Boetica Skrevet 16. februar 2024 #1421 Del Skrevet 16. februar 2024 Cid skrev (8 minutter siden): Tviler. Enig. Det er veldig enkelt å blåse av dem som ikke har en stemme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 16. februar 2024 #1422 Del Skrevet 16. februar 2024 Cid skrev (7 minutter siden): Hun bidro litt men langt i fra så mye som dem andre. Kan du svare på hva det innebærer og bidra på en farm/ i et slikt program? Jeg synes hun har bidratt masse, bydd på seg selv, sett andre og gitt omsorg, vært underholdene. Hun er morsom og stort sett veldig blid . 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 16. februar 2024 #1423 Del Skrevet 16. februar 2024 Boetica skrev (Akkurat nå): Enig. Det er veldig enkelt å blåse av dem som ikke har en stemme. Selvom ikke hunder har en stemme kommuniserer de godt, men valper tilpasser seg fort. Det at han gjemte seg mellom bena til Sander og var engstelig var søtt og naturlig. Det gjorde valpen min når jeg hentet han og, gjemte seg og ville ikke bli med meg, men vi ble bestiser veldig kjapt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 16. februar 2024 #1424 Del Skrevet 16. februar 2024 Spitzy skrev (14 minutter siden): Kan du svare på hva det innebærer og bidra på en farm/ i et slikt program? Jeg synes hun har bidratt masse, bydd på seg selv, sett andre og gitt omsorg, vært underholdene. Hun er morsom og stort sett veldig blid . Arbeidet på gården. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 16. februar 2024 #1425 Del Skrevet 16. februar 2024 Spitzy skrev (11 minutter siden): Selvom ikke hunder har en stemme kommuniserer de godt, men valper tilpasser seg fort. Det at han gjemte seg mellom bena til Sander og var engstelig var søtt og naturlig. Det gjorde valpen min når jeg hentet han og, gjemte seg og ville ikke bli med meg, men vi ble bestiser veldig kjapt. Ivar får sikkert et godt liv. Men hva vet vel vi om han blir en litt mindre trygg hund enn han hadde behøvd å være på grunn av nå flere tilknytningsbrudd? Først fra oppdretter/mor og så fra farmenfolka. Tilknytningsbrudd er potensielt skadelig både for mennesker og sosiale dyr. Og poenget mitt er at det en unødvendig. De trenger ikke å ha en gårdshund, serien er helt ok uten. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. februar 2024 #1426 Del Skrevet 16. februar 2024 Boetica skrev (2 timer siden): Ivar får sikkert et godt liv. Men hva vet vel vi om han blir en litt mindre trygg hund enn han hadde behøvd å være på grunn av nå flere tilknytningsbrudd? Først fra oppdretter/mor og så fra farmenfolka. Tilknytningsbrudd er potensielt skadelig både for mennesker og sosiale dyr. Og poenget mitt er at det en unødvendig. De trenger ikke å ha en gårdshund, serien er helt ok uten. Trenger ikke ha kyr, høner eller andre dyr heller da. Serien er helt ok uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16. februar 2024 #1427 Del Skrevet 16. februar 2024 Tråden er ryddet for persondebatt, avsporing, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 16. februar 2024 #1428 Del Skrevet 16. februar 2024 Har du noen favoritt blant de siste 3 finalistene? Hvilke oppgaver tror du de får? Jeg syntws alle 3 er verdige vinnere. Men jeg velger å heie på Bjørg, fordi det ikke er ofte en dame som kommer seirende ut av det. Også må jeg jo velge en, ellers blir jo finalen litt kjedelig. Hvor mange konkuranser det før siste og selveste finale runden? Gjetter på snekkring , et eller annet med båt og evnt smiing 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissy33 Skrevet 17. februar 2024 #1429 Del Skrevet 17. februar 2024 Krokenguri skrev (3 timer siden): Har du noen favoritt blant de siste 3 finalistene? Hvilke oppgaver tror du de får? Jeg syntws alle 3 er verdige vinnere. Men jeg velger å heie på Bjørg, fordi det ikke er ofte en dame som kommer seirende ut av det. Også må jeg jo velge en, ellers blir jo finalen litt kjedelig. Hvor mange konkuranser det før siste og selveste finale runden? Gjetter på snekkring , et eller annet med båt og evnt smiing Alle tre er verdige vinnere. For meg står det ganske likt mellom Sander og Sondre. Førstnevnte viste seg meget voksen da han var storbonde, og er en artig type, sistnevnte er et arbeidsjern av dimensjoner og en virkelig likandes kar. Bjørg er ett av de få menneskene som kun er gode, men hun har sklidd litt lettere gjennom de fem første ukene, synes jeg. I semifinalen har det gjerne blitt konkurrert i smiing og melkespann. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 17. februar 2024 #1430 Del Skrevet 17. februar 2024 Sissy33 skrev (3 minutter siden): Alle tre er verdige vinnere. For meg står det ganske likt mellom Sander og Sondre. Førstnevnte viste seg meget voksen da han var storbonde, og er en artig type, sistnevnte er et arbeidsjern av dimensjoner og en virkelig likandes kar. Bjørg er ett av de få menneskene som kun er gode, men hun har sklidd litt lettere gjennom de fem første ukene, synes jeg. I semifinalen har det gjerne blitt konkurrert i smiing og melkespann. Ja sander er en kjærnekar. Han viste hva han var laget av som storbonde. Men han har jo alt for lite trua på seg selv, og det er jo så dumt at han ikke ser at han selv er faktisk hel ved, tvers igjennom 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galen King Skrevet 17. februar 2024 #1431 Del Skrevet 17. februar 2024 Den tvekampen i tønnesjakk mellom Cristian og Bahare var ganske chill å se på. Håper det blir mer tønnesjakk fremover. Ble jo nokså jevnt, men Bahare vant sikkert fordi hun virker ganske smartere enn Cristian. Hun lå best an stort sett. Så da har hun en seier å være stolt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 17. februar 2024 #1432 Del Skrevet 17. februar 2024 Bjørg håper jeg vinner 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 17. februar 2024 #1433 Del Skrevet 17. februar 2024 Cid skrev (19 timer siden): Arbeidet på gården. Ja, hva innebærer det? Igjen , er det bare muskelkraft som gjelder? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 17. februar 2024 #1434 Del Skrevet 17. februar 2024 Boetica skrev (19 timer siden): Ivar får sikkert et godt liv. Men hva vet vel vi om han blir en litt mindre trygg hund enn han hadde behøvd å være på grunn av nå flere tilknytningsbrudd? Først fra oppdretter/mor og så fra farmenfolka. Tilknytningsbrudd er potensielt skadelig både for mennesker og sosiale dyr. Og poenget mitt er at det en unødvendig. De trenger ikke å ha en gårdshund, serien er helt ok uten. Jeg er forsåvidt enig i at de ikke trenger en gårdshund og at tilknytningsbrudd kan gjøre den engstelig . Jeg regner allikevel med at Ivars oppdrettere vet hva de driver med og at han får det bra. At det skal være lagt opp til at deltakerne skal adoptere ble bare så dumt, men ja da får de heller droppe gårdshund. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 17. februar 2024 #1435 Del Skrevet 17. februar 2024 Galen King skrev (1 time siden): Den tvekampen i tønnesjakk mellom Cristian og Bahare var ganske chill å se på. Håper det blir mer tønnesjakk fremover. Ble jo nokså jevnt, men Bahare vant sikkert fordi hun virker ganske smartere enn Cristian. Hun lå best an stort sett. Så da har hun en seier å være stolt av. Blir spennende og se hvordan Christian klarer seg på torpet og hvem han velger til førstekjempe nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 17. februar 2024 #1436 Del Skrevet 17. februar 2024 Spitzy skrev (1 minutt siden): Ja, hva innebærer det? Igjen , er det bare muskelkraft som gjelder? Ikke meg du spør, men nå er det jo sånn at Unni selv har spilt opp til dette inntrykket av at hun sniker seg litt unna. Sittet på benken og røykt, sittet på storbondeloftet og nippet til likør og lest bok, kost seg i rollen som diva og dronning. Jeg tror at hun egentlig kjenner veldig på de fysiske begrensningene sine, men synes det er kjipt, og velger divarollen i stedet, siden den er kulere. Dette har de andre fyret opp under, kaller henne dronning og ler. De kunne sagt fra til henne tidligere slik at hun slapp å få det i fleisen på et av de siste tingene. Begge parter kunne vært mer tydelige rundt dette temaet. 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 17. februar 2024 #1437 Del Skrevet 17. februar 2024 Boetica skrev (52 minutter siden): Ikke meg du spør, men nå er det jo sånn at Unni selv har spilt opp til dette inntrykket av at hun sniker seg litt unna. Sittet på benken og røykt, sittet på storbondeloftet og nippet til likør og lest bok, kost seg i rollen som diva og dronning. Jeg tror at hun egentlig kjenner veldig på de fysiske begrensningene sine, men synes det er kjipt, og velger divarollen i stedet, siden den er kulere. Dette har de andre fyret opp under, kaller henne dronning og ler. De kunne sagt fra til henne tidligere slik at hun slapp å få det i fleisen på et av de siste tingene. Begge parter kunne vært mer tydelige rundt dette temaet. I tillegg til at det ikke er blitt vist at hun står på kjøkkenet og lager mat etter at Anne Kat dro (utenom til ukesoppdrag). Jeg gjorde mine tanker under hente-øvelsen nå. At hun kanskje ikke har så enorm selvtillit utenfor komfortsonen,og i tillegg som du sier de fysiske begrensningene,og dermed unngår det i stedet for å innrømme det. Da hun mestra den hesten, etter det hun selv sa i sync før øvelsen, du så hvordan hun strålte. Skulle ønske de andre hadde sagt fra før både så de hadde skjønt mer av begrensningene hennes OG så hun kanskje hadde greid å utfordre seg mer innenfor de begrensingene og fått ny mestring. Hun har egenansvar altså,for Gud skyld. Var bare en liten aha-opplevelse på at selvtillit er relativt, og tror du Boecita har rett i mye der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 17. februar 2024 #1438 Del Skrevet 17. februar 2024 Krokenguri skrev (12 timer siden): Har du noen favoritt blant de siste 3 finalistene? Hvilke oppgaver tror du de får? Jeg syntws alle 3 er verdige vinnere. Men jeg velger å heie på Bjørg, fordi det ikke er ofte en dame som kommer seirende ut av det. Også må jeg jo velge en, ellers blir jo finalen litt kjedelig. Hvor mange konkuranser det før siste og selveste finale runden? Gjetter på snekkring , et eller annet med båt og evnt smiing Jeg heiet på Sondre, men nå håper jeg på Bjørg. Fordi hun har et nydelig vesen, hun har gjort sitt for å få ukesoppdragene i land og som du skriver at det ikke er så ofte kvinner går seirende ut det. Når det er sagt har jeg ingenting å utsette på Sondre og Sander heller. Flotte og arbeidsomme fyrer som absolutt er verdige seieren. Så uansett hvem som vinner av de tre så er det helt fint. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 17. februar 2024 #1439 Del Skrevet 17. februar 2024 K_mb skrev (1 minutt siden): Jeg heiet på Sondre, men nå håper jeg på Bjørg. Fordi hun har et nydelig vesen, hun har gjort sitt for å få ukesoppdragene i land og som du skriver at det ikke er så ofte kvinner går seirende ut det. Når det er sagt har jeg ingenting å utsette på Sondre og Sander heller. Flotte og arbeidsomme fyrer som absolutt er verdige seieren. Så uansett hvem som vinner av de tre så er det helt fint. Veldig verdige finalister i år. Og fint at de er ulike. Heier også på Bjørg, har fått så sansen for henne. Hel ved på alle måter. Både hun og søsteren framstår så genuine. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 17. februar 2024 #1440 Del Skrevet 17. februar 2024 Ninaen skrev (32 minutter siden): I tillegg til at det ikke er blitt vist at hun står på kjøkkenet og lager mat etter at Anne Kat dro (utenom til ukesoppdrag Dette har jeg også merket meg. Ikke EN gang er hun filmet mens hun lager mat. Dette er helt bevisst fra tv2 som vil røre mest mulig i gryta. De gangene hun har blitt tvunget utenfor komfortsonen har hun formelig grøsset - f.eks. reaksjonen når det gikk opp for henne at hun måtte ut i hinderløype. Når hun da får det til, er hun så søt! 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå