jojojo1988 Skrevet 14. februar 2024 #1341 Del Skrevet 14. februar 2024 2 minutter siden, Blekkulfina said: Greit nok at Emilie sitt egg på tallerkenen var en tanke for lite bløtkokt (men helt i grenseland), egget hun viste på kamera underveis var perfekt bløtkokt, og tatt fra samme kjele vil jeg tro? Så litt uflaks der altså. Det er jo definitivt ikke bløtkokt! Kok et egg i 4-6 min, så har du et bløtkokt egg. Emilie sitt er sannsynligvis 7-8 min (såkalt smilende egg), litt avhengig av størrelse og temperatur på eggene. I tillegg burde hun ha lagt dem ligge i hvertfall ett minutt i kaldt vann etterpå. Hilsen erfaren eggekoker. 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 14. februar 2024 #1342 Del Skrevet 14. februar 2024 Kollontaj skrev (1 time siden): - Men jeg ble kontaktet av kjæresten til Emilie kort tid etter konkurransen og hadde dialog med ham om dette. (Alfsen til Dagbladet) https://www.dagbladet.no/kjendis/foltes-skikkelig-urettferdig/80976798 Du verden. Haha, urettferdig, faktisk! Er det virkelig mulig? Sander lagde bedre mat enn henne, sånn er det bare. Har ingenting å si at hun var "favoritt" til å vinne dette, flinkest og blablabla. For salt mat er ikke godt. Å mene at dette er urettferdig er akkurat like teit som at en travkusk med den beste hesten skulle sytet og klaget og kalt det urettferdig om hesten spratt opp i galopp og derfor ble slått av en annen hest med dårlige odds for å vinne. Kanskje en teit sammenlikning, men det var det eksemplet jeg kom på akkurat nå. Galopp i travløp er feil og det er også for mye salt i maten. Jeg syns det var sååå gøy at Sander vant matlagingskonkurransen! Kanskje han fikk litt mestringsfølelse og vil lage mer mat nå. Digga at han slo Emilie, jeg var ganske så lei av henne nå. 3 av mine favoritter er i semifinalen, utrolig gøy. Håper Sondre drar i land seieren! Ang stemmen til Björg, jeg tviler veldig sterkt på at hun gjør om stemmen sin. At Linni gjør det er det vel liten tvil om, men Björg virker ikke som den typen. Syns hun er herlig jeg og jeg digger den latteren hennes, den er noe av det morsomste jeg har hørt Og Unni da, mye kan sies om henne, men jeg har ledd masse av henne og årets farmen hadde vært dritkjedelig uten henne. Hadde det vært 10 skinnhellige flink pike-Emilier der hadde i hvert fall ikke jeg giddet og sett på. Litt ekkelt at Unni sto og røyka mens hun lagde mat da. Men artig dame, det er hun. Var hjerteskjærende å se at Ivar ikke ville dra idag, åååh 💔 Mener å ha lest et sted at Bahare ville kjøpe ham, håper hun får det eller har gjort det allerede. De ble jo så knyttet til hverandre. 27 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojojo1988 Skrevet 14. februar 2024 #1343 Del Skrevet 14. februar 2024 3 minutter siden, Ctrl said: Han sa litt salt på TV Litt voldsomt sa han. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaY Skrevet 14. februar 2024 #1344 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (28 minutter siden): Spesielt at kjæresten til Emilie tok kontakt med Ole Martin om dømmingen. Men kanskje han opplevde at Emilie var "utrøstelig", og trengte en mer utfyllende begrunnelse. Slik jeg leser det var henvendelsen fra kjæresten vennskapelig og godhjertet, og ikke for å klage. Så Dagbladet blåser nok opp saken mer enn nødvendig. Og det er så typisk Dagbladet som du kan få det. Utover det synes jeg Ole Martin er streng rundt de saltkorne. At maten til Emilie var "uspiselig" nekter jeg simpelthen å tro. At den var litt salt og at saltkorne knaste litt, sikkert, men uspiselig? Det tror jeg faktisk ikke på. Isåfall har han en svært sensitiv gane, og det blir veldig subjektivt. Det virker som om at Emilie måtte prestere på et høyere nivå enn resten fordi hun nettopp har kokkeferdigheter. Ole Martin skulle bedømme basert på kjøkkenferdigheter, tilbredning, smak og andre kriteriene som var satt. Jeg har heller ingen tro på at Ole Martin bedømte kjøkkenferdighetene og tilbredningen til Sander som bedre enn Emilie. Sander stod tross alt og skålet med øl, fjaset og tullet med deigen, mens Emilie var "profesjonell". Men dette hadde visst ingen betydning når det gjaldt. Greit nok at Emilie ikke fikk egget klink bløtkokt, men det var i grenseland. Sander derimot så nesten ut til å servere et underkokt egg, siden eggehviten rydde i staver når egget ble åpnet. Så hvem er mest i grenseland egentlig? Og tilbehøret til Sander var av ymse sort, helt ned på amatørnivå. For ikke snakk om nivåforskjell på brødene, selv om Sander sikkert fikk til bra smak han også. For all del, jeg har ingen problemer med at Emilie ryker. Men jeg synes Ole Martin var streng mot henne, og jeg forstår skuffelsen hennes. Sander har fått mange tvil tilgode for å vinne, mens Emilie fikk det motsatte. Slikt kan føles urettferdig, og det går det an å respektere uten å hakke på henne for å føle det. Litt déjà vu over diskusjonen. Tror noe lignende skjedde i fjor. Da ble en/ei med kokkeferdigheter "dømt bort" til fordel for en stor underdog, og den avgjørelsen var minst like kontroversiell. Sander hadde skrellet av skallet på egget før servering, og det hadde jo vært umulig dersom eggehviten var så bløt som du mener den var. Synes det er bra at dommeren ikke lar seg påvirke av hvor mye matlaging den enkelte har drevet med tidligere. Alle 3 i finalen er for øvrig verdige vinnere. 34 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 14. februar 2024 #1345 Del Skrevet 14. februar 2024 jojojo1988 skrev (12 minutter siden): Det er jo definitivt ikke bløtkokt! Kok et egg i 4-6 min, så har du et bløtkokt egg. Emilie sitt er sannsynligvis 7-8 min (såkalt smilende egg), litt avhengig av størrelse og temperatur på eggene. I tillegg burde hun ha lagt dem ligge i hvertfall ett minutt i kaldt vann etterpå. Hilsen erfaren eggekoker. Ja Emilie sitt var smilende, men jeg vil si at Sander sitt egg var FOR bløtkokt, det skal vel være litt konsistens i plomma- ikke vandig saus? Ihverfall slik jeg foretrekker mitt bløtkokte😁 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. februar 2024 #1346 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Sander sitt egg var perfekt bløtkokt. Emilie (og heller ingen andre) sitt hadde ikke rennende plomme. Så enkelt, likevel så vanskelig. Endret 14. februar 2024 av loffen la til ett ord 26 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grorudpalmen Skrevet 14. februar 2024 #1347 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Det er så verdige semifinalister i år! Gledesprederne Bjørg og Sander og arbeidsjernet Sondre. For min del var det en lettelse at Emilie røk ut med all sin selvgode indignasjon - og så var det gøy å få beholde Unni såpass lenge. Deilig med litt rampete diva-underholdning! Men altså, hun har virkelig snodd seg unna de dølle og uglamorøse arbeidsoppgavene (som oppvasken). Skjønner de andres irritasjon. Endret 14. februar 2024 av Grorudpalmen 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 14. februar 2024 #1348 Del Skrevet 14. februar 2024 Synes det var helt supert at underdogen Sander vant matlagingskonkurransen! En fyr som har imponert stort hele veien. Dessuten rimelig spesielt hele greia med kjæresten til Emilie og kokken... Men er det bare jeg som synes det er litt rart at ikke matlagingskonkurransene på Farmen er anonyme, altså at kokken smaker på maten til slutt uten å vite hvem som har laget hva? Ser bare for meg at det kan være vanskelig å være 100 % objektiv for kokken/dommeren når man vet hvem som har laget de ulike rettene. Spesielt i kjendisversjonen av Farmen, når alle kjenner litt til alle. 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Rikke Skrevet 14. februar 2024 #1349 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Skjønner godt reaksjonen når det gjelder salt. Å avvenne seg fra oversalting (som de fleste bedriver), er en prosess. Men smaksopplevelsen er faktisk nøyaktig den samme etter tid, man slipper bare å kjøre i seg for mye salt som kan føre til hjerte- og karsykdommer. Og får man en godt saltet rett servert da, fremstår det nærmest som uspiselig… Forøvrig serverte Sander et hundre prosent perfekt bløtkokt egg. Dette var kanskje mitt kjedeligste bidrag på KG noensinne, beklager på forhånd 😅 Endret 15. februar 2024 av Ane Rikke Skriveleif 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. februar 2024 #1350 Del Skrevet 14. februar 2024 Igjen her har vi noe av det jeg ser hos Emilie som blir sært! Hun forventer altså at hun skal vinne for dette er hun faktisk best i, og så dreit hun seg ut , men forventer likevel å vinne? 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. februar 2024 #1351 Del Skrevet 14. februar 2024 Digger at Sander vant matlagingskonkurransen! Og elsker at Emilie ikke vant den. Tre av de beste står igjen til slutt! 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukonymAner Skrevet 15. februar 2024 #1352 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) Kollontaj skrev (2 timer siden): - Men jeg ble kontaktet av kjæresten til Emilie kort tid etter konkurransen og hadde dialog med ham om dette. (Alfsen til Dagbladet) https://www.dagbladet.no/kjendis/foltes-skikkelig-urettferdig/80976798 Du verden. Her har vi noen som ikke kan ha opplevd mye motgang i livet, jeezes... Morsomt at mateksperten og den selverklærte favoritten ryker på noe så enkelt som det å koke et egg, samt oversalting. Endret 15. februar 2024 av BrukonymAner 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 15. februar 2024 #1353 Del Skrevet 15. februar 2024 Jeg tror Ole Martin Alfsen vet hva han gjør. Punktum. Enn å ringe og klage på dommeren 😳 Jeg blir flau på deres vegne. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 15. februar 2024 #1354 Del Skrevet 15. februar 2024 5 hours ago, Grorudpalmen said: Det er så verdige semifinalister i år! Gledesprederne Bjørg og Sander og arbeidsjernet Sondre. For min del var det en lettelse at Emilie røk ut med all sin selvgode indignasjon - og så var det gøy å få beholde Unni såpass lenge. Deilig med litt rampete diva-underholdning! Men altså, hun har virkelig snodd seg unna de dølle og uglamorøse arbeidsoppgavene (som oppvasken). Skjønner de andres irritasjon. Helt enig! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 15. februar 2024 #1355 Del Skrevet 15. februar 2024 Fantastisk at Sander vant. Ole Martin var upartisk og objektiv i bedømmingen. Tipp topp! 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 15. februar 2024 #1356 Del Skrevet 15. februar 2024 Det spiller ingen rolle hva Ole Martin sa på tv om maten. For tv2 klipper det slik at spenningen blir der til vinneren blir annonsert. Om de hadde vist på tv at han sa "dette egget er ikke bløtkokt og med så mye salt et det uspiselig." Da hadde vi visst hvem som ikke vant ihvertfall. De lager tv med en konkurranse, da må det være spenning lengst mulig. Emilie er en luring, som liker å være best. Når hun ikke er det så takler hun det dårlig. Hun hadde to sjanser til å nå finalen før kokkeleringen hun og. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 15. februar 2024 #1357 Del Skrevet 15. februar 2024 BrukonymAner skrev (6 timer siden): Her har vi noen som ikke kan ha opplevd mye motgang i livet, jeezes... Morsomt at mateksperten og den selverklærte favoritten ryker på noe så enkelt som det å koke et egg, samt oversalting. Det henger ikke nødvendigvis sammen. Jeg har opplevd MYE motgang, og kjenner meg litt igjen i Emilie. Jeg er perfeksjonist til fingerspissene, stiller veldig høye krav til meg selv og blir veldig selvkritisk og lei meg om ting ikke blir som jeg ønsker. Det er nok et slags kontrollbehov og et sterkt ønske om å gjøre det bra nettopp pga all motgangen jeg ikke har hatt noen kontroll over. Når det er sagt, tenker jeg at det var HELT riktig at Sander vant konkurransen. Han var den eneste som hadde et bløtkokt egg, som faktisk var et krav. Synes også det hadde vært pinlig om mannen min ringte dommeren i ettertid, men mulig det ikke var så ille som det høres ut. Jeg er en av dem som ikke har vært kritisk til Emilies førstekjempevalg, og har alltid likt henne, men nå er jeg litt mettet. Blir litt vel mye flink pike, har mer enn nok av det selv. Hehe. Er derfor veldig fornøyd med finalistene som gjenstår. Heier litt ekstra på Sander. Synes han har gjort en god figur gjennom hele sesongen. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 15. februar 2024 #1358 Del Skrevet 15. februar 2024 jukkapalme skrev (8 timer siden): Haha, urettferdig, faktisk! Er det virkelig mulig? Sander lagde bedre mat enn henne, sånn er det bare. Har ingenting å si at hun var "favoritt" til å vinne dette, flinkest og blablabla. For salt mat er ikke godt. Å mene at dette er urettferdig er akkurat like teit som at en travkusk med den beste hesten skulle sytet og klaget og kalt det urettferdig om hesten spratt opp i galopp og derfor ble slått av en annen hest med dårlige odds for å vinne. Kanskje en teit sammenlikning, men det var det eksemplet jeg kom på akkurat nå. Galopp i travløp er feil og det er også for mye salt i maten. Jeg syns det var sååå gøy at Sander vant matlagingskonkurransen! Kanskje han fikk litt mestringsfølelse og vil lage mer mat nå. Digga at han slo Emilie, jeg var ganske så lei av henne nå. 3 av mine favoritter er i semifinalen, utrolig gøy. Håper Sondre drar i land seieren! Ang stemmen til Björg, jeg tviler veldig sterkt på at hun gjør om stemmen sin. At Linni gjør det er det vel liten tvil om, men Björg virker ikke som den typen. Syns hun er herlig jeg og jeg digger den latteren hennes, den er noe av det morsomste jeg har hørt Og Unni da, mye kan sies om henne, men jeg har ledd masse av henne og årets farmen hadde vært dritkjedelig uten henne. Hadde det vært 10 skinnhellige flink pike-Emilier der hadde i hvert fall ikke jeg giddet og sett på. Litt ekkelt at Unni sto og røyka mens hun lagde mat da. Men artig dame, det er hun. Var hjerteskjærende å se at Ivar ikke ville dra idag, åååh 💔 Mener å ha lest et sted at Bahare ville kjøpe ham, håper hun får det eller har gjort det allerede. De ble jo så knyttet til hverandre. Jeg synes den «debatten» om stakkars Ivar og at Bahare burde få adoptere han blir for dum. Farmen er et realityprogram med castete deltakere men også castete dyr, som utenfor den konstruerte Farmen-gården tilhører noen andre, noe enkelte her inne ikke later til å forstå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 15. februar 2024 #1359 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) Grüner skrev (17 minutter siden): Jeg synes den «debatten» om stakkars Ivar og at Bahare burde få adoptere han blir for dum. Farmen er et realityprogram med castete deltakere men også castete dyr, som utenfor den konstruerte Farmen-gården tilhører noen andre, noe enkelte her inne ikke later til å forstå. Men når de knytter så sterke bånd til en annen så kunne eierne lagt opp til at den kan adopteres? Endret 15. februar 2024 av Cid 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 15. februar 2024 #1360 Del Skrevet 15. februar 2024 Cid skrev (17 minutter siden): Men når de knytter så sterke bånd til en annen så burde eierne legge opp til at den kan adopteres, ser ikke problemet. Bahare fikk tilbud om å overta hunden, så det er ingen grunn til å diskutere det videre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå