Grüner Skrevet 18. januar 2024 #421 Del Skrevet 18. januar 2024 (endret) tirben skrev (På 18.1.2024 den 18.44): Nå har også Anne-Kath levd med dette i 30 år. Og hun har gradvis fått dårligere syn, så dette var ikke noe som plutselig skjedde i fjor. Ekspander Det er vel først de siste årene det har blitt et stort handikap, men hun fikk diagnosen for over 25 år siden, ja. Endret 18. januar 2024 av Grüner 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 18. januar 2024 #422 Del Skrevet 18. januar 2024 dårligbrukernavn skrev (På 17.1.2024 den 11.00): Enig i at det var vondt!! Med det sagt: Den ble vel ikke fremst avlivet for at den ble mobbet, men fordi den var veldig skadet og de snakket jo om at den ville dø? Jeg elsker dyr av hele mitt hjerte, og å se dyr ha det vondt er det verste jeg vet, men i dette tilfellet syns jeg det virket riktig. Både mtp skadene og det er forståelig at de ikke avlivet alle de andre hønene istedenfor egentlig... Høner er ikke mennesker heller, men er enig i at normalt er det mobberne og ikke offeret som bør lide konsekvensene (mistenker at du kanskje tenker litt på mennesker her utifra det du skriver? Med høns blir det jo likevel litt annerledes). Det vondeste syns jeg var at de ikke tok hønen ut før... Syns det var trist at den rakk å bli såpass skadet som den var. Så utrolig vondt ut. Håper den ikke led lenge/at de grep inn fortere enn det kanskje fremstod som. Tenker likevel ikke at de avlivet den fordi den skulle bli straffet for å bli plaget, men pga skadene/lidelse (man fikk jo høre hva han som avlivet den sa, blant annet). Stakkars lille hønevenn 💔 Ekspander Dette er ikke uvanlig adferd i en hønsegård, det får være grenser for menneskeliggjøring av dyr! Forferdelig å se, så ja, håper de fikk den ut av buret hurtigere enn det så ut som! - Så kan jo de yngste her fundere over hvordan uttrykket “ hakkekylling” har oppstått… 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. januar 2024 #423 Del Skrevet 18. januar 2024 Grüner skrev (På 18.1.2024 den 19.19): Hun har ikke levd med det i 30 år. Ekspander Hun har det. Men hun var ikke åpen om det før i 2016, fordi hun ikke ønsket fokus på sykdom. Men da var det kommet så langt at det var blitt vanskelig å skjule og stadig flere situasjoner hvor hun ble misforstått, bl.a. å være uhøflig fordi hun ikke hilste på folk(som hun ikke så). Men hun har ikke levd med det synet hun har nå i 30 år, hun har levd med diagnosen. Og da gradvis mista stadig mer syn. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18. januar 2024 #424 Del Skrevet 18. januar 2024 tirben skrev (På 18.1.2024 den 18.44): Nå har også Anne-Kath levd med dette i 30 år. Og hun har gradvis fått dårligere syn, så dette var ikke noe som plutselig skjedde i fjor. Ekspander Hun har ikke levd med det i 30 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18. januar 2024 #425 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg ble litt overrasket over at Farmen-gjengen ble introdusert for Torpet-gjengen allerede i uke 2! Og utfordrerne kom allerede i uke 2. Men utfordrernes intro ble vel framskyndet ettersom både Anne-Kat og og Frank trakk seg allerede halvvegs i uke 2 🙄. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 18. januar 2024 #426 Del Skrevet 18. januar 2024 Grüner skrev (På 18.1.2024 den 19.17): Anne-Kat begynte i nrk som lysteknikerassistent. Ekspander Det var det ja. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. januar 2024 #427 Del Skrevet 18. januar 2024 Ser for meg st Kristin G og Cristian ikke kommer til å gå sammen 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 18. januar 2024 #428 Del Skrevet 18. januar 2024 Djungelvrål skrev (På 18.1.2024 den 19.38): Ser for meg st Kristin G og Cristian ikke kommer til å gå sammen Ekspander Håhå, kan bli spennende det, ja 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvi Normalbakken Skrevet 18. januar 2024 #429 Del Skrevet 18. januar 2024 Nusket skrev (På 18.1.2024 den 8.25): Han har da levd med situasjonen i flere tiår og har hatt lang tid på å tilpasse seg. Han var neppe solskinn til å begynne med. Hun har hatt en gradvis prosess med synstap, og vet at hun snart vil miste synet helt. Jeg kan ikke en gang sette meg inn i hva slags mental påkjenning det må være å vite at snart vil man bli helt blind, så kombinert med at folk ikke gidder å ta enkle hensyn, så er det ikke så rart at det smeller. Sjokkert over mangelen på empati hos noen her. Ekspander Det handler ikke om mangel på empati. Det handler om hennes mangel på respekt for de andre deltakerne hun skjeller ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurka Skrevet 18. januar 2024 #430 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg tror egentlig alle forstår poenget. Men det som kanskje er uforståelig er at Anne Kat. liksom skal gå gjennom hele sorgprosessen inne i en realityserie. Angst og frustrasjon og sinne som spys ut på helt uskyldige meddeltakere. Det blir litt som om en som akkurat har fått kreftdiagnosen, og så skal denne personen være underholdning på TV2. Det er jo tydelig at Anne Kat. er i en ustabil fase under innspillingen, og dette har Strix sannsynligvis med viten og vilje stelt i stand. Det er kynisk gjort av Strix, men det er jo slik det selskapet holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 18. januar 2024 #431 Del Skrevet 18. januar 2024 Grüner skrev (På 18.1.2024 den 19.31): Hun har ikke levd med det i 30 år. Ekspander https://www.tv2.no/underholdning/farmen-kjendis/ut-mot-haerland-etter-sjokk-exit-urimelig/16357387/ Det er hennes egne ord. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18. januar 2024 #432 Del Skrevet 18. januar 2024 Djungelvrål skrev (På 18.1.2024 den 19.38): Ser for meg st Kristin G og Cristian ikke kommer til å gå sammen Ekspander Ja, det kan nok bli eksplosivt! Men er andrekjempen litt smart, velger hen kunnskap som konkurransegren, og sender Cristian på huet og ræva ut av gården. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 19. januar 2024 #433 Del Skrevet 19. januar 2024 Skravlekaspar skrev (På 17.1.2024 den 19.34): Uff. Er vel noe av det verste personangrepet jeg har sett i disse reality-programmene. Han gikk hardt inn og visste hva han skulle si for å såre henne mest mulig. Ekspander Tupeen til Vedbjørn Selbekk. Hot or not? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 19. januar 2024 #434 Del Skrevet 19. januar 2024 Apis skrev (På 18.1.2024 den 19.36): Det var det ja. Takk. Ekspander https://no.wikipedia.org/wiki/Anne-Kat._Hærland 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. januar 2024 #435 Del Skrevet 19. januar 2024 Ariana807 skrev (På 18.1.2024 den 16.11): Jeg vet at dette er «Farmen Kjendis» men er jeg den eneste som ikke egentlig vet hvem noen av disse folkene er 😅😂 Eller jeg har jo sett Cato før da av de som er igjen, og Emma vet jeg hvem er. Ekspander Hvis du bare kjenner igjen to så vil jeg si at du ikke helt følger med i kjendisverdenen nei Det er jo alltid noen man ikke kjenner noe særlig til, om det er innenfor influensere, kunstnere, radioverter eller hva. Men stort sett har man jo hørt litt om de fleste. I år var det èn jeg ikke hadde hørt om (Bahare). 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 19. januar 2024 #436 Del Skrevet 19. januar 2024 Gurka skrev (På 18.1.2024 den 20.33): Jeg tror egentlig alle forstår poenget. Men det som kanskje er uforståelig er at Anne Kat. liksom skal gå gjennom hele sorgprosessen inne i en realityserie. Angst og frustrasjon og sinne som spys ut på helt uskyldige meddeltakere. Det blir litt som om en som akkurat har fått kreftdiagnosen, og så skal denne personen være underholdning på TV2. Det er jo tydelig at Anne Kat. er i en ustabil fase under innspillingen, og dette har Strix sannsynligvis med viten og vilje stelt i stand. Det er kynisk gjort av Strix, men det er jo slik det selskapet holder på. Ekspander Jeg syns det er mange som ikke forstår poenget, men er mer opptatt av å kritisere fremfor å forstå at det faktisk er store forskjeller på AK og Cato sin situasjon. Hun ble forespeilet en tilrettelegging som var forutsetning for å bli med på Farmen, dette fikk hun ikke i den grad hun trengte. AK har hatt utbrudd ja, men hun har verken drevet med mobbing eller personangrep. Hun har også bedt om unnskyldning og forklart hvorfor hun opplevde det som krise der og da. Jeg tenker jeg tar AK fremfor Christian og Kathrine fra i høst any day. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 19. januar 2024 #437 Del Skrevet 19. januar 2024 Ctrl skrev (På 14.1.2024 den 19.32): Dagens episoder: Vis skjult innhold Anne-Kat. er ikke min kopp te. Hun overreagerer og smeller til med voksenkjeft på impuls hver gang hun er misfornøyd. Unødvendig. Det går an å prate ordentlig til voksne. At det går fort over er ikke en unnskyldning for å eksplodere. Tikkende bomber unngår jeg i livet mitt. Ukesoppdraget ble godkjent, og fine Bahare fikk seg kniv. Hver gang jeg ser Dorthe komme på gården i full cowboy-stil, så tror jeg i et par sekund at det er Luthepus som ankommer. Ikke akkurat stilfullt kledd. Cristian velger Egil som andrekjempe. Da er det ingen tvil om at det er Egil jeg heier på. Egil kjører på med øksekast. Dristig valg. Kunnskap ville vært sikrere. Cristian med sjettflaks som treffer kanten på kast 2, som gir han overtaket nok til å vinne over Egil. Tragisk. Man ble visst ikke kvitt Cristian, men det var for mye å håpe på. Er vel typisk at han nå blir værende lenge. Farmen Brennhovd er i gang. Trøsten får være at Torpet ble mer interessant å se på nå. Ekspander Hun har levd av og gi « voksenkjeft» i snart 30 år. Digger henne, og utrolig trist hun reiste. 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 19. januar 2024 #438 Del Skrevet 19. januar 2024 Ariana807 skrev (På 18.1.2024 den 16.11): Jeg er seint ute med å se på, men har nå oppdatert meg på alle episodene. Mine tanker så langt, legger det i spoiler, da det ikke skal være noen spoiler i tråden 😅 Vis skjult innhold Jeg hadde håpet at Egil skulle vinne og sende Kristian hjem. Men det skjedde jo ikke. Kristian er på gården og lager kvalme. Han oppfører seg som en liten trassig 5 åring. Han ber hun på 30 oppføre seg som en voksen, han kunne nok hatt godt av å høre de ordene selv. Klarer han å kjøre ukesoppdraget i grøfta? Om han kommer tilbake neste uke har han seg selv å takke for at han går sulten da 😅 At han gir f i å være med på å gjøre noe er en ting, men synes ikke noe om dette med å sabotere. Jeg har latt være å se på farmen i mange år nettopp grunnet all den der hersens dramaet de plent skal drive med. Sabotere, bryte regler og alt som er. Jeg vet ikke om jeg har forstått meg helt på dette med Torpet, når det også i tillegg kommer andre slags utfordrere inn. Ja Farmen var enklere før 😅 Men nok om det. Jeg er spent på å se hva som skjer videre. Jeg vet at dette er «Farmen Kjendis» men er jeg den eneste som ikke egentlig vet hvem noen av disse folkene er 😅😂 Eller jeg har jo sett Cato før da av de som er igjen, og Emma vet jeg hvem er. Ekspander Hadde du ikke hørt om Anne Kat heller? Er du såpass ung at du ikke var født eller var liten da hun forsvant fra rampelyset er ikke det så rart, egentlig. Jeg hadde ikke hørt om så mange jeg heller. Kun Anne Kat, Sondre (sett han i Stjernekamp), Cato, Daniel, Emilie og Emma. Sander, Björg, Unni, Bahare, Egil og Cristian hadde jeg aldri hørt om. Av utfordrerne visste jeg hvem Kristin var, men har aldri hørt om Mayo. Hvor er han kjent fra? Håper han blir frisk og blir, virker som en artig fyr. Lurer på hvem som blir 2.kjempe på søndag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 19. januar 2024 #439 Del Skrevet 19. januar 2024 Klink skrev (På 17.1.2024 den 11.38): Ser på dagens episode, for en jævla dårlig oppførsel hittil! Og det var så synd Egil røk ut mot Christian. Aldri følt at noe har vært så kjipt i farmen før nesten! og Anne Kath kan da ikke klikke bananas fordi en stakkars person har flyttet på noe? Hun kan da ikke bli med på på noe slikt og klikke bananas fordi det er ting hun ikke mestrer på grunn av diagnosen? Han Cato klager da ikke enda han har jo utfordringer han også? Ekspander Forskjellen på Cato og Anne kath, er at de synes hva Cato trenger hjelp til , men Anne kath må hele tiden forklare og forsvare. Det er veldig slitsomt med usynlig sykdom. Og ja, hun er redd, hun vet at hun blir helt blind, men ikke når. Ja, hun klikket bananas , ikke fordi en stakkars person har flyttet på noe, men for konsekvensene det fikk for henne. En stakkars person hadde ikke lagt « feller» for Cato fordi det synes at han har et handikapp. Cato sa i første program at han trengte hjelp til en del ting, som og kneppe igjen knapper. Vi har ikke hørt noe mer om det, fordi de andre deltagerne sannsynligvis er veldig oppmerksomme på det, og derfor har Cato klær på seg hver dag. Anne kath forklarte hva hun trengte hjelp til, men det ble raskt glemt. nei, hun burde kanskje ikke vært med på noe sånn, men jeg tror tv2 har jobba ganske iherdig med og få med en a- kjendis i c- kjendis programmet. Hun er forbanna på produksjonen som ikke holdt det de lovet i forhold til at hun kunne være med, og jeg tviler ikke på henne. Nå ble jo heller ikke det hun gikk bananas for, altså ikke batterier i lommelykta og de knuste glassene vist. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 19. januar 2024 #440 Del Skrevet 19. januar 2024 jukkapalme skrev (På 19.1.2024 den 10.40): Hadde du ikke hørt om Anne Kat heller? Er du såpass ung at du ikke var født eller var liten da hun forsvant fra rampelyset er ikke det så rart, egentlig. Jeg hadde ikke hørt om så mange jeg heller. Kun Anne Kat, Sondre (sett han i Stjernekamp), Cato, Daniel, Emilie og Emma. Sander, Björg, Unni, Bahare, Egil og Cristian hadde jeg aldri hørt om. Av utfordrerne visste jeg hvem Kristin var, men har aldri hørt om Mayo. Hvor er han kjent fra? Håper han blir frisk og blir, virker som en artig fyr. Lurer på hvem som blir 2.kjempe på søndag. Ekspander Joda, er derfor jeg skrev; av de som er igjen. Anne Kat har dratt fra gården, og var ikke like relevant lengre 😅 Av utfordrene mener jeg at jeg har sett ansiktet til Kristin, men kunne aldri sagt noe mer om hvem hun er og hva hun er kjent for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå