AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Har noen gallestein her og overlever uten operasjon? Anonymkode: abd61...bd8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Jeg har hatt en liten gallestein i mange år, og merker ikke noe til den annet enn sporadisk svak smerte i siden eller stikking under høyre ribbein. Legen sa at dersom jeg ble plaget (fikk gallesteinsanfall), kunne jeg settes opp til operasjon. Anonymkode: e4699...a42
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 Gallestein er ikke dødelig. Jeg har hatt det i flere år. Anonymkode: dd353...63a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 80% av befolkningen har gallesteiner. Hvis man sliter med anfall bør man velge operasjon. Selv begynte jeg å slite med gallesteinsanfall (uten klar årsak, hadde f.eks ikke spist fett), ble etterhvert slapp og sliten og blodprøver viste dårlige leververdier. MR oppdaget en/flere stein som stod fast i gallegangen og blokkerte. To uker etter ble det endoskopi for å fjerne steiner, og utviklet som konsekvens av endoskopien pankreatitt. Var innlagt en stund og hadde smertepumpe. Ble avhengig av opioider etter det smertehelvete pankreatitt er. Fjernet alle steiner og galleblære 1,5 mnd etter, da pankreatitten hadde gitt seg. Kommet meg ut av «avhengigheten». Så var ikke bare bare å ha gallestein. Men de fleste har visstnok ikke plager og oppdager gallestein på CT/MR/UL i forbindelse med andre undersøkelser. Anonymkode: ff095...1a5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Jeg fikk gallestein etter fødsel. Det gikk over av seg selv, men jeg fikk oppfølging av fastlege lenge. Anonymkode: 963f3...fd9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 Har gallestein, kjenner litt murring av og til, men aldri direkte plager. Hatt i mange år. Anonymkode: 1c8d8...dc1
Sofakona Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Mannen min måtte operere den ut da han fikk så vondt at han ble hentet av ambulanse 4 ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå