Cid Skrevet 16. januar 2024 #201 Del Skrevet 16. januar 2024 Hadde de samme mentor i Farmen Kjendis 2023? Han var også mentor i høstens Farmen. Han er skuespiller, jeg husker han fra Hotel Cæsar som legen til Liv 😅 Den mentoren de har hatt lengst i så fall om han var med i fjorårets Farmen Kjendis og i vanlige Farmen høsten året før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 16. januar 2024 #202 Del Skrevet 16. januar 2024 Spoiler Herregud for en oppførsel på Anne Kat, hun blir sint på alt og alle 🤦♂️ jeg har stor sympati for sykdommen som gir henne svært dårlig syn men hun kan ikke drive å oppføre seg slik 😡 Unni var ikke mye bedre heller… Og Cris og Daniel ble med Unni og Anne Kat ned så de er like ille i mine øyne, de burde skjerpe seg alle 4! 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 16. januar 2024 #203 Del Skrevet 16. januar 2024 (endret) Lawyam skrev (2 timer siden): Vis skjult innhold Sjokkert over enkeltes oppførsel... Denne gang ikke Christian. Slik behandles ikke gjester!!! Spoiler Ja fy faen asså, helt usmakelig! Egil og dem var svært ukomfortable der de satt 😳 Endret 16. januar 2024 av Cid 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monings Skrevet 16. januar 2024 #204 Del Skrevet 16. januar 2024 (endret) Spoiler Begynner å mislike oppførselen til Anne-Kat 😫 Skikkelig dårlig stil synes jeg! Hva med normal folkeskikk? Endret 16. januar 2024 av Monings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 16. januar 2024 #205 Del Skrevet 16. januar 2024 Spoiler Altså, blir litt målløs av dagens episode. Har egentlig aldri vært noen stor Anne Kat-fan. Sikkert fordi jeg synes hun er litt småskummel. Og det inntrykket endrer seg ikke nå. Det må være grusomt å miste synet, og forstår at man sikkert føler på både redsel og angst, men hun er jo en løs kanon på dekk. Tenker kanskje ikke Farmen er riktig sted å være på, da... For der er det mange folk på et lite sted, ulike personlighetstyper, mye stress og hardt arbeid, dårlig søvn, lite mat. Man kan ikke styre folk, og folk som ikke står i en situasjon selv tenker seg ikke alltid om. Så det er stor sjans for at noe skjer, at noen flytter på noe, glemmer seg i farten osv. Jeg hadde blitt helt nervevrak av å kanskje få voksenkjeft i tide og utide. Og det er jo ikke akkurat sånn at hun blir småirritert. Nei, hun eksploderer jo skikkelig. Verste er jo de stakkars gjestene. Det er jo ikke deres skyld at produksjonen har gjort dette, og det er vel egentlig ikke noe annerledes å servere andre gjester. Man må uansett lage maten og se på dem spise den. De risikerer jo egentlig hele ukesoppdraget nå ved å lage så dårlig stemning. Off. Og AK og Unni oppførte seg heller ikke spesielt hyggelig mot Emilie på kjøkkenet. Sånn utfrysning og stygge blikk når noen vil hjelpe til og bli med, gir meg en skikkelig klump i magen. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 16. januar 2024 #206 Del Skrevet 16. januar 2024 Spoiler Har aldri likt og liker fortsatt ikke Anne Kat. Helt grusomt at hun har en sykdom som vil gjøre henne blind, men det betyr ikke at hun trenger å oppføre seg som et "dass". La for øvrig merke til at hun fint klarte å lese oppgaven i ukesoppdraget sist uke, så hun har jo fortsatt relativt greit syn. Tenker at kattunger er mer synlige enn liten skrift på et A4 ark. Ok at hun har panikk for å trå i hel noe, men hun må roe seg ned flere hakk. Å Unni...er det mulig å se så ustelt ut? Forøvrig ser det ut som hun er operert "ihjel" i ansiktet. Sånn, det var dagens eder å galle fra meg. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 16. januar 2024 #207 Del Skrevet 16. januar 2024 synes anne kat ser så ukomfortabel ut hele tiden,ikke slik jeg husker henne i det hele tatt, fra tiden hun var mye oftere å se på tv.🤔 Mollebolle skrev (11 minutter siden): Vis skjult innhold Har aldri likt og liker fortsatt ikke Anne Kat. Helt grusomt at hun har en sykdom som vil gjøre henne blind, men det betyr ikke at hun trenger å oppføre seg som et "dass". La for øvrig merke til at hun fint klarte å lese oppgaven i ukesoppdraget sist uke, så hun har jo fortsatt relativt greit syn. Tenker at kattunger er mer synlige enn liten skrift på et A4 ark. Ok at hun har panikk for å trå i hel noe, men hun må roe seg ned flere hakk. Å Unni...er det mulig å se så ustelt ut? Forøvrig ser det ut som hun er operert "ihjel" i ansiktet. Sånn, det var dagens eder å galle fra meg. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 16. januar 2024 #208 Del Skrevet 16. januar 2024 Mollebolle skrev (55 minutter siden): Skjul innhold Har aldri likt og liker fortsatt ikke Anne Kat. Helt grusomt at hun har en sykdom som vil gjøre henne blind, men det betyr ikke at hun trenger å oppføre seg som et "dass". La for øvrig merke til at hun fint klarte å lese oppgaven i ukesoppdraget sist uke, så hun har jo fortsatt relativt greit syn. Tenker at kattunger er mer synlige enn liten skrift på et A4 ark. Ok at hun har panikk for å trå i hel noe, men hun må roe seg ned flere hakk. Å Unni...er det mulig å se så ustelt ut? Forøvrig ser det ut som hun er operert "ihjel" i ansiktet. Sånn, det var dagens eder å galle fra meg. Må bare kommentere dette du sier om synet til Anne-Kat. Ja, hun ser kanskje greit akkurat der hun fokuserer, altså dit hun retter blikket sitt. Men hun ser ingenting rundt der. Så nei, en kattunge på gulvet vil ikke være lettere å se enn skrift på et ark som hun stirrer direkte på. Tenk deg selv når du går bortover gulvet, så ser du ikke konstant ned i bakken der du skal sette ned foten din. Det må hun gjøre, hvis hun skal være sikker på å ikke tråkke på noe. Du får et overblikk over hva som er foran deg pga sidesynet ditt (da mener jeg både til sidene, og «opp og ned»), det får ikke hun. 23 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 16. januar 2024 #209 Del Skrevet 16. januar 2024 5by5 skrev (15 minutter siden): Må bare kommentere dette du sier om synet til Anne-Kat. Ja, hun ser kanskje greit akkurat der hun fokuserer, altså dit hun retter blikket sitt. Men hun ser ingenting rundt der. Så nei, en kattunge på gulvet vil ikke være lettere å se enn skrift på et ark som hun stirrer direkte på. Tenk deg selv når du går bortover gulvet, så ser du ikke konstant ned i bakken der du skal sette ned foten din. Det må hun gjøre, hvis hun skal være sikker på å ikke tråkke på noe. Du får et overblikk over hva som er foran deg pga sidesynet ditt (da mener jeg både til sidene, og «opp og ned»), det får ikke hun. Dette er jeg enig i. Dessuten rører kattunger på seg. De løper fort, spretter, klatrer og er "overalt". Bokstaver på et papir er akkurat der man velger at det skal være (der synet er best). 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 16. januar 2024 Forfatter #210 Del Skrevet 16. januar 2024 (endret) Dagens episode, tidlig på dagen denne gang. 💣 Spoiler Sander ble storbonde, selv om han hadde sagt at han ikke ønsket det. Sondre og Emilie ble hjelpere. Cristian har lagt lista så lavt for seg selv at folk blir søkkimponert og tar han til seg bare han visper noen egg, leker med hunden og forholder seg normal. 🫠 Emilie er "matprofil", har en bachelor i ernæring og jobber med mat, og kjenner på Unni og Anne-Kats okkupasjon av kjøkkenet og baksthuset. Forståelig, for det er pussig å se hvor mye disse to har tatt eierskap over områdene. Ny episode, og ny eksplosjon av Anne-Kat. Går ikke en episode uten. Denne gangen hadde kjøttet blitt flyttet litt på, der hun krever at alle andre må ta ansvar for hennes synsnedsettelse. Nok en patetisk overreaksjon med voksenkjeft. Folk blir stående måpende å se på. Det er godt mulig at Anne-Kat blir redd og at slike ting er følsomt for svaksynte, der oppblåsningen går fort over, men hun har ingen rett til å spy ut aggresjon for de minste ting. Hun trenger ikke gjøre det ubehagelig for alle fordi synsproblemene er ubehagelig for henne. Det er usmakelig og uhøflig, og kan ikke unnskyldes slik Anne-Kat gjør. Det går an å beherske seg av normal folkeskikk. Jeg har ingenting til overs for folk som henne, og skjønner godt hvorfor Emilie har sagt i et intervju at hun gikk rundt med "klump i magen" fordi stemningen var intens til tider. Klart det, folk som er tikkende bomber er vanskelige å forholde seg til og man blir gående på tå hev. Aggresjon blir en hersketeknikk som går utover det psykososiale miljøet for alle. Litt som det Kathrine bedrev med på Farmen i høst. Ironien er at Kathrine også tok eierskap over kjøkkenet, på samme måte som det Anne-Kat har gjort, så likheten blir slående. Torpet-gjengen med gjesteinnsjekk. Følsomt mellom søstrene Dora og Bjørg. Men kjøkkengjengen taklet dårlig å servere mat til Torpet-deltakerne, og Anne-Kat reagerer aggressivt og uhøflig igjen (uten at hun kan skylde på svaksynthet denne gang), der kjøkkengjengen streiket som trassige 14-åringer og demonstrerte nedover mot vannet. Her-re-gud så barnslig. Kan ikke skjønne annet enn at Sander tar Anne-Kat som førstekjempe denne uken, men det tør han vel kanskje ikke, i fare for ny eksplosjon og personlig rettet voksenkjeft. Bare for å illustrere hersketeknikken som ligger i den oppblåste og totalt unødvendige aggresjonen til Anne-Kat. Humorist og komiker Anne-Kat Hærland er ikke til å kjenne igjen. Og det er ikke grunnet øyesykdom. Endret 16. januar 2024 av Ctrl 15 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 16. januar 2024 #211 Del Skrevet 16. januar 2024 Mollebolle skrev (4 timer siden): Skjul innhold Har aldri likt og liker fortsatt ikke Anne Kat. Helt grusomt at hun har en sykdom som vil gjøre henne blind, men det betyr ikke at hun trenger å oppføre seg som et "dass". La for øvrig merke til at hun fint klarte å lese oppgaven i ukesoppdraget sist uke, så hun har jo fortsatt relativt greit syn. Tenker at kattunger er mer synlige enn liten skrift på et A4 ark. Ok at hun har panikk for å trå i hel noe, men hun må roe seg ned flere hakk. Å Unni...er det mulig å se så ustelt ut? Forøvrig ser det ut som hun er operert "ihjel" i ansiktet. Sånn, det var dagens eder å galle fra meg. Syn er veldig mye mer komplisert en å se forskjell på en kattunge og lese liten skrift. Er mer usikker på om psyken hennes i forbindelse med øyesykdomen, er sterk nok til å delta, den påvirker også de andre deltakerne. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pep Skrevet 16. januar 2024 #212 Del Skrevet 16. januar 2024 Syns synd på Egil som gledet seg så fælt til å komme tilbake på gården ,også kommer han inn til de sure folka der! 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 16. januar 2024 #213 Del Skrevet 16. januar 2024 Syns synet til Anne-Kat tidvis virker litt selektivt. Noen ganger ser hun ikke i det hele tatt, mens andre ganger klarer hun seg helt fint. Hun inntar også offerrollen noe voldsomt. Jeg tror heller ikke noe på at alle som er synshemmede eller blinde går rundt med et eksplosivt sinne inni seg. Hun unnskylder seg ofte med at hun kan virke uhøflig, men hun virker ikke uhøflig, hun er 100% uhøflig mot andre. Har aldri opplevd andre jeg kjenner som er både blinde og med synshemming hverken oppføre seg eller uttrykke seg sånn som hun gjør. Er jo som hun holder på å miste forstanden. Og Unni Askeland. Gi den dama en hårstrikk da! Holder på med mat hele dagen og det flokete håret henger løst overalt. Så uhygienisk! 17 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. januar 2024 #214 Del Skrevet 16. januar 2024 5by5 skrev (17 timer siden): Lite spørsmål bare.. Når de viser frem det de har kjøpt på markedet, og de viser frem én kotelett - og alle klapper og blir så glad.. Har de faktisk kun én kotelett da, som skal deles på 12 voksne mennesker og vare i en uke, eller har de flere men bare viser frem den ene? Alltid lurt på dette 😄 Det er nok faktisk bare det de viser frem. Kjøtt er ingen selvfølge, så de blir glade for å få noe. Lager ofte suppe og lapskaus da, så er små biter som brukes. Én uke varer det nok ikke, men når de har fått kjøpt en kotelett, så vet de at de har minst én middag med kjøtt i. Veldig mye bedre enn 0. Er vel alltid slakting med på Farmen, men vil bare si at jeg håper det ikke blir lammene i år altså 😬 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. januar 2024 #215 Del Skrevet 16. januar 2024 Spoiler Syns litt synd på Sander i dag altså. Først storbonde som han ikke ville, så må han håndtere en del av gjengen sin som barnehagebarn. Voksne mennesker! Nei det er ikke moro med førstekjempevalg, men det gjør det enklere om noen har gitt en grunn for å bli valgt. Vil si Anne-Kat har gitt den grunnen nå! Sander må jo ta henne. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 16. januar 2024 #216 Del Skrevet 16. januar 2024 Sol79 skrev (2 timer siden): Syns synet til Anne-Kat tidvis virker litt selektivt. Jaja. Mye av psykologisk. Synes ikke det er unaturlig all den tid hun vet at hun vil miste synet. Da forbereder man seg mentalt og lager litt drama, for å stålsette seg på det som kommer. Jeg har sympati med det faktisk. Men man bør jo ikke ta det utover på andre ofte. En gang iblant, men ikke så ofte hun gjør det. 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 16. januar 2024 #217 Del Skrevet 16. januar 2024 Amatariel skrev (1 time siden): Vis skjult innhold Syns litt synd på Sander i dag altså. Først storbonde som han ikke ville, så må han håndtere en del av gjengen sin som barnehagebarn. Voksne mennesker! Nei det er ikke moro med førstekjempevalg, men det gjør det enklere om noen har gitt en grunn for å bli valgt. Vil si Anne-Kat har gitt den grunnen nå! Sander må jo ta henne. Spoiler Det var nok en protest mot produksjonen som tross alt trollet dem big time, om de virkelig fikk beskjed om å lage kjøtt til seg selv, men som endte opp hos gjestene. Var slik jeg oppfattet det, jeg spolte raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 16. januar 2024 #218 Del Skrevet 16. januar 2024 Amatariel skrev (2 timer siden): Er vel alltid slakting med på Farmen, men vil bare si at jeg håper det ikke blir lammene i år altså 😬 Spoiler Huff ja, frykter at det kommer noe slikt snart! Særlig når de viser så mye klipp av Sander som blir glad i lammene.. Virker som produksjonen bygger opp til reaksjoner fra både deltagerne og oss publikum 😧 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 16. januar 2024 #219 Del Skrevet 16. januar 2024 Spoiler De bør ryke på ukesoppdraget på grunn av oppførselen mot gjestene i dag. Og det blir gøy. Når visse ikke takler tilværelsen med mat så blir det spennende å se hva som skjer på en potet- og havrediett 😅 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 16. januar 2024 #220 Del Skrevet 16. januar 2024 Spoiler Mayo utfordrer ja. Kommer inn på gården med salmonella? Synes han alltid "er syk" og syter om noe. Kristin.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå