Ctrl Skrevet 13. februar 2024 Forfatter #1241 Del Skrevet 13. februar 2024 Kommentar til dagens episode/kommentarer: Spoiler Jeg kan ikke fatte at dere prøver å arrestere Emilie for hennes reaksjon mot Unnis tilbakekomst. For det første røk hennes beste venninne ut, Bahare, så såklart må Emilie få lov til å være lei seg, oppgitt o.l. For det andre var det snakk om hinderløype, og det kom vel også som et sjokk at Unni vant over Bahare. For det tredje er Unni kanskje Farmen-historiens mest uverdige finalist, som aldri burde nådd så langt. For det fjerde har Emilie og Unni et betent forhold, og Emilie er ikke skyldig Unni noe som helst. For det femte så er Unni steinkald emosjonell mot alle, og det fordrer ikke til varm kos, klem og jubel tilbake. For det sjette så ble ikke engang Unni krenket over reaksjonen til Emilie, så ingen grunn for at andre blir det. For det syvende sier det litt om hvordan Unni har vært der inne når selveste Emilie gir henne en "kald skulder", for Emilie er tross alt et empatisk og varmt menneske tvers igjennom, som gir alle andre en varm velkomst bortsett fra henne. Jeg ville reagert likens som Emilie, om ikke enda kaldere. Emilie ga Unni en klem om ikke annet. Det ville nok ikke jeg gjort. 12 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. februar 2024 #1242 Del Skrevet 13. februar 2024 Ctrl skrev (4 minutter siden): Kommentar til dagens episode/kommentarer: Skjul innhold Jeg kan ikke fatte at dere prøver å arrestere Emilie for hennes reaksjon mot Unnis tilbakekomst. For det første røk hennes beste venninne ut, Bahare, så såklart må Emilie få lov til å være lei seg, oppgitt o.l. For det andre var det snakk om hinderløype, og det kom vel også som et sjokk at Unni vant over Bahare. For det tredje er Unni kanskje Farmen-historiens mest uverdige finalist, som aldri burde nådd så langt. For det fjerde har Emilie og Unni et betent forhold, og Emilie er ikke skyldig Unni noe som helst. For det femte så er Unni steinkald emosjonell mot alle, og det fordrer ikke til varm kos, klem og jubel tilbake. For det sjette så ble ikke engang Unni krenket over reaksjonen til Emilie, så ingen grunn for at andre blir det. For det syvende sier det litt om hvordan Unni har vært der inne når selveste Emilie gir henne en "kald skulder", for Emilie er tross alt et empatisk og varmt menneske tvers igjennom, som gir alle andre en varm velkomst bortsett fra henne. Jeg ville reagert likens som Emilie, om ikke enda kaldere. Emilie ga Unni en klem om ikke annet. Det ville nok ikke jeg gjort. Spoiler Jeg syns ikke Emilie framstår som det på farmen, men hadde andre forventninger til henne fordi hun framstår annerledes andre steder jeg har sett henne. Det syns jeg heller ikke Unni gjør så det er sagt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar 2024 #1243 Del Skrevet 13. februar 2024 Øyne skrev (10 timer siden): Det er mulig at tiden på hinderløypa bare var tellende for de to beste, og at kunnskapsdelen var det eneste som skulle regnes med for de 3 som var igjen. Dette burde vi fått vite. Eller så var det opplyst, men at vi ikke oppfattet det da vi så episoden. Det ble sagt tydelig at det var de to beste på tid og de to beste på kunnskap som gikk videre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. februar 2024 #1244 Del Skrevet 13. februar 2024 Ctrl skrev (10 minutter siden): Kommentar til dagens episode/kommentarer: Skjul innhold Jeg kan ikke fatte at dere prøver å arrestere Emilie for hennes reaksjon mot Unnis tilbakekomst. For det første røk hennes beste venninne ut, Bahare, så såklart må Emilie få lov til å være lei seg, oppgitt o.l. For det andre var det snakk om hinderløype, og det kom vel også som et sjokk at Unni vant over Bahare. For det tredje er Unni kanskje Farmen-historiens mest uverdige finalist, som aldri burde nådd så langt. For det fjerde har Emilie og Unni et betent forhold, og Emilie er ikke skyldig Unni noe som helst. For det femte så er Unni steinkald emosjonell mot alle, og det fordrer ikke til varm kos, klem og jubel tilbake. For det sjette så ble ikke engang Unni krenket over reaksjonen til Emilie, så ingen grunn for at andre blir det. For det syvende sier det litt om hvordan Unni har vært der inne når selveste Emilie gir henne en "kald skulder", for Emilie er tross alt et empatisk og varmt menneske tvers igjennom, som gir alle andre en varm velkomst bortsett fra henne. Jeg ville reagert likens som Emilie, om ikke enda kaldere. Emilie ga Unni en klem om ikke annet. Det ville nok ikke jeg gjort. Spoiler På ingen måte krenka. Heller ikke sagt at jeg ikke skjønner hun ble skuffa over at venninna røyk. Jeg ble vel mest av alt overraska over graden av reaksjon. Det bikka for meg over i barnslig/umodent. Som jeg kanskje ikke forventa fra den kanten. I motsetning til hva man nettopp kanskje forventer fra andre. Ikke noe forsvar av Unni. Men poenget mitt var at her deltok hun faktisk i konkurransen etter de reglene som var satt, og gikk videre ut ifra det, hun har ikke bestemt reglene. Da kan man heller kritisere produksjonen om man mener reglene var satt opp på urimelig tilrettelagt måte. Samtidig tenker jeg det er fint at de viser at man kan tilrettelegge og legge opp til mer rettferdige premisser, likhet er ikke det samme som rettferdig om folk har ulike forutsetninger. Så kan man diskutere om Farmen skal være «et sånt program», eller som 71 grader nord eller kompani lauritsen (hvor samme tilrettelegging selvsagt hadde «ødelagt» konkurransen). Men uten tilrettelegging vil de få stadig mer homogene grupper deltakere siden kjendis-poolen er ganske oppbrukt på 50+ med forutsetninger (og interesse!) for å delta på den type program. Når TV2 har valgt å gjøre Farmen Kjendis til et mangfolds-program i år så kan man ikke legge skylda for det man opplever som urimelig tilrettelegging på deltakerne. Unni var også klar på at hun ikke ville ta sjansen på skader, og ut ifra det som er kommet fram om helsa hennes siste uka er jo det et fair valg, når oppgaven faktisk gir åpning for det. Sander bestemte seg for å gå for raskest tid og ga faen i kunnskap, Unni valgte motsatt taktikk. Ingen har kritisert Sander. Hun er nå en gang i finaleuke, og at folk tar taktiske valg ut ifra betingelsene som er satt er jo naturlig, bør være greit også om det er det minst fysiske man velger. Kunnskap har tross alt alltid vært en sentral del av farmen. (At ingen av dem gjorde det særlig bra i kunnskap er en annen sak😅) 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar 2024 #1245 Del Skrevet 13. februar 2024 Haha, morsomt at Unni er videre 😂🤣 Det var et komisk øyeblikk når divaen kom seilende tilbake. Men hun ryker nok i gårdskonkurransen, jeg ser ikke for meg at hun greier å smi nøkkel slik de pleier. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. februar 2024 #1246 Del Skrevet 13. februar 2024 Håper Unni vinner Farmen, eller Cato, eller Sondre 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 13. februar 2024 #1247 Del Skrevet 13. februar 2024 Det var da ikke noe galt med Emilies reaksjon? Hun var litt skuffa og litt overraska over å se Unni, men det var da ingenting overdrevent ved reaksjonen hennes? 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar 2024 #1248 Del Skrevet 13. februar 2024 5by5 skrev (1 minutt siden): Det var da ikke noe galt med Emilies reaksjon? Hun var litt skuffa og litt overraska over å se Unni, men det var da ingenting overdrevent ved reaksjonen hennes? Nei det var ikke noe galt. De må jo få lov til å reagere. Jeg er helt oppgitt over svart/hvitt-tenkingen i denne tråden. Deltakerne beskrives som enten så fæle eller så perfekte. De som er igjen der er helt vanlige, ok folk. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. februar 2024 #1249 Del Skrevet 13. februar 2024 Boetica skrev (1 minutt siden): Nei det var ikke noe galt. De må jo få lov til å reagere. Jeg er helt oppgitt over svart/hvitt-tenkingen i denne tråden. Deltakerne beskrives som enten så fæle eller så perfekte. De som er igjen der er helt vanlige, ok folk. Så klart er de det! Det er ikke noe svart hvitt fra min side. Derimot sier jeg at Emilie i andre sammenhenger framstår som ei god jente, men på farmen syns jeg ikke hun gjør det på samme måte. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar 2024 #1250 Del Skrevet 13. februar 2024 Klink skrev (1 minutt siden): Så klart er de det! Det er ikke noe svart hvitt fra min side. Derimot sier jeg at Emilie i andre sammenhenger framstår som ei god jente, men på farmen syns jeg ikke hun gjør det på samme måte. Jeg mente generelt i tråden. Har sett så mye rare uttalelser her. Folk må tenke på at det er et tv-program hvor deltakerne er satt under press, og det er klippet slik at tv2 får frem konfliktene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. februar 2024 #1251 Del Skrevet 13. februar 2024 Boetica skrev (5 minutter siden): Nei det var ikke noe galt. De må jo få lov til å reagere. Jeg er helt oppgitt over svart/hvitt-tenkingen i denne tråden. Deltakerne beskrives som enten så fæle eller så perfekte. De som er igjen der er helt vanlige, ok folk. Selvfølgelig lov å reagere. Må også være lov å skrive her at selve reaksjonen var overraskende umoden ut ifra hva man forventa fra henne, ikke det samme som å si det er galt å reagere, sånn apropos svart/hvitt gjelder det også tolkning av andres kommentarer/innlegg. 😉 Jeg har i alle fall ikke påstått at Emilie er fæl, eller at noen er perfekte. Det er faktisk ingen mennesker. Jeg ble bare litt satt ut over noe jeg opplevde som overraskende barnslig/umodent fra Emilie. Men hun har jo også rett/grunn til å (over)reagere i en situasjon med slitenhet osv altså. Må også legge til at jeg ikke tenkte på at Bjørg og Emilie kanskje ikke fikk vite om reglene og gjennomføringen av konkurransen? I så fall skjønner jeg jo bedre graden av reaksjon fra Emilie, mtp hvordan hinderløypa har vært før. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar 2024 #1252 Del Skrevet 13. februar 2024 Ninaen skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig lov å reagere. Må også være lov å skrive her at selve reaksjonen var overraskende umoden ut ifra hva man forventa fra henne, ikke det samme som å si det er galt å reagere, sånn apropos svart/hvitt gjelder det også tolkning av andres kommentarer/innlegg. 😉 Jeg har i alle fall ikke påstått at Emilie er fæl, eller at noen er perfekte. Det er faktisk ingen mennesker. Jeg ble bare litt satt ut over noe jeg opplevde som overraskende barnslig/umodent fra Emilie. Men hun har jo også rett/grunn til å (over)reagere i en situasjon med slitenhet osv altså. Må også legge til at jeg ikke tenkte på at Bjørg og Emilie kanskje ikke fikk vite om reglene og gjennomføringen av konkurransen? I så fall skjønner jeg jo bedre graden av reaksjon fra Emilie, mtp hvordan hinderløypa har vært før. Det var som sagt ikke ditt innlegg jeg siktet til. Jeg skulle ikke sitert slik jeg gjorde, men skrevet et frittstående innlegg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar 2024 #1253 Del Skrevet 13. februar 2024 Boetica skrev (Akkurat nå): Det var som sagt ikke ditt innlegg jeg siktet til. Jeg skulle ikke sitert slik jeg gjorde, men skrevet et frittstående innlegg 🙂 Glem det, jeg ser det var noen andre jeg siterte 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 13. februar 2024 #1254 Del Skrevet 13. februar 2024 Unni, work smart, not hard.. 😂👌 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 13. februar 2024 #1255 Del Skrevet 13. februar 2024 Boetica skrev (47 minutter siden): Nei det var ikke noe galt. De må jo få lov til å reagere. Jeg er helt oppgitt over svart/hvitt-tenkingen i denne tråden. Deltakerne beskrives som enten så fæle eller så perfekte. De som er igjen der er helt vanlige, ok folk. Enig, blir negativt overrasket over hva folk får seg til å skrive her.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 13. februar 2024 #1256 Del Skrevet 13. februar 2024 Boetica skrev (35 minutter siden): Det var som sagt ikke ditt innlegg jeg siktet til. Jeg skulle ikke sitert slik jeg gjorde, men skrevet et frittstående innlegg 🙂 Null problem, men jeg ser uansett at jeg også kan ta en viss selvkritikk på det jeg skrev 😅Jeg tenkte ikke på at de ikke visste om konkurransen og regler osv, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 13. februar 2024 #1257 Del Skrevet 13. februar 2024 Det var fornøyelig å se Emilies reaksjon da Unni kom ruslende mot porten 😂 Cato imponerer i hinderløypa! Ikke bare mangler han 1 1/2 arm, men han er også 64 år. Sprek type! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 13. februar 2024 #1258 Del Skrevet 13. februar 2024 Må si at det er lenge siden der har vært så mange i finale uken som jeg har heiet på, det er bare Unni jeg ikke unner en seier mens resten heier jeg på 👏🏻 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 13. februar 2024 #1259 Del Skrevet 13. februar 2024 Irja skrev (Akkurat nå): Det var fornøyelig å se Emilies reaksjon da Unni kom ruslende mot porten 😂 Cato imponerer i hinderløypa! Ikke bare mangler han 1 1/2 arm, men han er også 64 år. Sprek type! Men lurer på hvorfor han måtte ha av protesen, er det ikke enklere med den på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 13. februar 2024 #1260 Del Skrevet 13. februar 2024 Cid skrev (2 minutter siden): Men lurer på hvorfor han måtte ha av protesen, er det ikke enklere med den på? Han måtte ikke, men valgte det selv. Kanskje enklere å komme seg opp av vannet på den måten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå