Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest King James II
Skrevet

Jeg skal nå skrive ned likheter mellom hva disse to store åndelige personer har sakt....Jeg nevner at Krishna levde 1000 år før Jesus

Jesus and Krishna var begge kalt Gud og Sønn av Gud.

Begge ble sendt til Jorden i form av en mann

Begge ble kalt frelser og var den andre personen i trenigheten

En Åndelig far var deres virkelig far

Krishna og Jesus var av Kongelig slekt

Begge fikk besøk av gjetere som ble ledet av en stjerne

Både Krishna og Jesus dro ut i ørkene som voksne og fastet

Begge ble identifisert som ( The seed of the woman brushing the serpent`s head )

Jesus ble kalt " The lion of the tribe of Hudha " Krishna ble kalt " The lion of the tribe of saki "

Begge påstp de var gjenoppståt

Begge sa de hadde eksistert før de bøe født på jorden

Begge var uten synd

Begge var guddommelige men..De var begge mennesker og åndelige

Begge gjenomførte mange mirakler. Inknudert helbredes av sykdommer. Et av de første miraklene de begge gjorde var og helbrede en med lepra

Begge kastet ut demoner og Vekket døde til livet.

Begge semdte ut disipler for og sendte deres lære videre

Begge var udmyke og kjærlige, Og begge ble kristisert for og være sammen med syndere

Both encuntered a genitile woman as well

Begge hadde en siste ( Last supper ). Begge tilga sine fiender

Begge dro ned i helvete, Og gjenopstp. Mange folk var vitne til deres reise til himmelen

Kanskje noen kristne kan foklare meg disse likhetene eller er det kanskje bare tilfeldig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er flere, fra nettsiden bandoli.no. Jeg går ikke personlig god for dette, men hvis det stemmer er det jo litt "snodig"..

Inkopierad text är borttagen. Se texten på bandoli web site.

Lägg gärna in kortare citat eller referenser till orginaltexten.

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Skrevet

I følge Aschehoug og Gyldendals Store Leksikon, så har hinduismen ingen begynnelse som kan festes til tid og sted. Den har ingen stifter, trosartikler eller fast organisert lederskap.

Gjest King James
Skrevet

Hinduismen hvar fult av skrifter blant anet..Bagavhan Gita og Ankavaras sang

• 2 måneder senere...
Gjest King James II
Skrevet (endret)
I følge Aschehoug og Gyldendals Store Leksikon, så har hinduismen ingen begynnelse som kan festes til tid og sted. Den har ingen stifter, trosartikler eller fast organisert lederskap.

Det merkelige er at du sier ingenting til likhetene du overser dem hvorfor ?

Overser du det bare. ?

For vist du leser hva jeg har skrevet likhetene så vil du se det. Du vil nok fornekte det siden du er kristen.

Men det er store likheter mellom Krishna og Jesus enten du eller andre kristne vil innrømme det.

Så jeg bare lurer hvorfor sier ikke kristne noe til disse likheter som er veldig store. Over ser dere dem bare fordi de motsier alt dere tror om Jesus

og at han kanskje ikke er den eneste.

Dere kan overse dem late som de ikke er der. Men de er der og det synnes jeg dere burde innse nå. Og ikke overse dem.

Endret av King James II
Gjest lurven
Skrevet
Jeg skal nå skrive ned likheter mellom hva disse to store åndelige personer har sakt....Jeg nevner at Krishna levde 1000 år før Jesus

Jesus and Krishna var begge kalt Gud og Sønn av Gud.

Begge ble sendt til Jorden i form av en mann

Begge ble kalt frelser og var den andre personen i trenigheten

En Åndelig far var deres virkelig far

Krishna og Jesus var av Kongelig slekt

Begge fikk besøk av gjetere som ble ledet av en stjerne

Både Krishna og Jesus dro ut i ørkene som voksne og fastet

Begge ble identifisert som ( The seed of the woman brushing the serpent`s head )

Jesus ble kalt " The lion of the tribe of Hudha " Krishna ble kalt " The lion of the tribe of saki "

Begge påstp de var gjenoppståt

Begge sa de hadde eksistert før de bøe født på jorden

Begge var uten synd

Begge var guddommelige men..De var begge mennesker og åndelige

Begge gjenomførte mange mirakler. Inknudert helbredes av sykdommer. Et av de første miraklene de begge gjorde var og helbrede en med lepra

Begge kastet ut demoner og Vekket døde til livet.

Begge semdte ut disipler for og sendte deres lære videre

Begge var udmyke og kjærlige, Og begge ble kristisert for og være sammen med syndere

Both encuntered a genitile woman as well

Begge hadde en siste ( Last supper ). Begge tilga sine fiender

Begge dro ned i helvete, Og gjenopstp. Mange folk var vitne til deres reise til himmelen

Kanskje noen kristne kan foklare meg disse likhetene eller er det kanskje bare tilfeldig ?

kanskje det er samme person

Gjest King James II
Skrevet (endret)

vist det er samme person så må Jesus vere en Inkarnasjon av Krishna siden Krishna levde 3000 år før Jesus.

Men jeg tror ikke det er samme person. Men jeg tror at både Krsihna og Jesus er Guds sønner..

Man kan ikke bare overse slike likheter det er mellom dem.

Kristne gjør det men de går ikke vekk.

Kristne må innse at Jesus er ikke den eneste som gjorde og sa det han sa og gjorde.

Krishna gjorde det samme 3000 år før Krisus.

Endret av King James II
Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet
vist det er samme person så må Jesus vere en Inkarnasjon av Krishna siden Krishna levde 3000 år før Jesus.

Men jeg tror ikke det er samme person. Men jeg tror at både Krsihna og Jesus er Guds sønner..

Man kan ikke bare overse slike likheter det er mellom dem.

Kristne gjør det men de går ikke vekk.

Kristne må innse at Jesus er ikke den eneste som gjorde og sa det han sa og gjorde.

Krishna gjorde det samme 3000 år før Krisus.

Hvordan vet du det?

De som skrev Aschehaug og Gyldengals Store Leksikon visste det tydeligvis ikke.

Gjest King James II
Skrevet

Jeg tror nok den hinduistiske tro og de skrifter vet når Krishna levde så derfor vet jeg at Krishna levde 3000 år før Jesus.

men jeg merker du ungår likhetene. Og for og si edet. Er du klar over hvor mye som IKKE står i leksikoner.

Så si meg KR- øst hva har du og si til disse likheter og husk alt det Jesus gjorde gjorde Krsihna lenge før han.

tror du meg ikke...les Baghavan Gita og les andre hinduistiske skrifter så vil du se Jesus er ikke den eneste.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet
Jeg tror nok den hinduistiske tro og de skrifter vet når Krishna levde så derfor vet jeg at Krishna levde 3000 år før Jesus.

men jeg merker du ungår likhetene. Og for og si edet. Er du klar over hvor mye som IKKE står i leksikoner.

Så si meg KR- øst hva har du og si til disse likheter og husk alt det Jesus gjorde gjorde Krsihna lenge før han.

tror du meg ikke...les Baghavan Gita og les andre hinduistiske skrifter så vil du se Jesus er ikke den eneste.

For å si det rett ut: Jeg tror ikke på denne Krishna, uansett hva som er skrevet om ham. Jeg kan ikke tro på Bibelen og samtidig tro på Krishna.

Gjest King James II
Skrevet
For å si det rett ut: Jeg tror ikke på denne Krishna, uansett hva som er skrevet om ham. Jeg kan ikke tro på Bibelen og samtidig tro på Krishna.

Vel du kan ivhertfall inrømme at det er likheter mellom Jesus og Krishna selv om du ikke vil tro det Og jeg sier jo heller ikke at du skal tro på Krishna det forventer jeg ikke.

men jeg må spør om en ting...Du sier du tror på Bibelen...det sier du ofte for meg virker det som du tror på bibelen mer en du tror på Jesus og Gud men jeg kan jo selfølgelig misforstå.

men si meg hva tror du på Bibelen eller Gud ?

uansett så er det likheter mellom Krishna og Jesus enten du vil innrømme det eller ikke

Skrevet

Grunnen til at det er så mange likheter er at de er den samme, dog i forskjellig inkarnasjon til forskjellig tid.

Det har alltid fantes og vil alltid finnes en levende inkarnasjon på jorden av denne energien, kraften, himmelsønnen, kristus-inkarnasjonen; kjært barn har mange navn ;)

Gjest King James II
Skrevet

Problemet er dette da...Det skal ikke ha vert noen Kristus før Kristus etter kristen tro. Og vist han var Krishna så er det ikke Kristus inkarnasjon men Krishna inkarnasjon.

Men jeg tror du tar feil. Krishna og Jesus er to forskjellige sønner av Gud. Tror jeg uansett så er fleste parten enige i av de som har peiling på religion og sånt. At det er mest sansynlig at Den store

Mahtavatar Babaij som levde for ca 2000 år siden er inkarnasjonen av Krishna.

Men sannheten er denne. At både Krishna og Kristus er en del av den kosmiske kraft. Som er den universielle kraft som er Gud.

Den samme NEI.........Det er ingenting som tyder på det. Uansett hvor likt de levde og at de sa det samme men på andre måter og brukte andre ord. Viser heller at kristendommen er en løgn og deres syn på Jesus er en løgn og at det finnes flere veier til Gud en Jesus og at Jesus ikke er den eneste frelser. Men at det er flere frelsere.

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Nå må du bestemme deg, levde Krishna 1000 år eller 3000 år før kristus, uansett, det er to forskjellige lærer som står imot hverandre. det jeg lurer på er om apologeten om jeg får kalle kr. Øst synes om denne siden.

http://www.theomatics.com/theomatics/struct.html

Gjest Gjest_King James II_*
Skrevet
Nå må du bestemme deg, levde Krishna 1000 år eller 3000 år før kristus, uansett, det er to forskjellige lærer som står imot hverandre. det jeg lurer på er om apologeten om jeg får kalle kr. Øst synes om denne siden.

http://www.theomatics.com/theomatics/struct.html

Det er 3000 år før Kristus. Ja det er to forskjellige lærer som står mot verandre men likheten mellom Kristus og Krishna er der.

Det jeg lurer mest på er om Kr-Øst vil innrømme at det er en likhet mellom Krishna og Jesus,

Skrevet

Samme kraft, ulike inkarnasjoner.

Som har forskjellig budskap, ulik lære, ulikt jordeliv fordi budskapet er tilpasset menneskene og deres forutsetninger for å finne Sannheten i ulike tider og forskjellige kulturer.

Du kan godt si at Jesus og Krishna er to forskjellige sønner av Gud. To blader fra samme tre er helt greit for meg, sevjen de er fylt av vil allikevel være den samme.

Vår tids læremester uttrykker seg f.eks. helt annerledes enn Jesus på mange punkter men essensen i budskapet er nøyaktig det samme. Jesus hadde nok oppskriften på opplysthet for mennesker for 2000 år siden, men gjennom tidene har mennesket utviklet seg og derfor vil den mest hensiktsmessige veien til Sannhet være annerledes. Men essensen i budskapet er det samme.

Målet er det samme. Veien og budbringeren forskjellig.

Gjest King James II
Skrevet

Og hvem er vår tids lære mester...Jeg kan si meg enig i noe av det du sier.

Men at de er Jesus er en inkarnasjon av Krishna tror jeg ikke. De er begge inkranasjoner av Gud.

Og de er begge en del av den Kosmiske kraft...Grunnen til at buddskapet er likt er fordi de begge er Guds sønner. Men disse er ikke de eneste som gir dette Budskap mange før og etter har gitt dette budskap. Spesielt innenfor hinduismen

Jeg tror de begge er sønner av Gud de er frelsere for mange. Men de er langt i fra de to enste sønner av Gud. De er langt i fra de eneste frelserene. Og en ting er jeg sikker på. Mange andre kan lede oss til Gud.

Skrevet
Vel du kan ivhertfall inrømme at det er likheter mellom Jesus og Krishna selv om du ikke vil tro det Og jeg sier jo heller ikke at du skal tro på Krishna det forventer jeg ikke.

men jeg må spør om en ting...Du sier du tror på Bibelen...det sier du ofte for meg virker det som du tror på bibelen mer en du tror på Jesus og Gud men jeg kan jo selfølgelig misforstå.

men si meg hva tror du på Bibelen eller Gud ?

uansett så er det likheter mellom Krishna og Jesus enten du vil innrømme det eller ikke

Siden du spør på den måten du gjør, kan jeg spørre på samme viset.

Siden du tror på Krishna, har han vist seg for deg og snakket til deg, eller tror du på det som er skrevet om ham? Altså: Hva er årsaken til at du tror på Krishna?

Siden jeg tror at Bibelen er Guds ord, er det samme sak å tro på Bibelen, som å tro på Gud. Dessuten tror jeg på det Gud har sagt direkte til meg. Og det har ikke vært noe som strider mot Guds ord i Bibelen.

Gjest King James II
Skrevet
Siden du spør på den måten du gjør, kan jeg spørre på samme viset.

Siden du tror på Krishna, har han vist seg for deg og snakket til deg, eller tror du på det som er skrevet om ham? Altså: Hva er årsaken til at du tror på Krishna?

Siden jeg tror at Bibelen er Guds ord, er det samme sak å tro på Bibelen, som å tro på Gud. Dessuten tror jeg på det Gud har sagt direkte til meg. Og det har ikke vært noe som strider mot Guds ord i Bibelen.

Jeg tror også på Jesus bare så det er sakt.

Jeg tror på det som Krsihna har sakt og det som står om han.

For jeg tror jeg har 6 Guruer hvor to av dem er Jesus og Krishna som leder meg og hjelper meg. Jeg har et helt aent syn på Jesus en det kristne har.

og en helt aen tolkning av det han sa. Uansett for meg er Krishna og Jesus like og jeg repskterer begge.

Men hvem som leder meg og gir meg åndelig veiledning er ingen av dem.

men jeg merker at du ikke vil innrømme likheten...Vel jeg håper mit svar var bra nok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...