Gå til innhold

Kostnad oppussing av bad

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Såklart kan du ta med en tømrer eller noen andre med peiling. De vil også kunne gi et kjapt kostnadsoverslag. Udokumentert bad gis vel fort tg3 i en tilstandsrapport og da kommer du ingen vei med forsikring. Forsikring dekker i utgangspunktet heller ikke slitasje/alder med mindre selger bevisst har holdt tilbake viktige opplysninger.

Anonymkode: 42479...71c

Hvis det er fukt så vet ikke selger om det. Og takstmann fant ingen antydning til fukt. meen muligheten er der. Da vil jeg prøve å leie med en tømrer☺️Men denne boligen har triplet seg i pris(!) og med oppussing blir det helt i grenseland økonomisk. Mulig en liten ny 2R er mer økonomisk/tryggere.😬

Anonymkode: 52de6...dc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis det er fukt så vet ikke selger om det. Og takstmann fant ingen antydning til fukt. meen muligheten er der. Da vil jeg prøve å leie med en tømrer☺️Men denne boligen har triplet seg i pris(!) og med oppussing blir det helt i grenseland økonomisk. Mulig en liten ny 2R er mer økonomisk/tryggere.😬

Det vil være ganske så bortkastet. En tømrer kan ikke se mer enn en takstmann (som i de fleste tilfeller også er tømrer). For å vite fullt omfang må filser fjernes, og det kan du selvfølgelig ikke gjøre på visning.

Anonymkode: de718...4f2

• Liker 2
Skrevet

Det kan også bli dyrt og utfordrende å leie inn fagfolk. Visninger er ofte på kveld og helg, og ofte passe kort responstid. Det hender også at visninger blir avlyst. Hvordan skal man engasjere en fremmed fagperson som må holde kvelder fri i tilfelle noen kanskje skal på visning? Og hvordan betales oppdraget om visning blir avlyst og tømreren har ryddet kalenderen for kvelden?  

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Det kan også bli dyrt og utfordrende å leie inn fagfolk. Visninger er ofte på kveld og helg, og ofte passe kort responstid. Det hender også at visninger blir avlyst. Hvordan skal man engasjere en fremmed fagperson som må holde kvelder fri i tilfelle noen kanskje skal på visning? Og hvordan betales oppdraget om visning blir avlyst og tømreren har ryddet kalenderen for kvelden?  

Har aldri opplevd avlyst visning, men alt er selvsagt mulig. Jeg tror jeg dropper dette kjøpet, og heller venter.Blir for mye styr og usikkerhet. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

Nå tar salgsprosessen typisk lang tid. Som selger har jeg sluppet inn hvem som helst nesten når som helst.

Som kjøper har jeg fått gjennomført elsikkerhetskontroll og en gjennomgang av rørlegger etter at jeg kjøpte huset. De korrigerte takstmannen på sine respektive fagområder.

En takstmann er bundet av juridiske hensyn og innleid av selger/megler. Jeg ville ha vurdert å leie en entrepenør til visning for å estimere hva vil dette _faktisk_ kreve og koste for å bli «bra».

Anonymkode: 3f973...b66

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk pris på 550k på 13 kvm bad i fjor. 

Vi endte opp med å gjøre det vi kunne selv for en tredjedel av prisen. Leide kun inn rørlegger og elektriker. 

Det er jobben som koster, materialene er ikke så dyre. Men om man ikke har peiling så ville jeg ikke ha prøvd meg på et bad.

Anonymkode: e48c7...005

Skrevet

Vi skal pusse opp badet vårt. Det er gammelt og slitt. Men vi skal slå sammen badet og toalettet, så det blir et nytt rom på 6,8 kvm (noe rundt der). Vegger skal rives, nye rør skal på plass osv. Vi skal få inn fagfolk til å gjøre alt arbeidet og prisen så langt har kommet opp til 326 000 kr. Det blir nok dyrere pga møbler som vi kunne tenke oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...