Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har en kjæreste som jeg egentlig elsker. Vi er begge ca 25 år gamle. Vi er sammen ca 2-4 ganger i uken. I det siste så har jeg merket at jeg ikke lenger har like stort behov for å være med han. For når vi er sammen forventer han sex veldig ofte, noe jeg ikke alltid ønsker. Han blir sur hvis han ikke får sex. Får mindre og mindre lyst til å være med han. Føler nesten at jeg må finne på en unnskyldning for å slippe å være med han

Anonymkode: 5c52c...dfa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke kjærlighet.

Anonymkode: 171a7...e61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg har en kjæreste som jeg egentlig elsker. Vi er begge ca 25 år gamle. Vi er sammen ca 2-4 ganger i uken. I det siste så har jeg merket at jeg ikke lenger har like stort behov for å være med han. For når vi er sammen forventer han sex veldig ofte, noe jeg ikke alltid ønsker. Han blir sur hvis han ikke får sex. Får mindre og mindre lyst til å være med han. Føler nesten at jeg må finne på en unnskyldning for å slippe å være med han

Spørsmålet, ts, er ikke om du elsker han. Det er om hans tilstedeværelse i ditt liv gjør ditt liv bedre. Hvis ja? Utmerket, etabler et forhold så lenge han tilfører livet ditt noe positivt. Avslutt forholdet når han ikke lengre tilfører livet ditt noe positivt. Mennesker har en endeløs kapasitet for å elske - du kan helt fint elske dusinvis av mennesker uten å velge å etablere forhold (det være seg platoniske eller ei) til dem.

Hvis du elsker han men svaret på spørsmålet «er hans tilstedeværelse positiv for mitt liv?» er nei? Da kan du fortsette å elske han. Du bare dropper å ha noe forhold til han, eller endrer typen forhold du har til han slik at svaret blir «ja». Feks kan vi ha venner eller slekt eller exer vi har oppriktig glede av å ha noe kontakt med, men som vi like oppriktig blir slitne av å ha mye kontakt med.

Hva du velger å gjøre med ditt liv, og hvem du velger å tilbringe tid med skal dekke dine behov og ønsker. Andres behov og ønsker er ikke ditt ansvar. Sier andre (som en kjæreste) at dres behov er ditt ansvar? Si «nei» og la det bli med det. respekterer de ikke ditt enkle «nei»? Gjør som Marie Kondo - rydd dem ut av livet med annet rusk som ikke gir glede.

Anonymkode: 9be81...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For når vi er sammen forventer han sex veldig ofte, noe jeg ikke alltid ønsker. Han blir sur hvis han ikke får sex. 

Herregud for en slitsom type. Du burde prøve å ha en voksen kjæreste. En som ikke blir sur som et lite barn, fordi hans ønsker ikke blir oppfylt umiddelbart.

Anonymkode: 22bb6...348

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...