AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #21 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du fått beskjed om å sende inn søknad? Anonymkode: 26ae4...e8b Søknaden sendte jeg for ca 3 uker siden. Anonymkode: a702d...73b
Sofakona Skrevet 1. januar 2024 #22 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk også sånn brev da jeg fikk innvilget AAP. Fikk ikke nytt når jeg fikk klarsignal om å søke uføretrygd. Har du vært gjennom AAP? Anonymkode: 796bc...c94 Det lurte jeg på å.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #23 Skrevet 1. januar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Det lurte jeg på å. Ja. Gått lenge på aap og søkte ufør for 3 uker siden. Anonymkode: a702d...73b 1
Gjest Hoia Skrevet 1. januar 2024 #24 Skrevet 1. januar 2024 Ved ufør kan du jo nå jobbe så mye du vil ved siden av ved ev. bedring. Noen sier det ikke lønner seg, men på sikt vil jobb alltid lønne seg, men det forutsetter bedring.
Sofakona Skrevet 1. januar 2024 #25 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Gått lenge på aap og søkte ufør for 3 uker siden. Anonymkode: a702d...73b Nav har åpnet at du kunne søke ? Nå vet jeg ikke hva som skjer etter søknad på uføre..men litt rart å få et slikt brev 3 uker etter når det tar opptil 5-6 mnd å få svar
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #26 Skrevet 1. januar 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Nav har åpnet at du kunne søke ? Nå vet jeg ikke hva som skjer etter søknad på uføre..men litt rart å få et slikt brev 3 uker etter når det tar opptil 5-6 mnd å få svar Ja- det var Nav som ba meg søke faktisk… Har vært en lang prosess.. Anonymkode: a702d...73b 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #27 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja- det var Nav som ba meg søke faktisk… Har vært en lang prosess.. Anonymkode: a702d...73b Hvis NAV har bedt deg søke, kan du være så godt som sikker på at søknaden blir innvilget. Anonymkode: ae9dc...690 1
Sofakona Skrevet 1. januar 2024 #28 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja- det var Nav som ba meg søke faktisk… Har vært en lang prosess.. Anonymkode: a702d...73b Lykke til ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #29 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis NAV har bedt deg søke, kan du være så godt som sikker på at søknaden blir innvilget. Anonymkode: ae9dc...690 Nei, det kan man absolutt ikke være sikker på. Hos meg har nav lokalt bedt meg søke, jeg søkte, fikk avslag da Nav mener jeg ikke er arbeidsavklart nok. Så det skal man ikke være sikker på. Anonymkode: 3fafa...850 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #30 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, det kan man absolutt ikke være sikker på. Hos meg har nav lokalt bedt meg søke, jeg søkte, fikk avslag da Nav mener jeg ikke er arbeidsavklart nok. Så det skal man ikke være sikker på. Anonymkode: 3fafa...850 Å, det var jo veldig dumt. Hva slags arbeidsavklaring er det snakk om vet du det? Anonymkode: ae9dc...690
Sofakona Skrevet 1. januar 2024 #31 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å, det var jo veldig dumt. Hva slags arbeidsavklaring er det snakk om vet du det? Anonymkode: ae9dc...690 Det kommer an på sykdom etc..men at du har prøvet alt av medesiner, operasjon, fysioterapi etc. Og at du eventuelt har vært sendt til et jobb sted for å se hvor mye du klarer å jobbe
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #32 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å, det var jo veldig dumt. Hva slags arbeidsavklaring er det snakk om vet du det? Anonymkode: ae9dc...690 Var først på arbeidsrettet tiltak før uføre søknad, så tok det 8mnd å få avslag og nå skal jeg på arbeidsavklaring som varer 4 uker. Anonymkode: 3fafa...850
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #33 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var først på arbeidsrettet tiltak før uføre søknad, så tok det 8mnd å få avslag og nå skal jeg på arbeidsavklaring som varer 4 uker. Anonymkode: 3fafa...850 Vet du hva som skal skje i de 4 ukene? Spør fordi jeg venter på svar fra nav selv ... Anonymkode: ae9dc...690
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #34 Skrevet 1. januar 2024 Det er ikke et vedtak om ufør, men det der for meg ut som et vedtak du trenger for å få innvilget uføre. Anonymkode: 5fe1f...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #35 Skrevet 1. januar 2024 Det er rett slett info om at du får aap (i inntil 8 mnd) mens du venter på at søknaden om ufør blir behandlet. Anonymkode: ff2b2...bab
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #36 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Søknaden sendte jeg for ca 3 uker siden. Anonymkode: a702d...73b Da vet du jo hva det er, du skal ha fått beskjed om arbeidsevnevurderingen som saksbehandler må skrive. Ser ut som at din står i dette brevet, min var mye lengre og detaljert og var et eget dokument jeg fikk kopi av. Jeg fikk det brevet samme dag som arbeidsevnevurderingen som saksbehandler hadde skrevet og beskjed om å sende inn søknad. 2 dager senere fikk jeg brev om orientering av behandlingstid på søknaden. Jeg fikk vedtaket på uføretrygd 2 uker senere. Men de 2 første brevene har ingenting med hvor kort tid det tok, det er tilfeldig. Anonymkode: 26ae4...e8b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #37 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da vet du jo hva det er, du skal ha fått beskjed om arbeidsevnevurderingen som saksbehandler må skrive. Ser ut som at din står i dette brevet, min var mye lengre og detaljert og var et eget dokument jeg fikk kopi av. Jeg fikk det brevet samme dag som arbeidsevnevurderingen som saksbehandler hadde skrevet og beskjed om å sende inn søknad. 2 dager senere fikk jeg brev om orientering av behandlingstid på søknaden. Jeg fikk vedtaket på uføretrygd 2 uker senere. Men de 2 første brevene har ingenting med hvor kort tid det tok, det er tilfeldig. Anonymkode: 26ae4...e8b Gikk du rett fra sykmelding til å søke ufør, eller var du på aap en periode? Anonymkode: ae9dc...690
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #38 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk du rett fra sykmelding til å søke ufør, eller var du på aap en periode? Anonymkode: ae9dc...690 Ingen sykemelding, rett på Aap i 8 år. Ingen arbeidsutprøving, var for syk. Bare behandling, går fortsatt i behandling. Jeg ønsket selv å forlenge aap fordi uføretrygd er et stort nederlag, men var allerede på maks + forlengelse på grunn av alvorlighetsgrad. Så fikk avslag med beskjed om å søke uføretrygd. Det var da de strammet inn antall år og kom opp med kraensåret. Anonymkode: 26ae4...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #39 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vet du hva som skal skje i de 4 ukene? Spør fordi jeg venter på svar fra nav selv ... Anonymkode: ae9dc...690 De skal vurdere restarbeidsevne så det varierer vel fra sak til sak, for min del skriver jeg bare logg hver dag. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er rett slett info om at du får aap (i inntil 8 mnd) mens du venter på at søknaden om ufør blir behandlet. Anonymkode: ff2b2...bab Rett slett info? Hæ? Jeg fikk aap mens uføresøknaden ble behandlet og jeg fikk fortsette på aap etter avslaget. Er på 6 året aap nå. Det har tatt tid fordi det for meg har tatt lang tid å innse at jeg ikke kan jobbe. Har prøvd masse disse 6 årene. Anonymkode: 3fafa...850
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #40 Skrevet 1. januar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Var først på arbeidsrettet tiltak før uføre søknad, så tok det 8mnd å få avslag og nå skal jeg på arbeidsavklaring som varer 4 uker. Anonymkode: 3fafa...850 Tok det 4 uker å finne ut at du ikke kunne jobbe? Anonymkode: ec734...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå