Cid Skrevet 18. januar 2024 #401 Del Skrevet 18. januar 2024 Ane Rikke skrev (2 minutter siden): Sander. Jeg respekterer han så grundig for å velge Christian. I en ideell verden hadde jeg gjort det samme, men vet at jeg aldri i verden hadde turt. Å få maks urettmessig personlig kritikk og bli lagt for hat i samme slengen, nei - det hadde jeg ikke klart å ta i mot. I tillegg er han jovial og har et jevnt godt humør:). Syns også at Sondre gjør en god figur. Samme her, ikke ofte man ser Farmen storbonder tørre å ta sånne valg 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. januar 2024 #402 Del Skrevet 18. januar 2024 Veldig spent på hvem Christian velger som andrekjempe... Bahare kanskje?? Han liker tydeligvis henne minst. Men er sikkert redd for hjernen hennes. Virker som han går litt sånn letteste utvei (vil liksom ikke tape mot en verdig vinner/sterk konkurrent som mange andre ofte vil). Så meget mulig han tar Emma som sannsynligvis er den svakeste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 18. januar 2024 #403 Del Skrevet 18. januar 2024 Det er snakk om to helt ulike funksjonsnedsettelser. Cato har siden han var 14 og mistet armene, hatt muligheten til å klare mer og mer. AK har en progressiv diagnose som kun blir verre og verre. Forstår at det er utrolig vanskelig å vite at synet gradvis blir helt borte, uten at hun kan gjøre noe med det. Hun trenger trygghet og forståelse i en for henne utrolig vanskelig situasjon. Lett å se at hun føler seg utrygg og at hun har angst. Både for å bli verre av sykdommen, men også for å skade andre eller seg selv pga synet. Selv om hun absolutt ikke burde reagert som hun gjør, og oppført seg som hun gjør i Farmen, forstår jeg hvorfor. Alle takler ikke en slik alvorlig diagnose likt. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. januar 2024 #404 Del Skrevet 18. januar 2024 (endret) anonym111111 skrev (5 minutter siden): Det er snakk om to helt ulike funksjonsnedsettelser. Cato har siden han var 14 og mistet armene, hatt muligheten til å klare mer og mer.AK har en progressiv diagnose som kun blir verre og verre. Forstår at det er utrolig vanskelig å vite at synet gradvis blir helt borte, uten at hun kan gjøre noe med det. Hun trenger trygghet og forståelse i en for henne utrolig vanskelig situasjon. Lett å se at hun føler seg utrygg og at hun har angst. Både for å bli verre av sykdoommen, men også for å skade andre eller seg selv pga synet. Selv om hun absolutt ikke burde reagert som hun gjør, og oppført seg som hun gjør i Farmen, forstår jeg hvorfor. Alle takler ikke en slik alvorlig diagnose likt. Lurer på om produksjonen ikke tenkte at Anne-Kat kanskje ikke burde vært med på farmen. Hvordan plukker de ut deltakere egentlig. Endret 18. januar 2024 av Klink 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. januar 2024 #405 Del Skrevet 18. januar 2024 Synes denne var bra https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8JgBld/anne-kat-er-toeff 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 18. januar 2024 #406 Del Skrevet 18. januar 2024 (endret) Klink skrev (41 minutter siden): Lurer på om produksjonen ikke tenkte at Anne-Kat kanskje ikke burde vært med på farmen. Hvordan plukker de ut deltakere egentlig. De gjorde iallefall oppholdet hennes vanskelig, ved å ikke gi henne nødvendig hjelp som hun var lovet. Endret 18. januar 2024 av anonym111111 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 18. januar 2024 #407 Del Skrevet 18. januar 2024 Klink skrev (På 18.1.2024 den 11.43): Og så lurer jeg på hva som egentlig er forklaringen bak det måltidet de skulle servere torpet? De må jo servere andre også og har blitt gjort i farmen hele tiden uten så sterke reaksjoner? De trodde det kom 2 stk, og tenkte da at det ville være store muligheter for mye god mat til overs. Istedenfor kom det 4, dobbelt så mange. Er ellers enig i at det ikke burde spille noen rolle om det er torpetdeltakere eller tilfeldige skuespillere som serveres. Egentlig burde det være mer stas med besøk av andre deltakere og kjente folk, skulle tro det var lettere å unne de et godt måltid. Anne Kat er for stolt. Skal klare alt selv. En god egenskap, men det er også en dyd å være ydmyk nok til å innse egne begrensinger og be om hjelp 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. januar 2024 #408 Del Skrevet 18. januar 2024 lin skrev (På 18.1.2024 den 14.10): Anne Kat er for stolt. Skal klare alt selv. En god egenskap, men det er også en dyd å være ydmyk nok til å innse egne begrensinger og be om hjelp. Helt sant. Samtidig så er det stor forskjell på å be om hjelp fra folk man kjenner (og stoler på) og fremmede/ukjente folk. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 18. januar 2024 #409 Del Skrevet 18. januar 2024 Grüner skrev (2 timer siden): Hun har aldri jobbet i kantina i nrk Hvem er det da som begynte i kantina på NRK? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 18. januar 2024 #410 Del Skrevet 18. januar 2024 (endret) Jeg må bare kommentere på påstandene om at Catosenteret er et livsbejublende «tenk deg ut av sykdommen»-sted. Det stemmer overhodet ikke med min erfaring, tvert imot var de veldig opptatt av at alle må lære seg å forholde seg til sykdommen sin på sin egen måte. Jeg liker Anne Kath veldig godt, men i denne situasjonen burde hun nok innsett at hun er for syk til å delta. Hun er jo helt åpenbart i psykisk ubalanse (noe som selvsagt er full forståelig), og blir paranoid. Hun uttalte jo i den VG-artikkelen at hun nå trodde det var produksjonen som hadde flyttet kjøttet? Skeptisk til paranoiaen. Endret 18. januar 2024 av Kålrota 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 18. januar 2024 #411 Del Skrevet 18. januar 2024 Kålrota skrev (1 minutt siden): Jeg må bare kommentere på påstandene om at Catosenteret er et livsbejublende «tenk deg ut av sykdommen»-sted. Det stemmer overhodet ikke med min erfaring, tvert imot var de veldig opptatt av at alle må lære seg å forholde seg til sykdommen sin på sin egen måte. Ja, Cato senteret er et bra tilbud. Som har gode kunnskaper om det de driver med. De som er der har bedt om hjelp ved å velge det som behandlingssted. Da er det en riktig måte å gjøre det på. Men ingen inne på Farmen har bedt om å få det tilbudet. Det er den feilen jeg mener Cato gjør. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 18. januar 2024 #412 Del Skrevet 18. januar 2024 Fjollefyr skrev (2 minutter siden): Ja, Cato senteret er et bra tilbud. Som har gode kunnskaper om det de driver med. De som er der har bedt om hjelp ved å velge det som behandlingssted. Da er det en riktig måte å gjøre det på. Men ingen inne på Farmen har bedt om å få det tilbudet. Det er den feilen jeg mener Cato gjør. Det er jeg enig i, jeg reagerte bare på uttalelsene tidligere i tråden om at det er et «positivitet er alt»-sted. Det er jeg nemlig fullstendig allergisk mot. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 18. januar 2024 #413 Del Skrevet 18. januar 2024 Kålrota skrev (2 minutter siden): Det er jeg enig i, jeg reagerte bare på uttalelsene tidligere i tråden om at det er et «positivitet er alt»-sted. Det er jeg nemlig fullstendig allergisk mot. Tror vi to er ganske enig. Men tror jeg må stoppe her, for å ikke gjøre dette til en fagdiskusjon om miljøterapi. Jeg elsker det fagfeltet skjønner du😉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 18. januar 2024 #414 Del Skrevet 18. januar 2024 jukkapalme skrev (7 timer siden): Jeg også. Virker som en klok og snill mann og imponerende hva han får til 😊 Synd Anne Kat ikke ville ta imot rådene hans. Skulle likt å se den krangelen, altså. Skjønner ikke at det går an å komme i tottene på Cato 🙈 Han fremstår som så fornuftig og sindig. 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 18. januar 2024 #415 Del Skrevet 18. januar 2024 Boetica skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke at det går an å komme i tottene på Cato 🙈 Han fremstår som så fornuftig og sindig. Det gjør han virkelig. Virket utrolig snill og god og jeg er så imponert over alt han får til. Men tror Anne Kat tolket det som angrep eller kritikk. Virker som hun er for stolt til å ta imot hjelp/råd samtidig som hun ble irritert når folk ikke tilrettela for henne. Syns virkelig synd på henne ♥️ Har alltid digget henne og hun var ikke til å kjenne igjen der inne. Trist å se Selv om det ikke forsvarer å klikke på den måten flere ganger føler jeg virkelig med henne. Sliter med kronisk sykdom som forverres snikende selv også og vet hvor vanskelig og deprimerende det er å bli stadig dårligere og ikke få til ting man fikk til før. Men hun burde tatt imot rådet fra Cato eller rett og slett bare sagt rolig at hun ville gjøre det på sin måte. Det hadde han helt sikkert respektert. Cato er kanskje litt overdrevent positiv i hennes øyne, men hun trenger ikke overreagere sånn for det. Skulle ønske vi hadde fått se den krangelen altså så vi fikk se hva som skjedde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 18. januar 2024 #416 Del Skrevet 18. januar 2024 Kan tenke meg at hun er i en vedvarende sorgprosesss og derfor har kort lunte. Jeg er litt allergisk mot gode råd selv 😅 Men å klikke på Cato av alle 😅 Bra hun dro hjem. Det opplegget var ikke bra for henne. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 18. januar 2024 #417 Del Skrevet 18. januar 2024 Jeg er seint ute med å se på, men har nå oppdatert meg på alle episodene. Mine tanker så langt, legger det i spoiler, da det ikke skal være noen spoiler i tråden 😅 Spoiler Jeg hadde håpet at Egil skulle vinne og sende Kristian hjem. Men det skjedde jo ikke. Kristian er på gården og lager kvalme. Han oppfører seg som en liten trassig 5 åring. Han ber hun på 30 oppføre seg som en voksen, han kunne nok hatt godt av å høre de ordene selv. Klarer han å kjøre ukesoppdraget i grøfta? Om han kommer tilbake neste uke har han seg selv å takke for at han går sulten da 😅 At han gir f i å være med på å gjøre noe er en ting, men synes ikke noe om dette med å sabotere. Jeg har latt være å se på farmen i mange år nettopp grunnet all den der hersens dramaet de plent skal drive med. Sabotere, bryte regler og alt som er. Jeg vet ikke om jeg har forstått meg helt på dette med Torpet, når det også i tillegg kommer andre slags utfordrere inn. Ja Farmen var enklere før 😅 Men nok om det. Jeg er spent på å se hva som skjer videre. Jeg vet at dette er «Farmen Kjendis» men er jeg den eneste som ikke egentlig vet hvem noen av disse folkene er 😅😂 Eller jeg har jo sett Cato før da av de som er igjen, og Emma vet jeg hvem er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 18. januar 2024 #418 Del Skrevet 18. januar 2024 (endret) Nusket skrev (10 timer siden): Han har da levd med situasjonen i flere tiår og har hatt lang tid på å tilpasse seg. Han var neppe solskinn til å begynne med. Hun har hatt en gradvis prosess med synstap, og vet at hun snart vil miste synet helt. Jeg kan ikke en gang sette meg inn i hva slags mental påkjenning det må være å vite at snart vil man bli helt blind, så kombinert med at folk ikke gidder å ta enkle hensyn, så er det ikke så rart at det smeller. Sjokkert over mangelen på empati hos noen her. Nå har også Anne-Kath levd med dette i 30 år. Og hun har gradvis fått dårligere syn, så dette var ikke noe som plutselig skjedde i fjor. Endret 18. januar 2024 av tirben 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 18. januar 2024 #419 Del Skrevet 18. januar 2024 Ctrl skrev (På 16.1.2024 den 11.58): Dagens episode, tidlig på dagen denne gang. 💣 Skjul innhold Sander ble storbonde, selv om han hadde sagt at han ikke ønsket det. Sondre og Emilie ble hjelpere. Cristian har lagt lista så lavt for seg selv at folk blir søkkimponert og tar han til seg bare han visper noen egg, leker med hunden og forholder seg normal. 🫠 Emilie er "matprofil", har en bachelor i ernæring og jobber med mat, og kjenner på Unni og Anne-Kats okkupasjon av kjøkkenet og baksthuset. Forståelig, for det er pussig å se hvor mye disse to har tatt eierskap over områdene. Ny episode, og ny eksplosjon av Anne-Kat. Går ikke en episode uten. Denne gangen hadde kjøttet blitt flyttet litt på, der hun krever at alle andre må ta ansvar for hennes synsnedsettelse. Nok en patetisk overreaksjon med voksenkjeft. Folk blir stående måpende å se på. Det er godt mulig at Anne-Kat blir redd og at slike ting er følsomt for svaksynte, der oppblåsningen går fort over, men hun har ingen rett til å spy ut aggresjon for de minste ting. Hun trenger ikke gjøre det ubehagelig for alle fordi synsproblemene er ubehagelig for henne. Det er usmakelig og uhøflig, og kan ikke unnskyldes slik Anne-Kat gjør. Det går an å beherske seg av normal folkeskikk. Jeg har ingenting til overs for folk som henne, og skjønner godt hvorfor Emilie har sagt i et intervju at hun gikk rundt med "klump i magen" fordi stemningen var intens til tider. Klart det, folk som er tikkende bomber er vanskelige å forholde seg til og man blir gående på tå hev. Aggresjon blir en hersketeknikk som går utover det psykososiale miljøet for alle. Litt som det Kathrine bedrev med på Farmen i høst. Ironien er at Kathrine også tok eierskap over kjøkkenet, på samme måte som det Anne-Kat har gjort, så likheten blir slående. Torpet-gjengen med gjesteinnsjekk. Følsomt mellom søstrene Dora og Bjørg. Men kjøkkengjengen taklet dårlig å servere mat til Torpet-deltakerne, og Anne-Kat reagerer aggressivt og uhøflig igjen (uten at hun kan skylde på svaksynthet denne gang), der kjøkkengjengen streiket som trassige 14-åringer og demonstrerte nedover mot vannet. Her-re-gud så barnslig. Kan ikke skjønne annet enn at Sander tar Anne-Kat som førstekjempe denne uken, men det tør han vel kanskje ikke, i fare for ny eksplosjon og personlig rettet voksenkjeft. Bare for å illustrere hersketeknikken som ligger i den oppblåste og totalt unødvendige aggresjonen til Anne-Kat. Humorist og komiker Anne-Kat Hærland er ikke til å kjenne igjen. Og det er ikke grunnet øyesykdom. Anne-Kat kunne løst det så enkelt, som å be veninna si ta en titt i hyllene for å se etter om kjøttet var der. Istedet velger hun å rope ut at noen er ute etter å sette henne i en pinlig situasjon. Drama! 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18. januar 2024 #420 Del Skrevet 18. januar 2024 Apis skrev (5 timer siden): Hvem er det da som begynte i kantina på NRK? Anne-Kat begynte i nrk som lysteknikerassistent. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå