er live... så hva er vitsen med å opptre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt gåsehud av Mari Boines fremføring på lørdag, wow, så bra! Mange ukjente der for meg i år, hadde kun hørt om Mari Boine, Matoma og såvidt Ramón. Men gøy å "bli kjent" med litt nye artister også. Har jo hørt om Ole Ivars (ikke min musikk for å si det sånn), men visste ikke hvem William Kristoffersen var. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (På 2.1.2024 den 12.53):

Tullete deltagelse. Matoma er DJ og Kristoffersen er bassisten til Ole Ivars, hvordan skal de løse dette?

Kristoffersen er jo den som har laget nesten alle sangene til Ole Ivars.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Grüner said:

Kristoffersen er jo den som har laget nesten alle sangene til Ole Ivars.

Ja men han er vel ikke vokalist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren som tårene rant mens Mari Boine sang «denne uro». 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei sesong, overraskende for meg da jeg var skeptisk til flere/alle! 
MEN, det er en ting som virkelig har irritert meg alle sesonger… de er så forbanna dårlig på «klirring» i glasset når de skal synge! Avbryter nesten alltid når artisten forteller noe interessant. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også ærlig innrømme at jeg var skeptisk til årets sesong da jeg ikke har hørt mange av låtene. I tillegg er det vanskelig å toppe forrige sesong.

Vet hvem de fleste er, men har ikke noe forhold til de. Eneste er vel kansje «Ole Ivars» faktisk! 😂 Intervjuet William på barneskolen, var hjemme hos han og greier. Veldig hyggelig fyr! Synes kvelden tolkning var veldig fin. Er en sånn type låt jeg kan gå å nynne litt på. 

Ramon har jeg hørt noen låter av, og liker stemmen hans veldig godt. 
Fått et veldig godt inntrykk av Emilie Hollow, hun virker så jordnær og koselig. Hennes tolkninger har hittil vært mine favoritter. 

Har hørt navnet Mari Boine tidligere, men hadde ingen anelse på hvem det var. Kunne brukt låtene hun har gjort hittil som nattasanger. Det har vært magisk å høre på! 

Matoma har jeg kun sett i The Voice og via Selene sin tik tok. Veldig fin fyr virker det som. Synes det er gøy at HGVM prøver litt nytt.

Ingrid har jeg vel hørt en låt fra, men ellers har jeg ingen forhold til henne. Vet om Highasakite pga en venninne er fan, men ikke mer utover det. Synes hun har en fin fin stemme, men har vært bittelitt trege tolkninger hittil. 

Ser frem til resten av sesongen. 

Endret av Tulla25j
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (1 time siden):

Han synger noen av sangene, men Tore Halvorsen er hovedvokalisten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (1 time siden):

Fy søren som tårene rant mens Mari Boine sang «denne uro». 

Enig. Sterk framføring. Kveldens beste, dernest Emilie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest issoras

Mari Boine er magisk. 

Jeg har ikke noe forhold til resten, annet enn han fra Vamp, men det gjør meg ingenting. Syns det er fint å bli kjent med nye. Artig med Matoma, syns det er flott at han kan dra inn andre artister.

Jeg har bare sett 1 sesong før. Hvem var med forrige sesong siden den var så bra. 

Jeg er også sånn at jeg MÅ se episodene med mannen, disse musikkopplevelsene må deles. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
1 hour ago, Centimeteren said:

Men er det så viktig da? Det er jo (hvertfall ikke nå lenger) et program bare for vokalister? Det er ikke alltid vokalistene er de mest interessante musikerne i et band. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre mer av Mari Boine. For en fantastisk dame og stemme! 💜 Gleder meg til hennes dag neste gang. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla25j skrev (44 minutter siden):

Jeg skal også ærlig innrømme at jeg var skeptisk til årets sesong da jeg ikke har hørt mange av låtene. I tillegg er det vanskelig å toppe forrige sesong.

Vet hvem de fleste er, men har ikke noe forhold til de. Eneste er vel kansje «Ole Ivars» faktisk! 😂 Intervjuet William på barneskolen, var hjemme hos han og greier. Veldig hyggelig fyr! Synes kvelden tolkning var veldig fin. Er en sånn type låt jeg kan gå å nynne litt på. 

Ramon har jeg hørt noen låter av, og liker stemmen hans veldig godt. 
Fått et veldig godt inntrykk av Emilie Hollow, hun virker så jordnær og koselig. Hennes tolkninger har hittil vært mine favoritter. 

Har hørt navnet Mari Boine tidligere, men hadde ingen anelse på hvem det var. Kunne brukt låtene hun har gjort hittil som nattasanger. Det har vært magisk å høre på! 

Matoma har jeg kun sett i The Voice og via Selene sin tik tok. Veldig fin fyr virker det som. Synes det er gøy at HGVM prøver litt nytt.

Ingrid har jeg vel hørt en låt fra, men ellers har jeg ingen forhold til henne. Vet om Highasakite pga en venninne er fan, men ikke mer utover det. Synes hun har en fin fin stemme, men har vært bittelitt trege tolkninger hittil. 

Ser frem til resten av sesongen. 

Glemte å nevne Vamp. De har jeg selvfølgelig hørt flere låter fra. Så har da noe forhold til de, men visste ikke hvem Odin var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...