Krokenguri Skrevet 14. februar 2024 #1281 Del Skrevet 14. februar 2024 Skjønner virkelig ikke person klager her jeg. Alt i alt syntes jeg alle deltagerne har vært ganske kule på sin måte. Eneste christian jeg har hatt litt problemer med å svelge, fordi jeg tåler ikke personer med slik personlighet han har. Alikevel overasket han meg også positivt på mange måter, og tenker det finnes håp for han også. Jeg liker godt unni. Men jeg hadde nok klikket i vinkel på henne på et tidspunkt iht måten hun tar imot tilbakemeldinger på. Rett i motangrep. Fikk enda mer respekt for cato der han sier sitt iht unni, men også påpeker at hun faktisk er ufin mot bjørg når hun påpeker at hennes væremåte er falsk. Unni burde vært mer takknemlig ovenfor bjørg, slik hun har stått på for unni , under hele oppholdet. Eneste jeg ikke syntes fortjener noen finale plass, er unni. Men det var jo litt gøy at hun ikke måtte dra hjem etter hinderløypen da. Selv om jeg ikke helt syntes det var fortjent. Så jeg forstår godt at emilie ble skuffet, når hun kom tilbake. Alt i alt, en bra gjeng som har vært der i år, med svært forskjellige personligheter. Litt flinkis og litt røffe typer blandet. Litt overasket over at de røffe utenom unni forsvant av fri vilje. Og litt kjipt når anne kat dro hjem. Men skjønner henne også. Ikke godt å gå der å føle på utrygghet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. februar 2024 #1282 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (47 minutter siden): Farmen-gjengen raste ned i vekt på gården. https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/raste-ned-i-vekt-litt-vemmelig/16401591/ Unni gikk ned mest. Sondre fikk fysisk merke det. Sander tror han gikk opp. Cato gikk ned noe, men kjente på overbelastning i arma. Bjørg var fornøyd med nedgangen, og skulle ønske hun ble værende lenger. Emilie.... er ikke intervjuet, og er den eneste som ikke er med i artikkelen... Farmen Kjendis 2024 oppsummert. Unni er eneren, resten er slitere med mindre positive og negative ting, og Emilie er klippet bort. 🥴 Står jo ingenting i saken om at Emilie ikke er med, kan jo være at hun ikke har ønsket å si noe? Bahare var jo også del av finakeuka, heller ikke med i artikkelen. Blir litt vel spekulativt å si at tv2 har gjort det med overlegg synes jeg. synes eller artikkelen får fram viktige ting, kanskje særlig med Sondre og Unni. Det Sondre sier om hvor vanskelig det var å spise seg opp igjen når kroppen var vant til lite mat, at det krevde en hard innsats og var slitsomt for kroppen, viktig perspektiv som sjelden kommer fram mtp undervektige personer (av ulike årsaker) som ofte får «er jo bare å spise mer!» og hvilke hensyn man må ta. Og uavhengig av alt annet med Unni så elsker jeg at hun har den innstillinga til egen kropp, og også det med alder. Selv om overvekt er negativt for helsa er det også et punkt andre veien, særlig med alderen. For øvrig verdige personer i semifinalen! 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #1283 Del Skrevet 14. februar 2024 Ninaen skrev (1 minutt siden): Står jo ingenting i saken om at Emilie ikke er med, kan jo være at hun ikke har ønsket å si noe? Kan hende, men jeg synes artikkelen illustrerte produksjonen i årets sesong godt. Det var litt ironisk at Emilie ikke var nevnt et eneste sted i artikkelen. Utover det, mer Farmen Kjendis på TV2.no nå: https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/seerne-i-harnisk-urettferdig/16460231/ Seere reagerer på at Unni fikk "særbehandling" og jukset. Det var to muligheter å komme over elva, og det var hinderløype eller båt, der Unni fikk svømme over - noe som ikke var et alternativ og noe som aldri har blitt gjort før. Jeg forstår reaksjonene, men samtidig tenker jeg at Unnis svømming er greit når hinderløypa var delt i to med tid og kunnskap. Båten lå vel der mer som et hjelpemiddel hvis man kun gikk for kunnskap, uten at det direkte var et alternativ man måtte benytte seg av. Og med tanke på videre tilrettelegging rundt Cato og Unnis kreative "tjuvtriks" så er jeg spent på hvordan neste episode blir. Tror jeg må sette på nå! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. februar 2024 #1284 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (24 minutter siden): Kan hende, men jeg synes artikkelen illustrerte produksjonen i årets sesong godt. Det var litt ironisk at Emilie ikke var nevnt et eneste sted i artikkelen. Utover det, mer Farmen Kjendis på TV2.no nå: https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/seerne-i-harnisk-urettferdig/16460231/ Seere reagerer på at Unni fikk "særbehandling" og jukset. Det var to muligheter å komme over elva, og det var hinderløype eller båt, der Unni fikk svømme over - noe som ikke var et alternativ og noe som aldri har blitt gjort før. Jeg forstår reaksjonene, men samtidig tenker jeg at Unnis svømming er greit når hinderløypa var delt i to med tid og kunnskap. Båten lå vel der mer som et hjelpemiddel hvis man kun gikk for kunnskap, uten at det direkte var et alternativ man måtte benytte seg av. Og med tanke på videre tilrettelegging rundt Cato og Unnis kreative "tjuvtriks" så er jeg spent på hvordan neste episode blir. Tror jeg må sette på nå! Jeg tenker at hun burde brukt båten. Uansett så var det ingen fordel å svømme, ho brukte sikkert lengre tid på det enn å ro over. Og utfallet ville blitt det samme. Jeg syns det blir tydeligere og tydeligere at kjendisene er der for pengene og at alt er rigget til for å skape drama. Noen bare drar uten noen grunn foreksempel. Syns kvaliteten på episodene, både farmen og torpet er merkbart dårligere for hver sesong. Den ene sesongen av farmen var det kun alkohooooooooool som sto i hodet på folk omtrent. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 14. februar 2024 #1285 Del Skrevet 14. februar 2024 Bare tull med hinderløype når man ikke må over hindrene for å bestå!!🤯 Fikk helt fnatt da Unni gikk videre ved å svømme over i snegletempo, mens Bahare som trosset vannskrekken og forserte den på vanlig måte, røk ut. Gårsdagens opplegg ble verken fugl eller fisk, synes de må stramme inn reglene, eller eventuelt ha en mindre krevende hinderløype om ønsket er å få med «alle» videre uansett fysiske forutsetninger. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. februar 2024 #1286 Del Skrevet 14. februar 2024 En del folk med litt utfordringer denne sesongen gjør tydeligvis oppgavene en del annerledes... egentlig greit med litt variasjon og noe nytt, men samtidig føles det litt ugreit også. Veldig flaks den hestesko-kastingen. Cato burde jo vunnet der, og teit at Bahares kast hjalp Emilie. Sånn blir det jo med en slik oppgave... Jeg syns ikke løsningen med hinderløypen ble noe bra. Før var det jo alltid "gjør løypa så raskt som mulig" med slike strisekker. Uansett hvilke deltakere som var med. Etter hvert innførte de spørsmål og kunnskap inni løypa for å gi de mindre fysiske folka noe håp. Og dette var veldig greit. Syns de burde holdt på det! Feil svar burde gitt tillegg på løypetiden. Nå ble det bare surr!! Dele oppgaven opp slik i masse biter 🙄 Tilby en båt også, som forøvrig ingen brukte. Nei, dette var ikke bra. Og føles helt feil at Bahare røk på denne. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. februar 2024 #1287 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (1 time siden): Har vi sett samme program? Emilie sutret ikke over at Unni var videre. Emilie "sutret" over at Bahare var ute, og klarte ikke å være like varm i velkomsten ovenfor Unni - som jeg har oppgitt syv gode grunner for. Denne sutringen som du hevder er altså den manglende entusiasmen Emilie hadde ovenfor Unni, og det er utrolig rart at dere arresterer Emilie for det. At Unni fikk med seg denne manglende entusiasmen får så bare være, men Unni evner som vanlig ikke å forstå annet enn seg selv. Er det årets kjendis-farmen du ser? Sitat Emilie: Fy faen. Sorry, men det er helt utrolig. Altså jeg blir jo ekstremt sjokkert over å se det lyse, blonde håret til Unni vandre inn på gården. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Det irriterer meg. Men jaja. velkommen tilbake (mens hun himler med øynene, og legger hodet bakover). Sitat Unni: Det var ikke den største entusiasmen når jeg kom tilbake. Jævlig morsomt. Da blir jeg enda mer fandenivoldsk. Får enda mer lyst til å få en større triumf. Jeg er jo lagd litt sånn. Motstand gjør meg sterk. Da kan du pushe meg litt til. Jeg tror du misser poenget mitt; for meg spiller Emilie et spill jeg ikke liker..hun fremstår som falsk og kalkulert på gården. Et image hun overhodet ikke har hatt på soMe. Det er overraskende rett og slett. Da lurer jeg på hvor hun egentlig er ekte - på soMe eller på gården? Hun ønsker å fremstå som snill pike og people pleaser..det gjør hun ikke på gården. Hun spiller så høyt at hun til slutt får spillet i fleisen - når Unni ender opp i en finaleuke med finalekniv..en deltaker som absolutt ikke har fortjent å stå i finaleuken. Hvorfor det var så forbanna viktig å la Unni få finalekniv (altså bestå ukesoppdraget) skjønner jeg heller ikke - tradisjonen er jo at de får ekstra mat i finaleuken. Ctrl skrev (1 time siden): Hun ble stilt til ansvar for hans livslange utenforskap. Jeg uthevet dette fordi det er det som er viktig. Og det er rimelig drøyt, spesielt fra en som Cato som skal være en slags symbolsk foregangsmodell rundt mental holdning. Så angående image og din aversjon "ikke spill noe annet enn det du er" kan gjelde Cato også kanskje... Feilen Emilie gjorde, var å legge på den ekstra setningen i valget sitt; «Og egentlig den jeg er blitt minst nærme her på gården. Det er litt sånn jeg måtte tenke» «Dessverre føler jeg ikke at jeg kjenner deg like godt som noen av de andre» Hun som storbonde - hvilket ansvar har hun selv tatt for å bli bedre kjent? Det er jo ingen hemmelighet at hun heller ikke hadde et nært forhold til Unni..og tillegg til å ha irritert seg over arbeidsinnsatsen til Unni. For meg ble det et urettferdig og merkelig valg.. At du da begynner med ansvarliggjøring for livslangt utenforskap..det blir bare feil. Slik jeg tolker det - svarer Cato kun på setningen Emilie har sagt under førstekjempevalget. Hva er galt i å respondere på noe som omhandler en selv mener du? Catos respons etter førstekjempevalget: «Nei men..greit. Jeg har ikke lyst å si noe mer akkurat nå» (tydelig emosjonell). Senere i sendingen: «Du blir jo litt sjokka idet du hører det. Du blir lei deg fordi du faktisk er valgt som den..ja uansett argumenter er det en kjip følelse.» «Hennes Kriterier. At hun er redd for meg i en konkurranse, derfor velger hun meg. Da er det også veldig mange andre hun kunne ha valgt..Da er jeg på den lista, at hun kjenner meg minst. Eller er den letteste å ikke savne. Ved siden av å være redd for meg i en konkurranse. Jeg respekterer det. Men i hvert fall for intensjonen..med liksom..forpaktere som er sammen om å løse oppgaven, så har jeg i hvert fall fylt den til over evne. Jeg har jobbet hardt for å..for å være utenfor..utenfor faresonen da. Og det..du er sliten» (gråter).. Og det var det han sa om valget..hvordan blir det å spille en offerrolle mener du? Når hun da irriterer seg over at Unni kommer inn i finaleuken blir det som sagt komisk..hun er jo en muliggjører for Unni. Enkelt og greit. Jeg er også 100% ferdig med diskusjonen om førstekjempevalget - men hele programmet henger sammen, fra start til slutt. For meg er man er verdig vinner når man tør å stå i finalen med sin sterkeste konkurrent - og faktisk vet hva det vil si å være forpaktere. Uten å spille spill.. 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #1288 Del Skrevet 14. februar 2024 Dagens episoder: Spoiler Gårdskonkurranser i tre deler, med tre vinnere som blir semifinalister. Presisjon - spiker i planke (Torpet-konkurranse) En lettvint, men spennende bingo-konkurranse. Bjørg 2p, Emilie 1p, Sondre 1p, Sander 0p, Unni 0p og Cato 0p. Bjørg overraskende videre til semifinalen. Wow. Hadde ikke trodd at det var Bjørg som ble første semifinalist. Hun var snar med å sette ned spikrene, mens andre overtenkte litt for mye. Hestekonkurranse - hinderløype med vann, om å gjøre å ha mest vann igjen. Emilie, Sondre og Cato løp, mens Sander gikk fort og Unni spaserte demonstrativt sakte. Ser jevnt ut, ellers som Sondre sier det, "det er på myggfittehåret"... 😅 Cato sist med 3,8l, på fjerdeplass Emilie med 4,1l, på tredjeplass Sander med 4,3l, på andreplass Unni med 4,4l og vinneren ble Sondre med 7,1l, som ble neste semifinalist. Jøss, total utklassing. Matlaging i neste konkurranse. Unni og Emilie jublet, mens Sander og Cato grøsset. Interessant at Unni og Emilie går "head to head" i matlaging med stor fallhøyde begge to. Ekstremt mye om hvor lite Sander kan om mat, så er det virkelig han som vinner? Matlagingskonkurranse - en enkel frokost med bløtkokt egg, brød og noe attåt, der smaken teller. Sander starter med å skåle, og det oppsummerer hans inngang. Cato får medhjelper. Emilie er på hugget og i sett ess. Mens Unni sitter og røyker over matlagingen. Ser uappetittlig ut. Cato: Innbakt brød som var smakfullt, hardkokt egg, lett tilbehør. Unni: Underutviklet og deigete brød, hardkokt egg, nyrørte bringebær, lett tilbehør. Emilie: "morgenstemning", fint og luftig brød, litt grovkvernet salt i salviesmøret, mykt egg, lett tilbehør. Sander: bløtkokt egg (på grensen til underkokt siden egghviten bare er "møll"?), luftig og godt brød, MYE tilbehør og øl. Så må det gå slik klippingen legger opp til, det er SANDER som vinner. Jøssenavn. Dommeren snakket positivt om alt til alle, bortsett fra Emilie, der var det visst disse usle saltkornene han trakk fram. Greit nok at Emilie ikke vant, men Emilie var den eneste som fikk en kritisk del-tilbakemelding blant mye ymse som ble servert av alle. Skjønner godt at Emilie er skuffet over å ikke vinne matlagingen, for dette er det hun kan best. Jeg er ikke i tvil om hvilken frokost jeg ville spist, og det var Emilies. Samt at Catos innbakte brød så fristende ut! Så da er Sander, Sondre og Bjørg semifinalister. Jeg sier meg fornøyd med det. Flott trio. Så flott at jeg har ingen som peker seg ut som favoritt, så måtte den beste vinne leiebil og et usselt gavekort med utgifter på seg. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #1289 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Vera skrev (38 minutter siden): Fy faen. Sorry, men det er helt utrolig. Altså jeg blir jo ekstremt sjokkert over å se det lyse, blonde håret til Unni vandre inn på gården. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Det irriterer meg. Men jaja. velkommen tilbake (mens hun himler med øynene, og legger hodet bakover). Sa hun dette til Unni, til noen andre eller i sync? Meg bekjent har ikke Emilie konfrontert Unni slik. Ikke i nærheten. Hun må ha sagt dette i sync isåfall? Korrigèr meg om jeg tar feil. Men jeg skjønner reaksjonen til Emilie veldig godt. Jeg hadde sikkert tenkt akkurat det samme. For øvrig litt rart at du heier fram Catos følelser og reaksjoner samtidig som du undergraver Emilies følelser og reaksjoner. Vera skrev (38 minutter siden): Jeg tror du misser poenget mitt; for meg spiller Emilie et spill jeg ikke liker..hun fremstår som falsk og kalkulert på gården. Synes du overdriver veldig og legger mye på Emilie som hun ikke har ansvar for. Tror du må ta med i kalkuleringene de prøvene som Unni har satt henne på i løpet av 5 uker. Det er totalt mismatch mellom Emilie og Unni i væremåte og personlighet, og så klart preger det Emilie, uten at hun er "falsk og kalkulert" av den grunn. Jeg ville også vært preget i negativ format hvis jeg måtte delt bolig med ei lat selverklært dronning som Unni som tyr til frontalangrep mot legitim kritikk fra et fellesskap. Jeg hadde iallfall ikke fremstått slik jeg egentlig er rundt andre. Farmen-bobla er ekte, og den har nok Emilie kjent på mest. Det gjør ikke henne til et "dårlig" menneske. Vera skrev (38 minutter siden): Feilen Emilie gjorde, var å legge på den ekstra setningen i valget sitt; «Og egentlig den jeg er blitt minst nærme her på gården. Det er litt sånn jeg måtte tenke» «Dessverre føler jeg ikke at jeg kjenner deg like godt som noen av de andre» Kanskje unødvendig, men dette er ikke en feil. Dette var helt riktig. Emilie kjente Cato dårligst av alle. Cato hadde attpåtil innrømmet på forhånd at han bidro lite sosialt. Enkelte klikker man med og andre ikke. Emilie er ikke pålagt å bli kjent med Cato når Emilie uansett har "sine" og Cato har "sine". Grupperinger er helt normalt på en slik gård. Alle kan ikke være bestevenn med alle. Og folk har blitt valgt som førstekjempe i 25 år på det grunnlaget Emilie kommer med. Så at det liksom er ugreit at Emilie gjør det samme mot Cato minner mer om forhåndsbygd sympati uten konkurransehensyn for Cato enn noe annet. Dessuten var ikke dette hovedgrunnen til at Cato ble valgt. Men at Cato var en sterk konkurrent i kunnskap. Både Cato, og du, hopper bukk over dette når dere reagerer mot Emilie. Merkelig, spør du meg, all den tid dette rettferdiggjør alt. Igjen, reaksjonen under valget var ikke offerrolle, men offerrollen inntok Cato når han ikke klarte å heve seg ut fra reaksjonsmønsteret. Og da tilfaller ansvaret for dette på Emilie. Som hun har fått smertelig erfare fra seerne. Hadde Cato reagert mot Emilie slik han reagerte mot Dora så hadde valget til Emilie vært en ikke-sak. Utover det slår jeg en strek rundt valget av Cato. Diskusjonen er gammel og går i spinn med gjentakelser, og jeg har ingen intensjoner om å "vinne" debatten. Du/andre mener det dere gjør, jeg har uttrykt det motsatte, og så får vi konkludere med uenighet. Endret 14. februar 2024 av Ctrl 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. februar 2024 #1290 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (34 minutter siden): Sa hun dette til Unni, til noen andre eller i sync? Meg bekjent har ikke Emilie konfrontert Unni slik. Ikke i nærheten. Hun må ha sagt dette i sync isåfall? Korrigèr meg om jeg tar feil. Men jeg skjønner reaksjonen til Emilie veldig godt. Jeg hadde sikkert tenkt akkurat det samme. For øvrig litt rart at du heier fram Catos følelser og reaksjoner samtidig som du undergraver Emilies følelser og reaksjoner. I sync - er det til kamera? I så fall ja. Akkurat som Cato gjorde da han fortalte hva han følte.. Unni registrerer veldig godt stemningen når hun kommer tilbake - gitt utsagnene hun kommer med..og jeg tviler på at det er Bjørg som viser stor skuffelse. Her vrir du litt på hva diskusjonen vår gikk på - jeg har definitivt ikke undergravd Emilies følelser..tvert i mot - det er det jo du som gjør, når du sier hun ikke reagerte? Jeg er 100% enig i følelsene Emilie kjenner på..jeg hadde vært dritskuffa over at Unni var videre - men så hadde jeg også latt henne bli førstekjempe ved første anledning, om det var jeg som hadde muligheten til det 😃 Ctrl skrev (39 minutter siden): Tror du må ta med i kalkuleringene de prøvene som Unni har satt henne på i løpet av 5 uker. Det er totalt mismatch mellom Emilie og Unni i væremåte og personlighet, og så klart preger det Emilie, Til å ha satt henne på så enormt mange prøvelser - fremstår ikke hennes førstekjempevalg enda mer merkelig for deg da? Har Unni satt Emilie på flere prøver enn de andre? Ctrl skrev (47 minutter siden): Dessuten var ikke dette hovedgrunnen til at Cato ble valgt. Men at Cato var en sterk konkurrent i kunnskap. Både Cato, og du, hopper bukk over Jeg tror du skal lese avsnittet jeg skrev èn gang til..Emilie understreker flere ganger at valget tas fordi hun ikke kjenner Cato - eller at hun og Cato ikke er nærme hverandre. Hadde hun sagt «Jeg har valgt deg Cato fordi du er min største konkurrent» - 100% fair (men også 100% feigt). Hvorfor driver hun å psyker deltakerne ut ved å understreke at de ikke tilhører hennes klikk? Emilie er vel den som har understreket hvem som er hennes klikk på gården - flest ganger i programmet. De fleste andre går overens med hverandre helt fint - utenom «Dronningen». Cato summerer det fint når han sier at det finnes mange gode konkurrenter - og at valget dermed faller på at hun ikke kjenner han. Og da er poenget mitt igjen - er det ikke en storbondes oppgave å bli kjent med hjelperne sine - slik at et valg ikke blir tatt på et så dustete grunnlag? Jeg syns du fremstiller Emilie som veldig hjelpesløs og skjør..litt som hun ønsker å fremstille seg selv. På samme måte som Unni ønsker å fremstille seg selv som en diva. Problemet er bare at oppførselen til Emilie ikke stemmer overens med hvordan hun ser seg selv og ønsker å fremstille seg selv..jeg er veldig hjelpesløs og skjør - men jeg vil helst være storbonde hver eneste uke..det er vel nesten kun Unni og Emilie som har ønsket seg «stillingen» og blitt synlig skuffet når de ikke har fått den..til å være så skjør syns jeg det er merkelig at man ønsker seg en stilling hvor man må tåle spørsmål og kritikk.. Emilie er mer smart og kalkulert enn du ønsker å tro 😊 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 14. februar 2024 #1291 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (1 time siden): Sa hun dette til Unni, til noen andre eller i sync? Meg bekjent har ikke Emilie konfrontert Unni slik. Ikke i nærheten. Hun må ha sagt dette i sync isåfall? Korrigèr meg om jeg tar feil. Tror hun ikke hun hadde turt og konfontrere nei, men det med « blonde håret» ble så teit, hun er jo like blond selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. februar 2024 Forfatter #1292 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Vera skrev (32 minutter siden): Jeg syns du fremstiller Emilie som veldig hjelpesløs og skjør Hadde tenkt at debatten var avsluttet helt til jeg så dette. Hvis det er det inntrykket du sitter igjen med så det skjedd en miskommunikasjon mellom oss. Jeg ser absolutt ikke på Emilie som hjelpeløs og skjør. Tvert imot så synes jeg hun balanserer godt mellom modig, tøff, sårbar, empatisk og snill. Hun står opp der hun behøver å stå opp, tar i på utfordringer, gjør det beste ut av situasjonene, tenker på fellesskapet, står på, biter i det suret eplet innimellom, tar egne valg, tør å jobbe mot autoriteter, er tillitsskapende, er hyggelig, sprer good-wibes og ønsker alle ve og vell. Smart er jeg enig med deg i at hun også er. Perfekt er hun ikke, men det er ingen av oss. Eneste skjørheten hun har er at hun frykter autoriteter og takler dårlig tilsnakk/kjeft og dårlig stemning, men det gjør overraskende mange av oss. Bare inne på Farmen i år led 80% av samme tilfelle. Hun har kanskje det med å stille altfor høye krav mot seg selv, og det er vel alt annet enn hjelpeløs og skjør. Emilie er definitivt ei jeg kunne tatt med meg inn i krigen. Men jeg har hatt et behov for å dysse henne ned fra din påstand om at hun er falsk og kalkulert, og andre indirekte påstander om at hun er kynisk, nedlatende og kald osv. Endret 14. februar 2024 av Ctrl 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. februar 2024 #1293 Del Skrevet 14. februar 2024 Ctrl skrev (5 timer siden): Farmen-gjengen raste ned i vekt på gården. https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/raste-ned-i-vekt-litt-vemmelig/16401591/ Unni gikk ned mest. Sondre fikk fysisk merke det. Sander tror han gikk opp. Cato gikk ned noe, men kjente på overbelastning i arma. Bjørg var fornøyd med nedgangen, og skulle ønske hun ble værende lenger. Emilie.... er ikke intervjuet, og er den eneste som ikke er med i artikkelen... Farmen Kjendis 2024 oppsummert. Unni er eneren, resten er slitere med mindre positive og negative ting, og Emilie er klippet bort. 🥴 Unni sine tall er basert på egne antakelser og ikke fakta, for hun har ikke veid seg, så 15-20 vektnedgang på 6 uker tar jeg med en god dose salt 😉. Når det gjelder Emilie så er nok hun svært bevisst på sin rolle som influencer, ernæringsfysiolog og rollemodell og kommenterer derfor bevisst ikke vekt! 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. februar 2024 #1294 Del Skrevet 14. februar 2024 Spitzy skrev (5 timer siden): Det må jo være fordi han tenkte det var lettere og komme seg opp av vannet på den måten, men det så fryktelig klønete ut og han brukte jo også tid på og ta den på og av. Protesen er laget av metall, så det var nok kanskje pga vekten mht å komme seg opp fra vannet, og balansen gjennom hinderløypa (for å ikke bli tyngre på én side)? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 14. februar 2024 #1295 Del Skrevet 14. februar 2024 Grüner skrev (1 minutt siden): Protesen er laget av metall, så det var nok kanskje pga vekten mht å komme seg opp fra vannet, og balansen gjennom hinderløypa (for å ikke bli tyngre på én side)? Ja , godt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 14. februar 2024 #1296 Del Skrevet 14. februar 2024 Egentlig er jeg litt lei av denne Emilie- diskusjonen- men jeg må bare… Hvorfor skal det ikke gå an å være «snill pike» og samtidig ha et sterk vinnerinstinkt? Å spille, kalkulert om dere vil, mot et mål er da ikke det samme som å være falsk? Hun har da hele tiden vært klar på at hun ønsker å vinne Farmen? Når det er sagt- heier jeg på de tre som er i semifinalen, det er første gang jeg virkelig mener at det er akkurat det samme for meg hvem som vinner- digger alle tre! 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mediocre Skrevet 14. februar 2024 #1297 Del Skrevet 14. februar 2024 42 minutter siden, Zenhouse said: Egentlig er jeg litt lei av denne Emilie- diskusjonen- men jeg må bare… Hvorfor skal det ikke gå an å være «snill pike» og samtidig ha et sterk vinnerinstinkt? Å spille, kalkulert om dere vil, mot et mål er da ikke det samme som å være falsk? Hun har da hele tiden vært klar på at hun ønsker å vinne Farmen? Jeg tror folk har en forventning om at Emilie bare skal være søt og ettergivende, og så blir de overrasket når hun viser seg å være et vanlig menneske som alle andre. Hun har liksom ikke lov å være noe annet enn blid og koselig uten å bli stemplet som kalkulerende og manipulativ. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panda202 Skrevet 14. februar 2024 #1298 Del Skrevet 14. februar 2024 Gud så kjedelig det hadde blitt om det var fem Bahare og fem Emilie på farmen. De liker jo bare de som er lik seg selv. Syns Unni er ei artig dame som tar vare på og kommer overens (og ikke) med alle slags forskjellige mennesker. Til og med Christian. Syns hun fortjener det like mye som alle andre, er vel ikke om å gjøre å gjøre alt riktig på veien. Snorketisnork 😴😴 24 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. februar 2024 #1299 Del Skrevet 14. februar 2024 (endret) Mediocre skrev (29 minutter siden): Jeg tror folk har en forventning om at Emilie bare skal være søt og ettergivende, og så blir de overrasket når hun viser seg å være et vanlig menneske som alle andre. Hun har liksom ikke lov å være noe annet enn blid og koselig uten å bli stemplet som kalkulerende og manipulativ. Det handler ikke bare om det. På farmen og slik det framstilles, så liker hun bare noen som blir veldig tydeliggjort. Hun kjenner Cato minst, hun ønsker seg Bahare, Sander og Sondre eller hvem det var (Var de Bjørg?) tilbake fra hinderløypa. Og nevner ikke Cato feks. Det er en slags klikk og «det er bare vi som fortjener det her» holdning føler jeg. Cato fortjener det da like mye han! Og så er det så klart klippet slik at vi skal syns ditt og datt. Så er det nå slik at det er hva vi ser på skjermen vi diskuterer her. Endret 14. februar 2024 av Klink 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 14. februar 2024 #1300 Del Skrevet 14. februar 2024 Vera skrev (4 timer siden): I sync - er det til kamera? I så fall ja. Akkurat som Cato gjorde da han fortalte hva han følte.. Unni registrerer veldig godt stemningen når hun kommer tilbake - gitt utsagnene hun kommer med..og jeg tviler på at det er Bjørg som viser stor skuffelse. Her vrir du litt på hva diskusjonen vår gikk på - jeg har definitivt ikke undergravd Emilies følelser..tvert i mot - det er det jo du som gjør, når du sier hun ikke reagerte? Jeg er 100% enig i følelsene Emilie kjenner på..jeg hadde vært dritskuffa over at Unni var videre - men så hadde jeg også latt henne bli førstekjempe ved første anledning, om det var jeg som hadde muligheten til det 😃 Til å ha satt henne på så enormt mange prøvelser - fremstår ikke hennes førstekjempevalg enda mer merkelig for deg da? Har Unni satt Emilie på flere prøver enn de andre? Jeg tror du skal lese avsnittet jeg skrev èn gang til..Emilie understreker flere ganger at valget tas fordi hun ikke kjenner Cato - eller at hun og Cato ikke er nærme hverandre. Hadde hun sagt «Jeg har valgt deg Cato fordi du er min største konkurrent» - 100% fair (men også 100% feigt). Hvorfor driver hun å psyker deltakerne ut ved å understreke at de ikke tilhører hennes klikk? Emilie er vel den som har understreket hvem som er hennes klikk på gården - flest ganger i programmet. De fleste andre går overens med hverandre helt fint - utenom «Dronningen». Cato summerer det fint når han sier at det finnes mange gode konkurrenter - og at valget dermed faller på at hun ikke kjenner han. Og da er poenget mitt igjen - er det ikke en storbondes oppgave å bli kjent med hjelperne sine - slik at et valg ikke blir tatt på et så dustete grunnlag? Jeg syns du fremstiller Emilie som veldig hjelpesløs og skjør..litt som hun ønsker å fremstille seg selv. På samme måte som Unni ønsker å fremstille seg selv som en diva. Problemet er bare at oppførselen til Emilie ikke stemmer overens med hvordan hun ser seg selv og ønsker å fremstille seg selv..jeg er veldig hjelpesløs og skjør - men jeg vil helst være storbonde hver eneste uke..det er vel nesten kun Unni og Emilie som har ønsket seg «stillingen» og blitt synlig skuffet når de ikke har fått den..til å være så skjør syns jeg det er merkelig at man ønsker seg en stilling hvor man må tåle spørsmål og kritikk.. Emilie er mer smart og kalkulert enn du ønsker å tro 😊 Syntes ikke emilie sin begrunnelse er helt dum. Selv hadde jeg i hennes sko kanskje valgt unni. Men man skjønner jo på forhånd at oppgavene blir tilpasset om cato kommer i en finale. Og da er jo konkurransen mer åpen og mulig litt mer tilfeldig iht hvem som kan vinne disse oppgavene. Så det ville da være lettere å slå ut unni i konkurranse som ikke er tilpasset 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå