Gå til innhold

Hva betyr dette brevet fra NAV? (Bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått brev fra Nav etter å ha sendt inn søknad om Ufør. 
fikk dette brevet nå, men forstår ikke hva det egentlig betyr. 
Er det innvilging av uføretrygd? 

IMG_2071.jpeg

Anonymkode: a702d...73b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er en vurdering av hvilken bistand du har behov for for å kunne komme i jobb. Ut fra det jeg ser så ser det ut til at de ikke tenker det er så mye å hente. Det er første ledd i behandlingen av søknaden din. Det er ikke svar på søknaden, men forarbeidet. 

Anonymkode: f4fea...dbc

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Standardbrevet som alle får...

Anonymkode: 7d959...3ae

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som en del av papirmølla mot ufør vurdering. 

Anonymkode: 7c075...fbc

• Liker 8
Skrevet

Du har aap? Nav har åpnet for at du kunne søke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter også på et sånt brev. Stemmer det at det kom i posten, det lå ikke inne på nav sine sider? 

Anonymkode: ae9dc...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det hele brevet? 

Har du klusset ut helsevurdering eller noe annet?

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for svar ❤️ 

synes innimellom det er vanskelig å forstå prosessen mot ufør og hvilke vurderinger som legges til grunn  

ta

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg venter også på et sånt brev. Stemmer det at det kom i posten, det lå ikke inne på nav sine sider? 

Anonymkode: ae9dc...690

Det kom i postkassen ja ☺️

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det hele brevet? 

Har du klusset ut helsevurdering eller noe annet?

Har klusset ut vurderingen ja ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en arbeidsevnevurdering som gjøres av NAV lokalkontor. Enkelt forklart mener NAV lokalkontor at du ikke kan jobbe (fullt) pga sykdom, skade eller lyte. Denne innstillingen sendes videre til NAV Arbeid og ytelser, som vurderer om du har rett på uføretrygd. NAV Arbeid og ytelser legger vekt på innstillingen fra NAV lokalkontor. Det er sannsynligvis fremdeles noen måneder til du får vedtak om innvilgelse/avslag på uføretrygd. 

Anonymkode: dd835...4fe

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

tusen takk for svar ❤️ 

synes innimellom det er vanskelig å forstå prosessen mot ufør og hvilke vurderinger som legges til grunn  

ta

Hvis du er på vei mot ufør så antar jeg at dette brevet kommer fra ditt lokale nav kontor og er ett brev de sender ut før de åpner for at du kan søke ufør. Standar brev de fleste får på veien til uføretrygd.

Mulig de tenker delvis uføre? Tenker på formuleringen "fulltid"

Uansett, brevet er positivt hvis det er uføretrygd som er "målet"/det du trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For et brev! Jeg har studert i 6 år pluss, jobber i helsevesenet, og klarer ikke å forstå hva det brevet egentlig betyr.

Ikke så mye hjelp, men litt anerkjennelse til deg om at det jammen ikke er lett å skjønne NAVs formuleringer. 

Anonymkode: 4c0b4...311

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hensikten med et slikt brev. Kunne de ikke bare latt være å sende det? Hva har dette å si for ts, det er jo ingenting hun trenger å forholde seg til egentlig.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er samme brevet jeg fikk når jeg søkte aap 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For et brev! Jeg har studert i 6 år pluss, jobber i helsevesenet, og klarer ikke å forstå hva det brevet egentlig betyr.

Ikke så mye hjelp, men litt anerkjennelse til deg om at det jammen ikke er lett å skjønne NAVs formuleringer. 

Anonymkode: 4c0b4...311

Er det nav ofte får klager på . Folk forstår jo ikke hva de mener

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått et 14a-vedtak som sier at du har "varig tilpasset innsats". Dette brevet går ut når arbeidsevnevurderingen (som veilederen din har skrevet) er godkjent av en beslutter.

Søknaden din om uføretrygd ligger nå hos NAY, som skal avgjøre kravet om penger. Det endelige vedtaket om uføretrygd vil komme fra de innen saksbehandlingstiden på uføretrygd.

Anonymkode: 15e24...20f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også sånn brev da jeg fikk innvilget AAP. Fikk ikke nytt når jeg fikk klarsignal om å søke uføretrygd. Har du vært gjennom AAP?

Anonymkode: 796bc...c94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

tusen takk for svar ❤️ 

ta

Har du fått beskjed om å sende inn søknad?

Anonymkode: 26ae4...e8b

• Liker 1
Skrevet

Det er et vedtak gjort av Nav for å vurdere hvilken bistand du vil trenge av Nav for å komme i aktivitet, tiltak eller jobb på nåværende tidspunkt. Det er ikke en generell vurdering av deg, med tanke på evner og div. for resten av fremtiden. Det kan fort endre seg. Noen Nav-vedtak er ofte veldig firkanta, og kan oppleves veldig bombastisk av de som mottar dem. Det som er viktig er å ikke miste motet eller viljen til å få igjennom løsninger via Nav, som for eksempel støtte til kompetanseheving og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...