Gjest Alexandrine Skrevet 5. februar 2024 #1001 Del Skrevet 5. februar 2024 Cid skrev (1 time siden): Jeg synes det er gale hvor mye hat begge får fra forskjellige, det synes ikke jeg noen av de fortjener… Jeg synes både Cato og Emilie virker som flotte personer! Ja, jeg er helt enig i at ingen personer fortjener hat-meldinger etter å ha deltatt i et eller annet TV-program - men denne diskusjonen går på noe annet - det går på måten de fremstår i programmet - ikke hvordan de er som privatpersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 5. februar 2024 #1002 Del Skrevet 5. februar 2024 Alexandrine skrev (9 minutter siden): Ja, jeg er helt enig i at ingen personer fortjener hat-meldinger etter å ha deltatt i et eller annet TV-program - men denne diskusjonen går på noe annet - det går på måten de fremstår i programmet - ikke hvordan de er som privatpersoner. Jeg synes flere innlegg her går mer på dem som personer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissy33 Skrevet 5. februar 2024 #1003 Del Skrevet 5. februar 2024 Mollebolle skrev (20 minutter siden): Neste storbonde kan blir Bahare også....gitt at vi ikke vet hva som ble avtalt på besøket i kjempehytta. Det har du selvfølgelig rett i. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 5. februar 2024 #1004 Del Skrevet 5. februar 2024 Emma har etterlatt seg et godt inntrykk. På tross av litt mye «oh my God» og dårlig almennkunnskap, er hun en person med godt humør og humor, samt rettferdsfølelse og integritet. Da tenker jeg på at hun (som den yngste!) stod opp mot Christian. Viktige og gode personlighetstrekk. 22 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. februar 2024 #1005 Del Skrevet 5. februar 2024 Ikke overraskende valg av andrekjempe. Mer overraskende at hun tok det så bra - go Emma! Skjønner ikke hvorfor ikke Unni satt rundt bordet da de skulle bestemme hvem som skulle få besøk..? Jeg var enig i at Emma kunne få besøk, men tenkte det var mest naturlig at du valgte Unni til det. Best kontakt med Emma, og i tillegg har hun ikke vært på utflukt til kjempehytta før. Syns det var kjempedårlig valg av gren da. Skjønner ikke argumentet til Emma i det hele tatt. Jeg har alltid hatt lyst til å kjempe i kunnskap - Why?? Er jo ikke noe spesielt med det, i tillegg vet hun at hun er svak på det området og at Cato er sterk. Hjelper ikke at hun sier at Cato er flink i alt, for han er nok desidert best i kunnskap. Så hun tok helt klart det vanskeligste valget for seg selv. Så litt irritert der jeg ja Ville at Emma skulle vinne. Meeen det var hun jo ikke i nærheten av da. Jeg HÅPER ikke Emma velger Unni som storbonde. Selv om det ikke vil overraske meg. Men det hadde vært skikkelig gøy om hun kunne velge Cato eller Sondre som ikke har vært der før 🫰 Når det gjelder hvem jeg begynner å håpe vinner Farmen, stikker Sander og Sondre seg ut! Men aller helst håper jeg Egil vinner først Torpet, og så Farmen. Det fortjener han etter all den tiden han har overlevd sammen med Vebjørn! 🤪 Men jeg tror Emilie blir vanskelig å slå altså... HUN har konkurranseinstinkt hun, og sabla god i mye. Både matlaging, smia og dyr. Men en helt annen ting: det ser så snålt ut når Unni sitter og røyker på gården! Her har de utrolig lite mat, lever på det absolutte minimum, men så sitter Unni der med sigaretter. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. februar 2024 #1006 Del Skrevet 5. februar 2024 Klink skrev (15 timer siden): Ja jeg også følte på noe av det samme med Emilie. Eller både Bahare og Emilie egentlig , hvorfor var det så selvsagt at Emma skulle få besøk. Er det ikke gjerne slik at andrekjempen ender med besøk , med begrunnelse av liten tid til og tenke over det og behov for hjelp til og velge gren? Jeg opplevde dette likt som andre ganger, men har ikke ført noen statistikk altså så mulig det er feil. Argumentene er uansett ikke nye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 5. februar 2024 #1007 Del Skrevet 5. februar 2024 Amatariel skrev (59 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor ikke Unni satt rundt bordet da de skulle bestemme hvem som skulle få besøk..? Unni lå sikkert og sov 😆 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2024 #1008 Del Skrevet 5. februar 2024 5by5 skrev (4 timer siden): Unni lå sikkert og sov 😆 Samme tenkte jeg. Hu er jo superlat 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathrina Skrevet 5. februar 2024 #1009 Del Skrevet 5. februar 2024 Amatariel skrev (5 timer siden): Ikke overraskende valg av andrekjempe. Mer overraskende at hun tok det så bra - go Emma! Skjønner ikke hvorfor ikke Unni satt rundt bordet da de skulle bestemme hvem som skulle få besøk..? Jeg var enig i at Emma kunne få besøk, men tenkte det var mest naturlig at du valgte Unni til det. Best kontakt med Emma, og i tillegg har hun ikke vært på utflukt til kjempehytta før. Syns det var kjempedårlig valg av gren da. Skjønner ikke argumentet til Emma i det hele tatt. Jeg har alltid hatt lyst til å kjempe i kunnskap - Why?? Er jo ikke noe spesielt med det, i tillegg vet hun at hun er svak på det området og at Cato er sterk. Hjelper ikke at hun sier at Cato er flink i alt, for han er nok desidert best i kunnskap. Så hun tok helt klart det vanskeligste valget for seg selv. Så litt irritert der jeg ja Ville at Emma skulle vinne. Meeen det var hun jo ikke i nærheten av da. Jeg HÅPER ikke Emma velger Unni som storbonde. Selv om det ikke vil overraske meg. Men det hadde vært skikkelig gøy om hun kunne velge Cato eller Sondre som ikke har vært der før 🫰 Når det gjelder hvem jeg begynner å håpe vinner Farmen, stikker Sander og Sondre seg ut! Men aller helst håper jeg Egil vinner først Torpet, og så Farmen. Det fortjener han etter all den tiden han har overlevd sammen med Vebjørn! 🤪 Men jeg tror Emilie blir vanskelig å slå altså... HUN har konkurranseinstinkt hun, og sabla god i mye. Både matlaging, smia og dyr. Men en helt annen ting: det ser så snålt ut når Unni sitter og røyker på gården! Her har de utrolig lite mat, lever på det absolutte minimum, men så sitter Unni der med sigaretter. Heia Vebjørn og Dora😁😁😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galen King Skrevet 6. februar 2024 #1010 Del Skrevet 6. februar 2024 Ganske synd Anne-Kat. dro såpass tidlig. Hun hadde sikkert kommet med mange morsomme kommentarer hvis hun hadde blitt lenger. Men skjønner at hun ble sinna over at ting skulle foregå på kvelden når hun hadde store problemer med synet. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 6. februar 2024 #1011 Del Skrevet 6. februar 2024 Emilie støtter jeg fult opp. Det var ingen grunn til å ikke velge Cato, han er ikke skjermet fordi han har en funksjonshemning. Før eller siden måtte han ut å konkurere. Emma og Unni står høyt opp for meg. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 6. februar 2024 #1012 Del Skrevet 6. februar 2024 Noen som har sett kveldens episode og vet hvem som blir storbonde? Skriv gjerne i spoilertag 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 6. februar 2024 #1013 Del Skrevet 6. februar 2024 LiseTV skrev (8 minutter siden): Emilie støtter jeg fult opp. Det var ingen grunn til å ikke velge Cato, han er ikke skjermet fordi han har en funksjonshemning. Før eller siden måtte han ut å konkurere. Emma og Unni står høyt opp for meg. Er det mulig.. Enda en?? Konklusjonen av dette førstekjempevalget er at dersom du har en synlig funksjonsnedsettelse så kommer det til å være ALT FOLK SER til evig tid. Du er ikke lenger en person, du er en funksjonshemming. Jeg mister troen på menneskeheten. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 6. februar 2024 #1014 Del Skrevet 6. februar 2024 23 minutter siden, LiseTV said: Emilie støtter jeg fult opp. Det var ingen grunn til å ikke velge Cato, han er ikke skjermet fordi han har en funksjonshemning. Før eller siden måtte han ut å konkurere. Emma og Unni står høyt opp for meg. 9 minutter siden, 5by5 said: Er det mulig.. Enda en?? Konklusjonen av dette førstekjempevalget er at dersom du har en synlig funksjonsnedsettelse så kommer det til å være ALT FOLK SER til evig tid. Du er ikke lenger en person, du er en funksjonshemming. Jeg mister troen på menneskeheten. Hva hva galt med det da? 🙄 Ser ikke noe feil i det @LiseTV skrev i det hele tatt. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurka Skrevet 6. februar 2024 #1015 Del Skrevet 6. februar 2024 Mollebolle skrev (26 minutter siden): Noen som har sett kveldens episode og vet hvem som blir storbonde? Skriv gjerne i spoilertag 🙂 Spoiler Det ble Unni, gitt🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 6. februar 2024 #1016 Del Skrevet 6. februar 2024 11 minutter siden, Gurka said: Reveal hidden contents Det ble Unni, gitt🙄 Spoiler Nei!! 🙈😂 Ikke helt uventet, men likevel.... 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. februar 2024 #1017 Del Skrevet 6. februar 2024 5by5 skrev (1 time siden): Er det mulig.. Enda en?? Konklusjonen av dette førstekjempevalget er at dersom du har en synlig funksjonsnedsettelse så kommer det til å være ALT FOLK SER til evig tid. Du er ikke lenger en person, du er en funksjonshemming. Jeg mister troen på menneskeheten. Er det konklusjonen? Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 6. februar 2024 Forfatter #1018 Del Skrevet 6. februar 2024 (endret) Jeg må skrive noen ord om Emma nå når hun er ute fra Torpet også. I innlegg 2 skrev jeg at Emma "kunne bli bra" på Farmen. Følte hun hadde rette energien til konseptet. Etter en start med OMG falt hun i skyggene for de store egoene, men kom mer fram etterhvert som egoene sjekket ut. Synes det er trasig at Emma allierte seg og valgte å gjemme seg innendørs med Unni hele oppholdet, der Unnis dårlige holdninger smittet over på henne. Det bor veldig mye humor, latter og smil i Emma, men dette kom ikke særlig fram sammen med Unni. Kun unntaksvis. Tror hun hadde fått mye mer av og kommet mye bedre fra oppholdet hvis hun hadde holdt mer med f.eks Emilie, Bahare og/eller Sander. Perioden etter at hun ble valgt som andrekjempe kom hun veldig godt ut ifra. Hun tok andrekjempevalget forbilledlig, i motsetning til andre der inne. At hun ble valgt som andrekjempe, måtte i kamp, tapte, måtte dra på Torpet, møte gjengen der, ut i ny kamp og opplevde et nytt tap med påfølgende hjemreise påvirket ikke humøret hennes. Tvert imot. Humøret var sjarmerede og behagelig positivt derifra og ut. Det var egentlig ganske fint å se Emma siste dagene. Vi fikk se hennes aller beste sider. Hun kan uansett reise hjem med hodet høyt hevet. Og jeg synes faktisk det er trist at hun måtte dra nå. Nå når hun endelig hadde fått litt fokus på seg, og særlig når hun viste seg fra sine beste sider. Sider man egentlig kjenner henne som. Men det er vel sånn Farmen er. Når en får høyt fokus på seg, så betyr det at man ryker ut. Farmen har virkelig blitt så forutsigbar at man kan spå utfallet basert på skjermtid. Unntaket er hvis du er en kronisk rebell fra før av. Og det var ikke Emma. Derfor var det synd at hun måtte dra nå. Endret 6. februar 2024 av Ctrl 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 6. februar 2024 #1019 Del Skrevet 6. februar 2024 Irja skrev (36 minutter siden): Er det konklusjonen? Hvorfor det? Pga utallige personer som ikke greier å kommentere førstekjempevalget uten å trekke inn Catos funksjonshemming. Det virker som det er alt de ser. Utallige kommentarer med denne ordlyden: «Cato bør ikke bli skjermet fra valg fordi han har en funksjonshemning». At personen Emilie valgte til førstekjempe har en funksjonsnedsettelse har strengt tatt ingenting med saken å gjøre. Folk reagerer pga urettferdigheten i at hun valgte en av de mest hardtarbeidende på gården, når det var andre tydelige kandidater som har sluntret unna. Husk at dette valget skjedde rett etter de hadde tapt et ukesoppdrag fordi en person ikke gjorde sin del av jobben, og denne personen var attpåtil storbonde den uka. Nå er jeg ferdig med dette. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 6. februar 2024 #1020 Del Skrevet 6. februar 2024 Spoiler Ikke sett dagens episode, men har lest spoiler om hvem som blir ny storbonde. Håper Unni benytter denne nye muligheten til å faktisk gjøre en innsats denne gangen! Hun er vel den eneste som får to sjanger til å skaffe seg finalekniv, ikke kast bort den muligheten. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå