Gå til innhold

Skryte skryte på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ei jeg er venn med på Facebook er veldig skrytete og lager glansbilder. 
i dag la hun ut at hun koste seg så mye i går at hun glemte å ta bilder å legge ut. 
Langt avsnitt om at huset var fylt av alle hun var glad i, fullt hus, oppsummering av all maten og tilbehøret desserten, latter, de lo hele kvelden. Osv. 
Å legge ut alt det perfekte og i tillegg skrive at det var så mye latter og de lo?? 
herregud er det mulig. Alt med henne skal være så perfekt utad. 
håper de hadde en fin kveld altså, men å legge ut dagen etter at det var latter? 

Anonymkode: 40a1d...2ea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres ut som om du har et større problem enn henne. Hvorfor bryr du deg?

Anonymkode: 11be1...ed7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjempekoselig med slike statuser, jeg. Det foregår jo så mye dritt ellers i verden 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en sånn på vennelisten min og. Plager meg ikke i det hele tatt. 

Hun skriver om sin perfekte familie og barn, mannen har flyttet ut og et av barna sliter med rus. Men for all del, fasade er viktigere enn alt annet. 

Anonymkode: 6710a...6d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlig med mennesker som deler med seg av at de har hatt det fint!! 

Anonymkode: 17272...bae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes noen ganger det er koselig og plutselig vipper det over til superteit. Sånn som de som skriver "takk for alle gratulasjoner" på bursdagen, og de som skriver "takk for alle gratulasjoner her på face, på melding, på telefon +++"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noe med ordtaket om at det finnes noe bak enhver dør. Å ha brukt mye penger for å ha fine omgivelser til bilde betyr slett ikke at alt er bra der. Ikke at de har mye penger heller. Å skrive at jeg elsker deg på face er noe jeg har sett nesten utelukkende fra de mest sjalu. 

Anonymkode: 73485...b55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er koselig at andre har det bra og gøy.

Anonymkode: a035e...9da

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solsolsol skrev (6 minutter siden):

Jeg synes noen ganger det er koselig og plutselig vipper det over til superteit. Sånn som de som skriver "takk for alle gratulasjoner" på bursdagen, og de som skriver "takk for alle gratulasjoner her på face, på melding, på telefon +++"

Kanskje aller teitest fra de som skriver takk til hver enkelt hilsen. 40 gratulasjoner og 40 takk +  kommentarer om det hele gir nesten 100 innlegg. Slike tråder virker til å aldri ta slutt. 

Sikkert en god tanke bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er frivillig å følge noen, du vet det ?

Hadde ikke fb vært ett kjedelig sted om ingen la ut noe ? Om enn så trivielt det kan oppfattes

Anonymkode: 73bb9...eba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje aller teitest fra de som skriver takk til hver enkelt hilsen. 40 gratulasjoner og 40 takk +  kommentarer om det hele gir nesten 100 innlegg. Slike tråder virker til å aldri ta slutt. 

Sikkert en god tanke bak

Jeg skriver takk til hver enkelt på facebook, i likhet med når jeg mottar en sms/messenger/tlf.  Synes det er mer personlig og hyggelig enn å skrive en takkestatus dagen etter.

Anonymkode: c3add...b42

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ler litt av at hun koste seg så mye at hun glemte å ta bilder, gitt 😅

Men vet du hva... jeg har en gammel grandtante på 80 som omtrent lever for Facebook. Hun har andre hobbyer også altså, men det blir jo noe begrenset sosialt når man er pensjonist. Hun synes det er sinnsykt koselig hver gang noen i slekta rundt om i land og strand poster bilde av familie og barn og hva de driver med. 

Alle de julemeldingene på facebook nå med bilder av familien, er nok ikke (ikke blant de fleste av mine i all fall) en sånn "se hvor bra vi har det"-greie. Det er et julekort til venner og slekt, og mange synes nok det er hyggelig å se.

Jeg kjenner til fasadefolk også altså, den mest fasadepersonen jeg vet på sosiale medier har en notorisk utro mann, så det er jo klassiker det. Men alle er ikke sånn, og hvorfor la seg irritere uansett.. 

Anonymkode: 7db1f...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ler litt av at hun koste seg så mye at hun glemte å ta bilder, gitt 😅

Men vet du hva... jeg har en gammel grandtante på 80 som omtrent lever for Facebook. Hun har andre hobbyer også altså, men det blir jo noe begrenset sosialt når man er pensjonist. Hun synes det er sinnsykt koselig hver gang noen i slekta rundt om i land og strand poster bilde av familie og barn og hva de driver med. 

Alle de julemeldingene på facebook nå med bilder av familien, er nok ikke (ikke blant de fleste av mine i all fall) en sånn "se hvor bra vi har det"-greie. Det er et julekort til venner og slekt, og mange synes nok det er hyggelig å se.

Jeg kjenner til fasadefolk også altså, den mest fasadepersonen jeg vet på sosiale medier har en notorisk utro mann, så det er jo klassiker det. Men alle er ikke sånn, og hvorfor la seg irritere uansett.. 

Anonymkode: 7db1f...09d

Det irriterer meg ikke, jeg bare kjenner jeg blir litt flau på vedkommendes vegne. 
å skrive en hel avhandling om hvor lykkelig de var i går, hvor mye de lo og alle ingrediensene til maten- hun skal overbevise alle om hvor bra hun har det. 
Hun er ikke ensom som din tante på 80. Hun har 3 barn, gift og i 40 åra. Jobber som lærer. 
først hadde de pakkeleken, så brettspill, så ditt og så datt. 
det var nesten som fb for 15 år siden. 

om jeg får besøk av ei venninne, så legger jeg ikke ut på sosiale medier at vi lo og lo.. 

for meg blir dette flaut, men for all del hvis det er mange som synes slikt er topp er det jo hyggelig for de. 
Men dette er ei dame som skal toppe seg selv og ingen er så lykkelig som henne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bra at folk har det fint, en motvekt mot kg der folk stort sett har det crap. 😅

Anonymkode: 92147...bc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solsolsol skrev (1 time siden):

men er det galt å takke på denne måten? spør oppriktig

Anonymkode: 0f90e...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ei jeg er venn med på Facebook er veldig skrytete og lager glansbilder. 
i dag la hun ut at hun koste seg så mye i går at hun glemte å ta bilder å legge ut. 
Langt avsnitt om at huset var fylt av alle hun var glad i, fullt hus, oppsummering av all maten og tilbehøret desserten, latter, de lo hele kvelden. Osv. 
Å legge ut alt det perfekte og i tillegg skrive at det var så mye latter og de lo?? 
herregud er det mulig. Alt med henne skal være så perfekt utad. 
håper de hadde en fin kveld altså, men å legge ut dagen etter at det var latter? 

Er det ikke bra at din venn har det bra? Jeg syns det er helt bak mål å baksnakke folk .som man i tillegg kaller sin venn,slik! 

Anonymkode: 2c1bc...9ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det ikke bra at din venn har det bra? Jeg syns det er helt bak mål å baksnakke folk .som man i tillegg kaller sin venn,slik! 

Anonymkode: 2c1bc...9ac

Jeg er ikke venn med henne, men vi følger hverandre på fb. Det er ikke det tråden handler om. 
Super om hun har det bra, ingenting er bedre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...