AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Del Skrevet 1. januar 2024 Har I lang tid hatt ei venninne som har strevd i forholdet til sin mann. Når vi er ute på ting presenterer hun meg som sin "bestevenninne". Jeg har aldri sett slik på henne, hun er en venninne, ikke blant de nærmeste. Jeg er heldig og har mange. Men i det siste har hun vært veldig avvisende. Jeg har ikke gjort annet enn å støtte henne som vanlig. Men så fikk jeg meldinger som sa "jeg orker ikke snakke mer", "trenger bearbeide ting alene" osv. Og til slutt fikk jeg en sms der det sto "jeg tar kontakt ved behov". Som om alt bare er enveis og som om jeg ikke betyr mer enn å være til for henne? Etter dette har jeg valgt distansere meg og se om hun tar kontakt "ved behov", og det har hun gjort når dagene er kjipe, da har hun sendt klager på mannen sin til meg. Jeg har svart kort og konsist. Stiller ingen spørsmål tilbake lenger. Hvordan ville du ha forholdt deg til en venn som sa "jeg tar kontakt ved behov"? Syns dette er vanskelig.... 😔 Anonymkode: 53830...e82 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Del Skrevet 1. januar 2024 Hun bruker deg jo. Jeg ville kuttet henne ut for lenge siden. Anonymkode: 8c61b...d40 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Del Skrevet 1. januar 2024 Du er terapeuten hennes. Stort tydeligere kan det vel ikke sies. Hun har null behov for kontakt med deg, om ikke hun ønsker å bruke deg som gratis terapeut. Ville også styrt unna. Svart kort og ikke gitt særlig respons når hun kommer med problemer. Se om hun bryr seg om deg og ditt liv. Om hun ønsker å gjøre noe hyggelig sammen som venner. Ellers er det bare å la dette dø sakte ut. For denne relasjonen er ensidig, og baserer seg på at du gir og gir. Anonymkode: a35bc...ab4 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Del Skrevet 1. januar 2024 Har opplevd det samme flere ganger; det er bare å styre unna slike mennesker. Det mest utrolige er at de selv ikke skjønner hvordan de behandler andre-det er for meg mer hårreisende enn selve oppførselen. Anonymkode: 26756...1fc 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Del Skrevet 1. januar 2024 Hahah, er du seriøs? Jeg tar kontakt ved behov?! Det må være det dummeste jeg har hørt. Hva har egentlig vært oppspillet til dette? Har du sagt noe som irriterte henne? Ikke for å skylde på deg altså! 😅 Kjenner bare jeg er nysgjerrig for det er en helt skrudd ting å skrive til en bestevenninne. Mulig hun bare er skrudd da. Høres uansett veldig enveis ut, og som good riddance. Anonymkode: 3f3e3...4c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Del Skrevet 1. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: For denne relasjonen er ensidig, og baserer seg på at du gir og gir. Anonymkode: a35bc...ab4 Dette. Jeg har nettopp gjort det samme med en venninne. Fullstendig latt det dø ut, vært avvisende, men respektfull. Har ikke ønsket noe kontakt uten om det vi er tvunget til å ha i hverdagen. Slettet også en sånn mann for noen uker siden. Han forventet at jeg skulle gi, gi og gi når det var behagelig for han, men når jeg prøvde å dele noe om meg så var han veldig avvisende og det var veldig tydelig at han ikke brydde seg! Bare å gå videre Jeg har dessverre gjort sånn selv en gang, men når jeg var utrolig deprimert og prøver å ikke tenke så mye over det. Skammer meg veldig over hele situasjonen. Heldigvis bare den ene gangen. Anonymkode: 41ff7...ffa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Del Skrevet 1. januar 2024 Kutt henne ut. Tiden din er for verdifull til å være gratis terapeut. Anonymkode: 30ea4...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 1. januar 2024 #8 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har I lang tid hatt ei venninne som har strevd i forholdet til sin mann. Når vi er ute på ting presenterer hun meg som sin "bestevenninne". Jeg har aldri sett slik på henne, hun er en venninne, ikke blant de nærmeste. Jeg er heldig og har mange. Men i det siste har hun vært veldig avvisende. Jeg har ikke gjort annet enn å støtte henne som vanlig. Men så fikk jeg meldinger som sa "jeg orker ikke snakke mer", "trenger bearbeide ting alene" osv. Og til slutt fikk jeg en sms der det sto "jeg tar kontakt ved behov". Som om alt bare er enveis og som om jeg ikke betyr mer enn å være til for henne? Etter dette har jeg valgt distansere meg og se om hun tar kontakt "ved behov", og det har hun gjort når dagene er kjipe, da har hun sendt klager på mannen sin til meg. Jeg har svart kort og konsist. Stiller ingen spørsmål tilbake lenger. Hvordan ville du ha forholdt deg til en venn som sa "jeg tar kontakt ved behov"? Syns dette er vanskelig.... 😔 Anonymkode: 53830...e82 "Venn"..? Hva skal du med fiender når du har venner som dette?..,😂🙈 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 1. januar 2024 #9 Del Skrevet 1. januar 2024 Tar kontakt ved behov, høres ut som hun prøver å avvise en innpåsliten selger. 🤔 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Del Skrevet 1. januar 2024 Maser du mye på henne? Siden hun skriver at hun ikke orker å snakke om det nå? Spør du henne mye om hvordan hun har det osv? Siden hun sier til deg at hun vil finne ut av ting selv? Kanskje hun trenger ei pause og at det blir litt mye? Men siden du har mange andre venner og ikke ser på henne som veldig nær hadde jeg konsentrert meg om andre og tatt avstand Anonymkode: 6fcc7...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 1. januar 2024 #11 Del Skrevet 1. januar 2024 Hun er ikke interessert i deg og ditt liv, hun vil bare snakke om seg selv og sine problemer? Hm, kjedelig 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 1. januar 2024 #12 Del Skrevet 1. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette. Jeg har nettopp gjort det samme med en venninne. Fullstendig latt det dø ut, vært avvisende, men respektfull. Har ikke ønsket noe kontakt uten om det vi er tvunget til å ha i hverdagen. Slettet også en sånn mann for noen uker siden. Han forventet at jeg skulle gi, gi og gi når det var behagelig for han, men når jeg prøvde å dele noe om meg så var han veldig avvisende og det var veldig tydelig at han ikke brydde seg! Bare å gå videre Jeg har dessverre gjort sånn selv en gang, men når jeg var utrolig deprimert og prøver å ikke tenke så mye over det. Skammer meg veldig over hele situasjonen. Heldigvis bare den ene gangen. Anonymkode: 41ff7...ffa Ja, jeg måtte også fase ut en kamerat for et år siden - og jeg er så lykkelig for det! Han var toxic! Jeg tror på mange måter han likte å være kjip mot meg. I fylla kunne han skjelle meg ut for at jeg "fløy så mye, var for fin på ting" what not. Det verste var kanskje at jeg følte jeg ikke kunne si noe til ham om årsaken, for årsaken var jo rett og slett "du er en egoistisk drittsekk som ikke liker andre folk." (Han baksnakka folk veldig mye og.") Så det ble en del meldinger fra ham hvor jeg svarte kort/ikke svarte, før han til slutt innså at her var vennskapet lagt dødt. Føltes kleint og litt fælt mens det varte,men jeg er SÅ happy for det nå. Få sånne utnyttende folk ut av livet ditt! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har I lang tid hatt ei venninne som har strevd i forholdet til sin mann. Når vi er ute på ting presenterer hun meg som sin "bestevenninne". Jeg har aldri sett slik på henne, hun er en venninne, ikke blant de nærmeste. Jeg er heldig og har mange. Men i det siste har hun vært veldig avvisende. Jeg har ikke gjort annet enn å støtte henne som vanlig. Men så fikk jeg meldinger som sa "jeg orker ikke snakke mer", "trenger bearbeide ting alene" osv. Og til slutt fikk jeg en sms der det sto "jeg tar kontakt ved behov". Som om alt bare er enveis og som om jeg ikke betyr mer enn å være til for henne? Etter dette har jeg valgt distansere meg og se om hun tar kontakt "ved behov", og det har hun gjort når dagene er kjipe, da har hun sendt klager på mannen sin til meg. Jeg har svart kort og konsist. Stiller ingen spørsmål tilbake lenger. Hvordan ville du ha forholdt deg til en venn som sa "jeg tar kontakt ved behov"? Syns dette er vanskelig.... 😔 Anonymkode: 53830...e82 Jeg kjenner til noe lignende. Saken har to sider. Den som har vært støttende angående en mann har også snakket veldig nedsettende til og om den som søker råd. Den har vært veldig ærlig om at vennskapet er over om venninnen igjen velger denne mannen hun klager på. Denne venninnen tar ikke kontakt, vennskapet går en vei fra før. Den som er "deg" i situasjonen jeg kjenner til har ikke invitert vedkommende eller invitert vedkommende sist av alle sine mange venner. Den har også erfart at "deg" i situasjonen har baksnakket henne og at "deg" i situasjonen har delt litt for mye om henne til "dine" venner. Håper dette ga mening. Anonymkode: 9e28e...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Maser du mye på henne? Siden hun skriver at hun ikke orker å snakke om det nå? Spør du henne mye om hvordan hun har det osv? Siden hun sier til deg at hun vil finne ut av ting selv? Kanskje hun trenger ei pause og at det blir litt mye? Men siden du har mange andre venner og ikke ser på henne som veldig nær hadde jeg konsentrert meg om andre og tatt avstand Anonymkode: 6fcc7...9a4 Nei. I og med at jeg ikke ser på henne som veldig nær, har jeg kanskje sendt en melding eller to i uken for å bare si "hvordan går det med deg?". Det er alt. Opplagt for meg at alt er på hennes premisser... Har ikke sagt noe galt og ikke gjort noe galt. Bare brydd meg litt forsiktig og lyttet og gitt råd når hun har trengt det Interessant at noen skriver at jeg blir terapeut for henne og ikke venn. Har ikke tenkt på det men kanskje hun bevisst utnytter meg. Jeg jobber faktisk som terapeut. Hun får mye "gratis" av meg, da.. Tror jeg må sakte men sikkert la dette skli ut. Jeg vet ikke så mye om hvordan mannen hennes har det i dette men har hørt av flere andre at han mistenker at hun er narsissist. Usj. . Takk for alle svar! Veldig nyttig. Ts Anonymkode: 53830...e82 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner til noe lignende. Saken har to sider. Den som har vært støttende angående en mann har også snakket veldig nedsettende til og om den som søker råd. Den har vært veldig ærlig om at vennskapet er over om venninnen igjen velger denne mannen hun klager på. Denne venninnen tar ikke kontakt, vennskapet går en vei fra før. Den som er "deg" i situasjonen jeg kjenner til har ikke invitert vedkommende eller invitert vedkommende sist av alle sine mange venner. Den har også erfart at "deg" i situasjonen har baksnakket henne og at "deg" i situasjonen har delt litt for mye om henne til "dine" venner. Håper dette ga mening. Anonymkode: 9e28e...f5f Forstår, tror jeg. Men jeg holder alt hun sier for meg selv. Er vant med taushetsplikt og snakker ikke nedlatende om henne til noen. Hun har ingen grunn til å bli sur, avvisende mot meg. Jeg har stilt opp hele tiden. Alle døgnets tider. Ts Anonymkode: 53830...e82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #16 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. I og med at jeg ikke ser på henne som veldig nær, har jeg kanskje sendt en melding eller to i uken for å bare si "hvordan går det med deg?". Det er alt. Opplagt for meg at alt er på hennes premisser... Har ikke sagt noe galt og ikke gjort noe galt. Bare brydd meg litt forsiktig og lyttet og gitt råd når hun har trengt det Interessant at noen skriver at jeg blir terapeut for henne og ikke venn. Har ikke tenkt på det men kanskje hun bevisst utnytter meg. Jeg jobber faktisk som terapeut. Hun får mye "gratis" av meg, da.. Tror jeg må sakte men sikkert la dette skli ut. Jeg vet ikke så mye om hvordan mannen hennes har det i dette men har hørt av flere andre at han mistenker at hun er narsissist. Usj. . Takk for alle svar! Veldig nyttig. Ts Anonymkode: 53830...e82 Om du jobber som terapeut så ville jeg heller forhørt meg med kollegaer enn kg, om du virkelig syns dette er så vanskelig. Og at du hører på rykter om at mannen hennes mistenker at hun har en diagnose, veldig spesielt om du omtaler deg selv for profesjonell terapeut. Anonymkode: 9e28e...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #17 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår, tror jeg. Men jeg holder alt hun sier for meg selv. Er vant med taushetsplikt og snakker ikke nedlatende om henne til noen. Hun har ingen grunn til å bli sur, avvisende mot meg. Jeg har stilt opp hele tiden. Alle døgnets tider. Ts Anonymkode: 53830...e82 Men om vennskapet deres kun handler om hennes problemer så kan det være en greie å prøve å få det til å handle om noe annet. Anonymkode: 9e28e...f5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #18 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du jobber som terapeut så ville jeg heller forhørt meg med kollegaer enn kg, om du virkelig syns dette er så vanskelig. Og at du hører på rykter om at mannen hennes mistenker at hun har en diagnose, veldig spesielt om du omtaler deg selv for profesjonell terapeut. Anonymkode: 9e28e...f5f Er ikke på jobb for øyeblikket, derfor lettet jeg hjertet mitt her på kg. Og hvordan fant du det for godt å angripe meg i dette? Nei jeg ønsker ikke ta dette med kolleger. Ønsker ikke ta private ting på jobb og ei heller fordi mange vet hvem hun er og kan fort forstå. Det ønsker jeg ikke. Ryktene har kommet meg for øre, ja, det er ikke det samme som at jeg tror på dem, ok ? Jeg har ikke latt det feste seg veldig hos meg, det streifer meg av og til at kanskje mannen ser noe av det samme som jeg ser 😉ts Anonymkode: 53830...e82 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 1. januar 2024 #19 Del Skrevet 1. januar 2024 Du kan jo spørre henne neste gang dere møtes om hun betrakter dere som likeverdige. En greie er å gi uttrykk for at livet går litt trått, en annen ting er å gi uttrykk for at vedkommende trenger deg som en støtte, sik at du fader ut i en ikke-eksistens. Livet går jo opp og ned, og kunsten blant venner som er likeverdige, er at de klarer å stå i det, uten at noen bruker hverandre. Er vennskapet startet ved at du har hjulpet henne, og hun har benyttet seg av det, er det ikke jevnbyrdig. Da er du i realiteten noen hun ikke klarer å møte på jevnbyrdig vis, selv om livet går opp og ned, det går jo sjeldent på skinner hele tiden. Er hun styrt av sensasjoner i tillegg, er det greit å holde en viss avstand. Typisk en du ikke har sett på tusen år, men som plutselig blir "bestevennen din i hundre år" for andre, når du er i andres positive søkelys. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 1. januar 2024 #20 Del Skrevet 1. januar 2024 Ikke i en ikke-eksistens for deg selv, men for henne. Da kan hun jo bare møte henne på hennes premisser, tenke at hun er sånn, og ikke dvele mer med det. Heller finne venner som ikke betrakter hverandre som en oppgave. En kan ha forskjellige typer vennskap i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå