AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Er det noen her som har gått til en kjent/profilert psykolog? Typ Hedvig Montogery, Frode Thuen, Catrin Sagen e.l.? Hvordan synes dere i så fall det har vært? Noen av disse er også ganske åpne om privatlivet sitt, enten via intervjuer eller i podkaster og egne sosiale medier, og jeg lurer litt på hvordan klientene tenker rundt det i forhold til at man vanligvis ikke vet så mye om psykologen sin. Gir de et annet inntrykk utad enn i timer med klientene feks? Sier de motstridende ting? Jeg har en ikke-profilert psykolog og kjenner at jeg er utrolig glad for at jeg slipper å forholde meg til hennes uttalelser om diverse tema, oppleve andre sider enn de jeg ser i våre timer etc. Anonymkode: b44f2...ed7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Vet ikke om det er lov å diskutere enkeltpersoner på den måten du ber om. Anonymkode: 2531a...3be 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Jeg spør ikke om konkrete enkeltpersoner, jeg spør om hvordan det er å ha en profilert psykolog som psykolog. Det er irrelevant hvem man i tilfelle har erfaring med. Ingen trenger å nevne noen navn, det var bare eksempler på de kjente jeg kom på i farten. Ser nå at jeg kunne ha spurt helt generelt uten å nevne eksempler også. Anonymkode: b44f2...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Jeg gikk til en nå meget kjent psykolog, før vedkommende ble kjent. Så kan ikke egentlig svare på spørsmålet. Men jeg må smile litt når jeg ser vedkommende uttale seg for jeg syntes ikke psykologen var spesielt dyktig den gang. Kan jo ha utviklet seg da. Hadde ikke likt å gå til personen nå som den er kjent, nei. Anonymkode: 47d54...7db 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Har ikke en kjendis-psykolog, men har vært i en litt lignende situasjon som det du tar opp i hovedinnlegget. Jeg gikk til psykolog fordi jeg "feilet i livet", jeg klarte ikke fullføre utdanningen min, jeg klarte ikke holde på jobber, klarte ikke få venner, osv. Uansett fikk en ikke kjent psykolog og nysgjerrig som jeg var så googlet jeg psykologen. Og hun hadde vært i intervjuer hvor hun hadde snakket ned folk som ikke klarte å fullføre utdanningen sin på normer tid, folk som levde på NAV når "alle kan få jobb om de ønsker det", osv. Før jeg leste intervjuene hadde jeg tenkt at psykologen min var super-empatisk som støttet meg, men etter jeg så hva hun hadde sagt i intervjuene følte jeg at psykologen mener jeg er en tafatt taper. Intervjuene var fra da hun var student. Anonymkode: eca67...402
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har ikke en kjendis-psykolog, men har vært i en litt lignende situasjon som det du tar opp i hovedinnlegget. Jeg gikk til psykolog fordi jeg "feilet i livet", jeg klarte ikke fullføre utdanningen min, jeg klarte ikke holde på jobber, klarte ikke få venner, osv. Uansett fikk en ikke kjent psykolog og nysgjerrig som jeg var så googlet jeg psykologen. Og hun hadde vært i intervjuer hvor hun hadde snakket ned folk som ikke klarte å fullføre utdanningen sin på normer tid, folk som levde på NAV når "alle kan få jobb om de ønsker det", osv. Før jeg leste intervjuene hadde jeg tenkt at psykologen min var super-empatisk som støttet meg, men etter jeg så hva hun hadde sagt i intervjuene følte jeg at psykologen mener jeg er en tafatt taper. Intervjuene var fra da hun var student. Anonymkode: eca67...402 Tok du dette opp med henne? Jeg skjønner akkurat hva du mener. En annen psykolog som jobber der jeg går skrev en litt krass kommentar i en lokal fb-gruppe der jeg bor og kjenner jeg blir litt redd for å finne ut noe lignende om hun jeg går hos. Anonymkode: b44f2...ed7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tok du dette opp med henne? Jeg skjønner akkurat hva du mener. En annen psykolog som jobber der jeg går skrev en litt krass kommentar i en lokal fb-gruppe der jeg bor og kjenner jeg blir litt redd for å finne ut noe lignende om hun jeg går hos. Anonymkode: b44f2...ed7 Jeg tok det aldri opp med henne. Skjønner at du blir litt redd for at psykologen din har noen krasse kommentarer liggende offentlig. Mange av oss som går til psykolog har mye skam, dårlig selvfølelse og kan være svært opptatt av hva andre tenker om oss. Anonymkode: eca67...402
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Skrevet 3. januar 2024 Men er det noen som vet hvordan klienter fordeles hos psykologkontorene? Er det slik at de kjente/populære velger klienter selv eller ber folk spesifikt om å få dem? Eller er det helt tilfeldig? Anonymkode: b44f2...ed7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå