Krokenguri Skrevet 15. februar 2024 #1361 Del Skrevet 15. februar 2024 RC skrev (8 timer siden): Synes det var helt supert at underdogen Sander vant matlagingskonkurransen! En fyr som har imponert stort hele veien. Dessuten rimelig spesielt hele greia med kjæresten til Emilie og kokken... Men er det bare jeg som synes det er litt rart at ikke matlagingskonkurransene på Farmen er anonyme, altså at kokken smaker på maten til slutt uten å vite hvem som har laget hva? Ser bare for meg at det kan være vanskelig å være 100 % objektiv for kokken/dommeren når man vet hvem som har laget de ulike rettene. Spesielt i kjendisversjonen av Farmen, når alle kjenner litt til alle. Nei, når du er profesjonell så er ikke det veldig vanskelig. Bare amatører som syntes sånt er et problem. Emilie hadde to feil, sander hadde en halv feil. Unni hadde iallefall to feil og cato hadde en feil. Og da blir det naturligvis sander som vinner. Samt det ble sagt at egget kom til å bli vektlagt om det ble jevnt 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 15. februar 2024 #1362 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) loffen skrev (11 timer siden): Sander sitt egg var perfekt bløtkokt. Emilie (og heller ingen andre) sitt hadde ikke rennende plomme. Så enkelt, likevel så vanskelig. Nettopp! Såvidt jeg husker det så hadde alle fire laget helt greie brød, og kun Sander hadde fått til å lage bløtkokt egg. Da er det helt fair at han vinner! Selvfølgelig veldig på flaks, men det var jo også kun flaks som sendte en del av de videre til matlagingskonkurransen i utgangspunktet. Endret 15. februar 2024 av 5by5 Erstattet ordet semifinale med matlagingskonkurranse, siden dette ikke var semi’en 😅 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 15. februar 2024 #1363 Del Skrevet 15. februar 2024 Greit nok at Sander vant, jeg heier på ham og synes absolutt han har fortjent den semifinaleplassen, selv om jeg stusser litt på kåringen av best frokost. Men er det bare meg som reagerer på nivået på gårdskonkurransene hittil i år? Hinderløype uten å måtte forsere hindrene for å vinne, og kokkekonkurranse med frokost/ egg og brød som utgangspunkt? Tidligere har det alltid vært skikkelig matlaging i denne delen av konkurransen, typisk to-retters middag med dessert, separering av melk, stapping av pølser og andre litt mer krevende elementer. En slik oppgave vil jo faktisk få frem de som er best på matlaging, mens en plankeoppgave som den igår blir mer flaks/ uflaks preget. Samme med hinderløypa, når en av vinnerne svømte i bedagelig tempo FORBI løypa, da mister jo konkurransene litt betydning spør du meg. Får håpe semifinaleoppgavene blir litt mer skikkelig, nå er jeg lei av plankekjøring og puseoppgaver😅 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 15. februar 2024 #1364 Del Skrevet 15. februar 2024 1 minutt siden, Blekkulfina said: Greit nok at Sander vant, jeg heier på ham og synes absolutt han har fortjent den semifinaleplassen, selv om jeg stusser litt på kåringen av best frokost. Men er det bare meg som reagerer på nivået på gårdskonkurransene hittil i år? Hinderløype uten å måtte forsere hindrene for å vinne, og kokkekonkurranse med frokost/ egg og brød som utgangspunkt? Tidligere har det alltid vært skikkelig matlaging i denne delen av konkurransen, typisk to-retters middag med dessert, separering av melk, stapping av pølser og andre litt mer krevende elementer. En slik oppgave vil jo faktisk få frem de som er best på matlaging, mens en plankeoppgave som den igår blir mer flaks/ uflaks preget. Samme med hinderløypa, når en av vinnerne svømte i bedagelig tempo FORBI løypa, da mister jo konkurransene litt betydning spør du meg. Får håpe semifinaleoppgavene blir litt mer skikkelig, nå er jeg lei av plankekjøring og puseoppgaver😅 Nå får jeg sikkert mange mot meg igjen, men jeg tror alle oppgavene så langt har vært tilpasset Cato. Ja, han hadde hjelper i matlagingskonkurransen, men det tror jeg er grunnen. Nå kan semi og finale gå som "normalt". Vil tro det blir smia i semien, som alltid. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 15. februar 2024 #1365 Del Skrevet 15. februar 2024 Blekkulfina skrev (6 minutter siden): Greit nok at Sander vant, jeg heier på ham og synes absolutt han har fortjent den semifinaleplassen, selv om jeg stusser litt på kåringen av best frokost. Men er det bare meg som reagerer på nivået på gårdskonkurransene hittil i år? Hinderløype uten å måtte forsere hindrene for å vinne, og kokkekonkurranse med frokost/ egg og brød som utgangspunkt? Tidligere har det alltid vært skikkelig matlaging i denne delen av konkurransen, typisk to-retters middag med dessert, separering av melk, stapping av pølser og andre litt mer krevende elementer. En slik oppgave vil jo faktisk få frem de som er best på matlaging, mens en plankeoppgave som den igår blir mer flaks/ uflaks preget. Samme med hinderløypa, når en av vinnerne svømte i bedagelig tempo FORBI løypa, da mister jo konkurransene litt betydning spør du meg. Får håpe semifinaleoppgavene blir litt mer skikkelig, nå er jeg lei av plankekjøring og puseoppgaver😅 Ang kokke konkuransen, tenkte jeg faktisk at det kom til å stå mellom sander og emilie. Før oppgaven ble gitt, tenkte jeg det skulle stå mellom unni og Emilie. Men underveis, så var det ikke vanskelig å se at unni ikke kom til å klare det, fordi hun så rett og slett mer optatt ut av vin og røyk. Hun Hadde 0 fokus på oppgaven. Og da går det fort galt. Men ut fra det kokken sa, tror jeg det sto mellom cato og sander. Pga Emilie røyk på saltet. Det kan man ikke komme utenom. En avgjørelse hun tok i siste liten og veldig kjapt. Hun burde også vite at å ikke kjøle ned egget godt nok, så koker det i ettertid og blir raskt mer enn bløtkokt. Så hun burde ha kokt egget litt mindre pga ventetid før smaking, eller kjølt det mer ned. Men hun surret bort tiden her på et vis. Så tror det var der hun bommet fulstendig. Cato sitt egg var ikke bløtkokt, sander sitt var på grensen underkokt, men iallefall bløtkokt. Så når jeg så hans rett, så var jeg litt usikker på om det holdt pga hans enkelhet. Men enkelt er ofte det beste, og det han gadde satt sammen på talerkenen, var fint anrettet og gode smaker sammen. Litt tapas aktig frokost. Hadde emilie droppet saltet hadde det nok stått mellom henne og sander vil jeg tro. Dette kan skje den beste. Emilie har sagt hun har et stort konkurranse instinkt, så selvsagt ser hun seg selv som en stor konkurent iht de andre. Og da spesielt iht matlaging som hun lever av. Dette ble selvsagt et stort fall for henne, å tape mot en som ikke kan å lage mat. Jeg tror de fleste hadde kjent litt ekstra på det. Men man kan lage god mat uten kunnskaper om man er flink til å følge instruks og smake seg frem. Så syntes sander skal ta denne seieren til seg, og inse at han er flinkere til mye mer enn han tror, bare han prøver. Det er forskjell på å ikke ha prøvd noe før, og mestre noe du ikke kan. Jeg er enig med dommeren her, og at sander underdogen vant denne konkurransen. Har veldig sympati med emilie, som fikk denne rett i magen. Gode kokker gjør også feil. Og her ble det litt for mange småfeil iht å komme rett til tops. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 15. februar 2024 #1366 Del Skrevet 15. februar 2024 Grüner skrev (1 time siden): Jeg synes den «debatten» om stakkars Ivar og at Bahare burde få adoptere han blir for dum. Farmen er et realityprogram med castete deltakere men også castete dyr, som utenfor den konstruerte Farmen-gården tilhører noen andre, noe enkelte her inne ikke later til å forstå. Vi vet vel alle at dyra er eid av noen. At det reageres på vegne av er dyr er veldig positivt. Hunder knytter sterke bånd til mennesker og jeg hadde vondt av Ivar. Det kan du synes er så dumt du bare vil. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 15. februar 2024 #1367 Del Skrevet 15. februar 2024 Cid skrev (2 timer siden): Men når de knytter så sterke bånd til en annen så kunne eierne lagt opp til at den kan adopteres? Har bahare sagt at hun vil adoptere den? En ting er og bli glad i en hund inne på en gård, men og skaffe seg en valp er ganske mye jobb og ansvar. Kjenner ikke godt nok til henne og hennes livsstil til og vite om en valp hadde passet i hennes hverdag ,men.. i tillegg tilhører jo valpen noen andre, det kan vel være at eieren også har knyttet bånd? Hva hvis valpen knyttet sterke bånd til 3 deltakere, skulle det vært lagt opp til at de adopterte på deling? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 15. februar 2024 #1368 Del Skrevet 15. februar 2024 Mollebolle skrev (1 time siden): Nå får jeg sikkert mange mot meg igjen, men jeg tror alle oppgavene så langt har vært tilpasset Cato. Ja, han hadde hjelper i matlagingskonkurransen, men det tror jeg er grunnen. Nå kan semi og finale gå som "normalt". Vil tro det blir smia i semien, som alltid. Har tenkt litt på hvordan de skulle løse smia om han fortsatt var med 😳 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. februar 2024 #1369 Del Skrevet 15. februar 2024 Tidenes rareste gårdskonkurranse altså!! Dette med å slå blinkene i planke... det kan da umulig være så vanskelig!? Jeg har forsøkt med ark, og det er jo vitterlig ikke så vanskelig å forstå hvor blinkene havner. At Björg vinner denne med 2 poeng er ufattelig. Må jo være nerver og situasjonen som slår inn... Men moro at hun gikk videre da, jeg liker henne. Frakte vann med hest. Også kjemperart. Skjønner ikke hva som gjorde at Sondre vant med så mye...!? Så jo ut som hestekjøringen gikk helt likt for alle sammen. Men vel fortjent semiplass, liker Sondre. Matlagingskonkurranse. Trodde først det var tull da de fikk presentert oppgaven. Frokostfat!? Hvor er melkeseparering, fylling av pølse eller noe annet litt utfordrende da. Cato hadde jo en hjelper han kunne befale rundt, så ikke godt argument at det måtte tilrettelegges for handicap. Og at Sander vant var helt SJOKK 😱 Han hadde jo snakket seg greit ned da, men uansett så forventet (og ville) jeg at Emilie skulle vinne. Hennes tallerken både så og hørte absolutt best ut. Dorthe og kokken sa de hadde spist opp alt til vinneren, og hadde aldri trodd at det var Sanders. Brødet han lagde så ikke bra ut under stekingen der. Greit, han skal få for at han klarte å lage et bløtkokt egg, men nå var jo ikke det HELE oppgaven da, så rart at det skulle telles så mye som det tydeligvis gjorde. Mistenker at de andre gjorde den typiske feilen å ikke nedkjøle det etter koking... at det gikk noen minutter fra de tok det opp, dandere tallerken osv. I mens "koker" egget videre innvendig. De burde lagd det i litt vann rett etter koking, for å få samme resultat ved bedømmingen som de jo testet selv etter koking. Men - for all del, jeg liker Sander skikkelig godt, så flott at han er med i semien. Da står vi med tre stk i semien som absolutt er verdige vinnere alle sammen! (bare litt skuffa enda, ettersom jeg ville Emilie skulle vinne alt). Blir spennende semi- og finale. Blir jo garantert smia, så litt synd at Emilie ikke kunne få briljere der. Tror aldri det har skjedd at en jente har gjort det i semien, så kjedelig ja. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 15. februar 2024 #1370 Del Skrevet 15. februar 2024 Her kan dere høre Bahare snakke om Ivar: Mikkel Niva / Bahare Viken / Jonas Kinge Bergland - Lørdagsrådet - NRK Radio 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 15. februar 2024 #1371 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) Grüner skrev (2 timer siden): Jeg synes den «debatten» om stakkars Ivar og at Bahare burde få adoptere han blir for dum. Farmen er et realityprogram med castete deltakere men også castete dyr, som utenfor den konstruerte Farmen-gården tilhører noen andre, noe enkelte her inne ikke later til å forstå. Jeg vet da det! Er ikke helt idiot heller da… Men det må da være lov å syns det var hjerteskjærende å se på likevel? Enkelte av oss har et hjerte, skjønner du og båndet Ivar og Bahare fikk var så fint å se på. Selv om gården er konstruert og både dyrene og deltakerne castet. Ivar har det helt sikkert kjempefin hos eieren sin, men var vondt å se på at han ikke ville dra likevel. Syns jeg. Endret 15. februar 2024 av jukkapalme 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 15. februar 2024 #1372 Del Skrevet 15. februar 2024 Mollebolle skrev (1 time siden): Nå får jeg sikkert mange mot meg igjen, men jeg tror alle oppgavene så langt har vært tilpasset Cato. Ja, han hadde hjelper i matlagingskonkurransen, men det tror jeg er grunnen. Nå kan semi og finale gå som "normalt". Vil tro det blir smia i semien, som alltid. Hæ? Hvordan var hestesko-kast tilpasset Cato? Hvordan var presisjonsoppgaven tilpasset Cato? Hvordan var hestekjøring med frakt av vann tilpasset Cato? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 15. februar 2024 #1373 Del Skrevet 15. februar 2024 5by5 skrev (4 minutter siden): Hæ? Hvordan var hestesko-kast tilpasset Cato? Hvordan var presisjonsoppgaven tilpasset Cato? Hvordan var hestekjøring med frakt av vann tilpasset Cato? Cato satt oppå hesten i stedet for i vogna, men jeg tror ikke det var noen fordel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 15. februar 2024 #1374 Del Skrevet 15. februar 2024 Amatariel skrev (21 minutter siden): Tidenes rareste gårdskonkurranse altså!! Dette med å slå blinkene i planke... det kan da umulig være så vanskelig!? Jeg har forsøkt med ark, og det er jo vitterlig ikke så vanskelig å forstå hvor blinkene havner. At Björg vinner denne med 2 poeng er ufattelig. Må jo være nerver og situasjonen som slår inn... Men moro at hun gikk videre da, jeg liker henne. Frakte vann med hest. Også kjemperart. Skjønner ikke hva som gjorde at Sondre vant med så mye...!? Så jo ut som hestekjøringen gikk helt likt for alle sammen. Men vel fortjent semiplass, liker Sondre. Matlagingskonkurranse. Trodde først det var tull da de fikk presentert oppgaven. Frokostfat!? Hvor er melkeseparering, fylling av pølse eller noe annet litt utfordrende da. Cato hadde jo en hjelper han kunne befale rundt, så ikke godt argument at det måtte tilrettelegges for handicap. Og at Sander vant var helt SJOKK 😱 Han hadde jo snakket seg greit ned da, men uansett så forventet (og ville) jeg at Emilie skulle vinne. Hennes tallerken både så og hørte absolutt best ut. Dorthe og kokken sa de hadde spist opp alt til vinneren, og hadde aldri trodd at det var Sanders. Brødet han lagde så ikke bra ut under stekingen der. Greit, han skal få for at han klarte å lage et bløtkokt egg, men nå var jo ikke det HELE oppgaven da, så rart at det skulle telles så mye som det tydeligvis gjorde. Mistenker at de andre gjorde den typiske feilen å ikke nedkjøle det etter koking... at det gikk noen minutter fra de tok det opp, dandere tallerken osv. I mens "koker" egget videre innvendig. De burde lagd det i litt vann rett etter koking, for å få samme resultat ved bedømmingen som de jo testet selv etter koking. Men - for all del, jeg liker Sander skikkelig godt, så flott at han er med i semien. Da står vi med tre stk i semien som absolutt er verdige vinnere alle sammen! (bare litt skuffa enda, ettersom jeg ville Emilie skulle vinne alt). Blir spennende semi- og finale. Blir jo garantert smia, så litt synd at Emilie ikke kunne få briljere der. Tror aldri det har skjedd at en jente har gjort det i semien, så kjedelig ja. Det med egget ble sagt kom til å bli vekt lagt om det var likt. Sondre gjorde akkurat det jeg tenkte var lurt. Starte med litt mindre i bøtta. For da er det større sjanse for at det som spruter opp faller ned i bøtta igjen og får mindre bølger med mindre vann. I tillegg kjørte han inn på jordet på et annet sted. Og fikk sikkert også da litt annen sving og kortere vei inn mellom stolpene. Jordet vsr også stedet man mister mest vann, pga ujevnt lag. Sondre hadde nok bedre tanke rundt ruter å velge, siden han har brukt hesten mest. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 15. februar 2024 #1375 Del Skrevet 15. februar 2024 Mollebolle skrev (1 time siden): Nå får jeg sikkert mange mot meg igjen, men jeg tror alle oppgavene så langt har vært tilpasset Cato. Ja, han hadde hjelper i matlagingskonkurransen, men det tror jeg er grunnen. Nå kan semi og finale gå som "normalt". Vil tro det blir smia i semien, som alltid. 5by5 skrev (15 minutter siden): Hæ? Hvordan var hestesko-kast tilpasset Cato? Hvordan var presisjonsoppgaven tilpasset Cato? Hvordan var hestekjøring med frakt av vann tilpasset Cato? Eller mente du at hele grunnen til at de har fått slike «enkle, kjønnsnøytrale» flakse-konkurranser er fordi Cato er med? Isåfall tror jeg det er vel så mye tilpasset Unni 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 15. februar 2024 #1376 Del Skrevet 15. februar 2024 Cid skrev (På 13.2.2024 den 8.34): Jeg tror ikke at han mente å være ufin eller herskete, jeg synes folk overdriver med dette. Jeg synes at både Cato og Emilie har gjort gode figurer inne på gården og de virker begge som sterke og gode folk 👏🏻 Det vet jeg . Han mente det ikke med overlegg. Men like fullt hadde det kostet nada og spart seg for den kommentaren. Han viste både mangel på selvinnsikt , overblikk over helheten og respekt for at andre faktisk kan ta valg HAN ikke er enig i ... Han er jo en av de første til å ønske seier samt tenke taktikk for hvordan han selv skal prestere . Dersom andre gjør det- not so much 😅 Han har også levd såpass lenge til at han bør se perspektiv bedre. Jeg synes det er gjennomgående med ham, at han ikke ytrer seg spesielt mot mannfolk eller voksne kvinner . ( over 40 ) Men innsatsen hans har vært god. Men ingen gentle man, - og mye ego. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojojo1988 Skrevet 15. februar 2024 #1377 Del Skrevet 15. februar 2024 15 minutter siden, Grüner said: Cato satt oppå hesten i stedet for i vogna, men jeg tror ikke det var noen fordel. Er nok heller en fordel å ha mest mulig vekt på vogna ja, vil tro det rister litt mindre da. Sondre vant fordi han valgte den beste ruta gjennom løypa, i tillegg så det ut som han hadde det roligste tempoet gjennom den mest humpete delen av løypa. Veldig fortjent seier til Sondre. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 15. februar 2024 #1378 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) jojojo1988 skrev (52 minutter siden): Er nok heller en fordel å ha mest mulig vekt på vogna ja, vil tro det rister litt mindre da. Sondre vant fordi han valgte den beste ruta gjennom løypa, i tillegg så det ut som han hadde det roligste tempoet gjennom den mest humpete delen av løypa. Veldig fortjent seier til Sondre. Samt han fyllte ikke bøttene fulle. Det var nok lurt ifht spill av mengde og bevegelse. En verdig finalist uansett. Min oppsummering før helgen : Unni kan dra hjem og ta livet med ro . Emilie : du trenger ikke være flink pike - du er nok i deg selv. Cato : bra innsats,- men se utenfor deg selv. ❤ Av de som står igjen,så er det hipp som happ..De har gjort en innsats på hver sin måte uten drama. Jeg synes det er rart at både Emilie og Unni ikke klarte å bløtkoke egget...med sin kompetanse. Det var jo det som var hovedoppgaven . Men lett å se utenfra. You had to be there 🙃🧘♀️😄 Endret 15. februar 2024 av Havspeil 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #1379 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) Ctrl skrev (På 1.1.2024 den 16.47): Ellers tror jeg dette blir en snill sesong der alle skal være på lag med hverandre, og man skal bare kooose seg. Håper jeg tar feil. Jeg skal faktisk benytte anledningen til å motsi meg selv. 🥸 Jeg etterlyste drama før sesongen. Mens nå kan etterpåklokskapen få overta. Sesongen bydde opp med Cristian, Anne-Kat og Unni som dramaskapere på gården. Akkurat det som skal til for å unngå en "kooosesesong". Ser også flere i tråden skriver at vi må ha folk som Cristian og Unni for å få litt liv og røre. Mulig jeg har blitt rammet av en tidlig omvendt 40-årskrise iløpet av årets to første måneder, men en Cristian og en Unni har blitt uønsket for min del. Jeg vil heller se Emilie lykkes i den ukjente smia enn å se Unni dra seg i senga. Jeg vil heller se Bahare kose med Ivar enn Unni sitte på benken og røyke. Jeg vil heller se Egil ta seg en trall enn å se Cristian herske over Bahare. Jeg vil heller se Sander rive opp en tørr vits i sync enn å se Anne Kats raseriutbrudd. Jeg vil heller se Sondre og Cato jobbe med en silo enn å se Unni sluntre unna oppvasken. Jeg vil heller høre Bjørgs innholdsrike livshistorie enn å oppleve Cristians manglende livserfaring. Jeg vil heller se Emma bedrive vedhogst i skogen for første gang, enn å se henne råtne på kjøkkenet med en muggen Unni. Jeg vil heller ha smil, kos, latter og trall foran divanykker, hersketeknikker, surhet og ufinhet. Jeg vil heller lese om Emilies livsvei, om Catos fjellvandringer, om Bahares inntog i offentligheten, om Sondres karriere, om Emmas oppvekst og om Sanders utallige sprell enn om Anne Kats livsfall, Cristians operasjoner, Unnis forsvarstaler for sin egen latskap osv i mediene. Jeg vil ha mer av Emilie, Bahare, Emma, Egil, Sander, Sondre, Bjørg og Cato, og mindre av Anne Kat, Cristian og Unni. Førstnevnte gruppe byr på feelgood og kan inspirere og underholde. Det betyr ikke at det ikke kan skje gnisninger her også. Det er Emilie og Cato et godt eksempel på. Sistnevnte gruppe byr bare på provokasjoner og irritasjon. Mulig sistnevnte gruppe skaper mer engasjement, men for min del er det ikke positivt. Jeg blir provosert og irritert med negativ fortegn. Jeg har mest lyst til å slå av, og aldri se på igjen. Det gir meg ingenting å se Unni dra seg i senga samtidig som hun hever seg over andre og hersker over gjengen som om at de var hennes undersotter. Ingenting. Det er ikke drama. Det er umoden og ufin idioti som ikke egentlig hører hjemme i en realitykonkurranse, og det har jeg sett meg stappmett på. Jeg skjønner at mange sikkert er uenig i dette, og holder fast i at Cristian og Unni fortsatt er nødvendig. Greit nok, hver sin smak. Min smak har iallfall endret seg. Skulle ønske Farmen ble litt mer konkurranse med fler prøvelser og mer jordnære mennesker enn å dyrke fram denne lavpanna rebelskheten som tidvis virker så arrangert og betalt at det er flaut, for det kan knapt kalles underholdning. Dagens rant, mot Farmen, Strix, TV2 og meg selv. 😎 Endret 15. februar 2024 av Ctrl 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 15. februar 2024 #1380 Del Skrevet 15. februar 2024 Ctrl skrev (3 minutter siden): Jeg skal faktisk benytte anledningen til å motsi meg selv. 🥸 Jeg etterlyste drama før sesongen. Mens nå kan etterpåklokskapen få overta. Sesongen bydde opp med Cristian, Anne-Kat og Unni som dramaskapere på gården. Akkurat det som skal til for å unngå en "kooosesesong". Ser også flere i tråden skriver at vi må ha folk som Cristian og Unni for å få litt liv og røre. Mulig jeg har blitt rammet av en tidlig omvendt 40-årskrise iløpet av årets to første måneder, men en Cristian og en Unni har blitt "uønsket" for min del. Jeg vil heller se Emilie lykkes i den ukjente smia enn å se Unni dra seg i senga. Jeg vil heller se Bahare kose med Ivar enn Unni sitte på benken og røyke. Jeg vil heller se Egil ta seg en trall enn å se Cristian herske over Bahare. Jeg vil heller se Sander rive opp en tørr vits i sync enn å se Anne Kats raseriutbrudd. Jeg vil heller se Sondre og Cato jobbe med en silo enn å se Unni sluntre unna oppvasken. Jeg vil heller høre Bjørgs innholdsrike livshistorie enn å oppleve Cristians manglende livserfaring. Jeg vil heller se Emma bedrive vedhogst i skoen for første gang, enn å se henne råtne på kjøkkenet med en muggen Unni. Jeg vil heller ha smil, kos, latter og trall foran divanykker, hersketeknikker, surhet og ufinhet. Jeg vil heller lese om Emilies livsvei, om Catos fjellvandringer, om Bahares inntog i offentligheten, om Sondres karriere, om Emmas oppvekst og om Sanders utallige sprell enn om Anne Kats livsfall, Cristians operasjoner, Unnis forsvarstaler for sin egen latskap osv i mediene. Jeg vil ha mer av Emilie, Bahare, Emma, Egil, Sander, Sondre, Bjørg og Cato, og mindre av Anne Kat, Cristian og Unni. Førstnevnte gruppe byr på feelgood og kan inspirere og underholde. Det betyr ikke at det ikke kan skje gnisninger her også. Sistnevnte gruppe byr bare på provokasjoner og irritasjon. Mulig sistnevnte gruppe skaper mer engasjement, men for min del er det ikke positivt. Jeg blir provosert og irritert med negativ fortegn. Jeg har mest lyst til å slå av, og aldri se på igjen. Det gir meg ingenting å se Unni dra seg i senga samtidig som hun hever seg over andre og hersker over gjengen som om at de var hennes undersotter. Ingenting. Det er ikke drama. Det er umoden og ufin idioti som ikke egentlig hører hjemme i en realitykonkurranse, og det har jeg sett meg stappmett på. Jeg skjønner at mange sikkert er uenig i dette, og holder fast i at Cristian og Unni fortsatt er nødvendig. Greit nok, hver sin smak. Min smak har iallfall endret seg. Skulle ønske Farmen ble litt mer konkurranse med fler prøvelser og mer jordnære mennesker enn å dyrke fram denne lavpanna rebelskheten som tidvis virker så arrangert og betalt at det er flaut, for det kan knapt kalles underholdning. Dagens rant, mot Farmen, Strix, TV2 og meg selv. 😎 Enig. Farmen burde bli mere back to basic- og mindre kontroverser. ❤ Når det er sagt,så er kontroversene speil . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå